کد خبر: 5413
1399/12/28 - 12:13


رئیس انجمن امور صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان زنجان:

دفاتر خدمات سفر به گِل نشسته‌اند

محمود صابری: دفاترخدمات سفر در استان به گل نشسته‌اند و مجبورند روی خود را با سیلی سرخ نگه دارند و تابلوی خود را برندارند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- بلاتکلیفی و اظهارات متناقض متولیان که برای آژانس‌های مسافرتی و مردم مشکل‌آفرین شده است، به طوری که امیرپویان رفیعی‌شاد؛ رییس هیأت‌مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر استان تهران در گفت‌وگو با رسانه‌ها از افت شدید تقاضا برای سفرهای خارجی تحت تاثیر کرونا و افزایش هزینه‌ها خبر می‌دهد ومی‌گوید: برای ما سوال بود که هماهنگی در هیأت دولت و بین وزرای گردشگری، بهداشت و ... تا این حد سخت بود!؟ آژانس‌ها تا همین یکی دو روز قبل نمی‌دانستند پیش‌پرداخت تور و خدمات را از مسافر دریافت کنند، هزینه هتل‌ها را واریز کنند، تور بفروشند، چه کار کنند؟ همه ما در یک بلاتکلیفی به سفر می‌بردیم. تکلیف سفرهای نوروزی نباید ۲۵ اسفند مشخص می‌شد، باید از یک ماه قبل تعیین تکلیف می‌شدیم. این بلاتکلیفی باعث شد آمار ثبت‌نام در تورهای امسال حدود ۱۰ درصد تورهای نوروز ۹۸ باشد. چه سالی را سراغ دارید که برای ۲۸ اسفندماه قطار یا پرواز تهران ـ مشهد صندلی خالی داشته باشد؟ وضعیت امسال واقعا متفاوت بود. حتی با وجود این‌که تعداد پروازها و قطارها محدود شده است، اما چالش زیادی وجود ندارد. قطعا این اقبال کم فقط به خاطر ویروس کرونا نیست؛ مساله اقتصاد و هزینه‌ها عامل اثرگذارتری است.

او درباره محدودیت سفر تورها به مناطق قرمز و نارنجی نیزمی‌گوید: قبلا اعلام کرده بودند سفر با تور و رزرو هتل محدودیتی ندارد. هنوز بخشنامه جدیدی خلاف آن به دست دفاتر خدمات مسافرتی نرسیده است.

رییس هیأت‌مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر استان تهران به حال بحرانی صنعت گردشگری اشاره می‌کند و می‌گوید:: شرکت‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی نوروز ١۴٠٠ را از دست دادند، اما  ما همچنان امیدواریم حمایت شویم. بحث‌مان صدقه گرفتن نیست، ولی تسهیلات و تهمیدات برای روی پا ماندن این صنعت می‌خواهیم. با معافیت‌های مالیاتی و تامین اجتماعی کمک کنند این صنعت حداقل وضعیت اورژانسی موجود را حفظ کند و بقایی داشته باشد.

محمود صابری، رئیس انجمن امور صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان زنجان نیز در گفتگو با پایگاه خبری صدای زنجان با اشاره به وضعیت نامناسب دفاتر خدماتی سفر در سطح استان، می‌گوید: دفاترخدمات سفر در استان به گل نشسته‌اند و مجبورند روی خود را با سیلی سرخ نگه دارند و تابلوی خود را برندارند.

وی ادامه داد: اکنون با شیوع کرونا نه تنها در زنجان بلکه در کل کشور دیگر مسافرتی وجود ندارد، که بخواهند خدماتی در این رابطه ارائه بدهند.

صابری با اشاره به اینکه با این وضعیت هیچ کاری نمی‌توان انجام داد، اظهار کرد: با شعار دادن و الزام به رعایت پروتکل‌های بهداشتی  در حین سفر که نمی‌توان کاری در این زمینه از پیش برد و مساله سفر و آژانس‌های مسافرتی را حل کرد.

رئیس انجمن امور صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان زنجان با بیان اینکه تنها از سه تا چهار دفتر آژانس‌های مسافرتی و خدماتی سفر بزرگ کشور به معنای واقعی حمایت صورت گرفته است و از مابقی دفاتر هیچ حمایتی صورت نگرفته است، اظهار کرد: دفاتر مسافرتی کوچک همگی در این ایام متضرر شده‌اند و به زور و تنها از سرناچاری مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/

خبرنگار: زهره میرعیسی‌خانی


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمحمود صابریخدمات مسافرتی
sedayezanjannews.ir/nx5413


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»