کد خبر: 5457
1400/01/14 - 16:32


در بازدید مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان زنجان از «روزنامه صدای زنجان» مطرح شد؛

ادارت دولتی موظف به ارائه آگهی از طریق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند

«محمدربیع احمدخانی»، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان زنجان در بازدید امروز خود از «روزنامه صدای زنجان» به مناسبت آغاز سال جدید، با اشاره به اینکه امید است سال جاری سال خوبی در حوزه مطبوعات باشد، به خصوص اینکه امسال انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورا را پیش رو داریم، اظهار کرد: امید است که امسال هر یک از رسانه‌ها با توجه به اهدافی که در انتخابات دارند، در این راستا اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام دهند تا انتخابات سالمی را برگزار کنیم

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- «محمدربیع احمدخانی»، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان زنجان در بازدید امروز خود از «روزنامه صدای زنجان» به مناسبت آغاز سال جدید، با اشاره به اینکه امید است سال جاری سال خوبی در حوزه مطبوعات باشد، به خصوص اینکه امسال انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورا را پیش رو داریم، اظهار کرد: امید است که امسال هر یک از رسانه‌ها با توجه به اهدافی که در انتخابات دارند، در این راستا اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام دهند تا انتخابات سالمی را برگزار کنیم.

شروع مجدد جلسات عصر کتاب

وی ادامه داد: سال‌های گذشته جلسات «عصر کتاب» در 9 گروه موضوعی برگزار می‌شد و در این برنامه بیش از هزار برنامه معرفی کتاب انجام گرفت و اکنون پس از گذشت مدت‌ها، تلاش ما بر این است که به صورت مجدد اقدام به برگزاری این جلسات کنیم.

همه ادارت دولتی موظف هستند که آگهی‌های خود را به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بدهند

احمدخانی در صحبت‌هایی پیرامون وضعیت و مشکلات پیرامون اخذ آگهی در روزنامه‌ها خاطرنشان کرد: همه ادارات دولتی موظف هستند که آگهی‌های خود را به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و بر اساس تعرفه‌های موجود واگذار کنند تا از این طریق، آگهی‌ها به صورت عادلانه به نشریات واگذار شوند. ضمن اینکه در صورتی که روزنامه‌های استانی خود در این زمینه با اداره فرهنگ و ارشاد همکاری کنند، مطمئنا مشکلات در این خصوص کمتر خواهد شد.

بازگشایی فرهنگسرای استان در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد نیست

وی در پاسخ به اینکه «با وجود بازگشایی سینماها و اینکه سالن‌های سینما با حداقل ظرفیت مشغول فعالیت هستند، چرا امکان بازگشایی سالن‌های تئاتر استان وجود ندارد؟» اظهار کرد: متاسفانه بازگشایی فرهنگسرای استان در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد نیست و ستاد ملی کرونا در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کند که بر اساس مصوباتی که در این زمینه وجود دارد، سینماها و موسسه‌های فرهنگی که در ایام کرونا تعطیل بودند، بازگشایی شدند اما علیرغم پیگیری‌های متعددی که در این زمینه صورت گرفته است بازگشایی فرهنگسراها محقق نشده است و این موضوع در کل کشور به همین شکل است نه اینکه در زنجان محقق نشده باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان زنجان با اشاره به اینکه جان مردم بیشتر از هر موضوع دیگری اهمیت دارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی از گروه‌های تئاتری استان منتخب کشوری بودند و بایستی در جشنواره‌های کشوری تئاتر حضور پیدا می‌کردند این امکان و اجازه فراهم آمد تا این گروه‌ها که اغلب شامل گروه‌های 5 تا 6 نفری بودند، تمرینات خود را در سالن‌های تمرین تئاتر انجام بدهند تا در جشنواره‌ها شرکت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر جشنواره‌های متعددی در دست اقدام هستند، اظهار کرد: از سال گذشته ما در این زمینه اقدام کردیم و یک تعداد از جشنواره‌ها در استان برگزار شده است و یک تعداد در حال برگزاری است که که امید است با پیگیری‌هایی که هم از سوی استان و هم از سوی وزارتخانه صورت می‌گیرد، بتوانیم در طی سال جاری بخشی از جشنواره‌هایی که بنا بوده است برگزار شود اما به تاخیر افتاده است را برگزار کنیم.

کنکره 3535شهید استان باید به نحو احسن برگزار شود

این مسئول اظهار کرد: یکی از این جشنواره‌هایی که در حال اقدام است کنگره 3535 شهید استان است که متاسفانه تاکنون در استان ما برگزار نشده است، علیرغم اینکه این جشنواره در همه استان‌ها برگزار شده و ما بایستی اکنون این کنگره را به نحو احسن در استان به اجرا درآوریم.

غواصان دریادل؛ جشنواره خیابانی و صحنه‌ای تئاتر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان زنجان خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های کمیته فرهنگی و هنری و فضاسازی که مسئولیتش با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است، جشنواره خیابانی و صحنه‌ای تئاتر با عنوان «غواصان دریادل» است که طی چند روز گذشته جلساتی برای اجرا شدن این رویداد در اداره فرهنگ و ارشاد برگزار شد و به تمامی گروه‌های هنری تئاتر علی‌الخصوص انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان اعلام شده است که کلیه هنرمندان این انجمن‌ها برنامه‌های خود را ارائه دهند.

وی ادامه داد: جشنواره پانتومیم نیز یکی از برنامه‌های دیگری است که سال‌های سال است که برگزار نشده و ما با مسئول این بخش صحبت کردیم و قرار است با توجه به شرایطی که کشور در این زمینه دارد، جشنواره را به صورت مجازی برگزار کنند و امید است که این جشنواره هم یکی از جشنواره‌های مهم استان باشد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان زنجان خاطرنشان کرد: یکی از دیگر جشنواره‌هایی که در حال اجرا هستیم و به امید خدا به زودی برگزار خواهد شد، جشنواره دینی نماز با عنوان «معراج» است که این جشنواره نیز به صورت ملی برگزار می‌شود.

دو سالانه «غزل منزوی» در شأن منزوی برگزار شود

وی ادامه داد: دو سالانه «غزل منزوی» یکی دیگر از برنامه‌هایی است که مدت‌ها تصمیم به برگزاری آن وجود داشته است اما شرایط برای برگزاری این جشنواره مهیا نشده که تمام تلاشمان بر این است که جشنواره غزل منزوی را که چند سالی است به تاخیر افتاده، آن‌گونه که در شأن این شاعر نامی استان زنجان است را برگزار کنیم./ 942

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانربیع الله احمدخانیارشاد زنجان
sedayezanjannews.ir/nx5457


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»