کد خبر: 5308
1399/12/10 - 12:52


آغاز به کار طرح زمستانه کتاب در زنجان؛

مشارکت 10 کتابفروشی استان در طرح زمستانه

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- طرح زمستانه کتاب سال 99 در زنجان نیز همزمان با سراسر کشور از دیروز شروع به کار کرده است. معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از 6 سال پیش، به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی های سراسر کشور، مستقیماً به خریداران کتاب پرداخت می‌کند. در این طرح کتابفروشی‌هایی که شرایط لازم را دارا باشند، پس از ثبت نام، می‌توانند کتاب‌های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند. موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور فرهنگی؛ مبلغ یارانه خرید کتاب را به کتابفروش ها پرداخت خواهد کرد.

در این خصوص جعفر محمدی، رئیس واحد فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای زنجان با اشاره به اینکه در  این طرح، مخاطبان  می‌توانند  از تخفیف ۲۵ درصدی زمستانه کتاب، بهره ببرند و کتاب‌های مورد نظر خود را بخرند، گفت:ت خفیف امسال ۵ درصد بیشتر از زمستانه کتاب 98 است. ضمن اینکه در طرح زمستانه فروش کتاب سقف مجاز خرید برای هر خریدار با استفاده از کد ملی، ۲۰۰ هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه از روز گذشته این طرح در کتابفروشیهای استان زنجان نیز شروع شده است ، اظهار کرد: در واقع شروع طرح زمستانه کتاب از روز ۹ اسفند ماه  و پایان طرح نیز  ۱۶ اسفند ماه خواهد بود . همچنین در طرح تخفیف زمستانه کتاب حداکثر میزان تخفیف دریافتی ۵۰ هزار تومان است.

رئیس واحد فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه این دوره چهارمین طرح حمایت از کتابفروشان در سال ۱۳۹۹، به شمار می رود، گفت: با پایان مهلت ثبت‌نام 9 کتابفروشی در طرح زمستانه کتاب شرکت کردند که هشت مورد آنها مربوط به زنجان و یک مورد از ابهر است.

وی با بیان اینکه «کتابفروشی فرهنگان زنجان»، «کتابکده فرهنگ»، « کتابفروشی آگورا»، «موسسه فرهنگی منهاج»، « شهر کتاب زنجان»، « دانشمندان کوچک 1»، « دانشمندان کوچک2»، « حوض نیلی»، « پارسه کیدز»، «پاتوق کتاب زنجان» از شهرستان زنجان در این طرح حضور دارند، گفت: همچنین از شهرستان ابهر نیز کتابفروشی «بهمن» در طرح زمستانه کتاب ثبت‌نام کرده است.

انتهای پیام/

خبرنگار: زهره میرعیسی‌خانی


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانطرح زمستانه کتاب
sedayezanjannews.ir/nx5308


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»