کد خبر: 5327
1399/12/14 - 9:56


فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان اعلام کرد:

جرائم سخت در انتظار قاچاقچیان چوب

حمل چوب درختان باغی در داخل استان بدون مجوز ادارات منابع طبیعی ممنوع است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان ضمن هشدار به قاچاقچیان چوب و در نظر گرفتن جرائم سنگین برای آن‌ها اعلام کرد که از این پس هر گونه حمل چوب درختان باغی در داخل استان باید با مجوز ادارات منابع طبیعی صورت گیرد.

رضا مهدیون، فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری اظهار کرد: بر این اساس، هر گونه حمل چوب درختان باغی در داخل استان بدون مجوز ادارات منابع طبیعی ممنوع بوده و با کامیون‌های حامل چوب درختان و سرشاخه‌ها برخورد قانونی می‌شود.

مهدیون با اشاره به تشدید حساسیت ایست‌های بازرسی برای رصد دقیق کامیون‌های حامل چوب، فعالیت سامانه‌ کشوری 139، سامانه تلفنی 1504 اعلام کرد: کل نیروهای یگان حفاظت استان کمتر از 50 نفر است اما این کمبود با همراهی پلیس امنیت اقتصادی و نیروهای سایر دستگاه‌ها تا حد قابل قبولی جبران شده است. در حال حاضر گشت‌های یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت 24 ساعته مسئولیت خطیر خود در رابطه با حفظ و حراست از عرصه‌ها و منابع ملی با جدیت ادامه می‌دهد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به گزارش‌های مردمی مبنی بر قاچاق چوب در منطقه‌های «قره‌پشتلو» و «ذاکر» و  در نظر گرفتن جرایم سنگین برای قاچاقچیان چوب تصریح کرد: در یکی از موارد گزارش شده، 10 تن چوب قاچاق کشف شده از کامیون دارای ارزش 20 الی 30 میلیون چوب بود اما فرد متخلف 90 میلیون تومان جریمه شد.

پروژه‌های حفاظتی

جلیل سلطان‌نژاد، معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان زنجان نیز در این نشست با اشاره به فعالیت‌های معاونت فنی اداره‌کل منابع طبیعی، افزود:  در بخش حفظ، حفاظت و قرق برای برخی از  جنگل‌ها اتفاق می‌افتد و برای بخش احیا، اصلاح و توسعه نیز انواع کود، نهال و بذر توزیع شده و آبشخورهایی نصب می‌شود. در بحث بهره‌برداری از جنگل و مراتع،  پروژه‌هایی برای بهره‌برداری از گیاهان دارویی و حتی گیاهان صنعتی در حال انجام است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان زنجان از کپه‌کاری در مراتعی که نیاز به این امر داشت به استفاده از اعتباری بالغ بر ۶۲۵ میلیون تومان خبر داد و گفت: ۱۰ آبشخوار در اراضی نصب شده همچنین در راستای کشت دیم‌زار بذرهای یونجه توزیع شده است.

نقشه خطر سیل‌خیزی استان زنجان تهیه می‌شود

جعفر بیات، معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان زنجان نیز در این نشست کمبود اعتبارات استانی برای اجرای تحقق تقاضاهای فزاینده مردم و مسئولان شهرستان‌ها برای اجرای اقدامات آبخیزداری و کنترل سیلاب، فقدان سازوکارهای قانونی شفاف برای اجرای پروژه‎‌ها با مشارکت مردم (اجرای مفاد بند ب ماده 29 قانون احکام دائمی بودجه)؛ الزام سازمانی برای احداث سازه‌های غیرمخزنی آبخیزداری، کمبود شرکت‌های مشاوره قوی در استان و عدم مشارکت جوامع محلی در خصوص نگهداری و مرمت سازه‌های احداث‌شده را از چالش‌های پیش روی این دستگاه اعلام کرد.

بیات همچنین تکمیل مطالعات جامع منابع طبیعی و آبخیزداری استان، تهیه نقشه خطر سیل‌خیزی استان، تکمیل پروژه‌های مدیریت سیلابهای شهری زنجان، آب‌بر، ابهر و ماهنشان، اجرای اقدامات آبخیزداری در حوزه‌های مطالعه شده استان را از برنامه‌های آتی معاونت آبخیزداری منابع طبیعی استان زنجان عنوان کرد.

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانقاچاق چوبمنابع طبیعی زنجانسرهنگ رضا مهدیون
sedayezanjannews.ir/nx5327


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»