کد خبر: 6527
1400/01/30 - 17:28


رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبر داد:

تزریق واکسن کوبایی کرونا در زنجان

قزلباش: از اواخر هفته جاری آغاز تزریق واکسن ساخت مشترک ایران و کوبا در 7 استان به ویژه استان زنجان آغاز می‌شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان امروز در جمع خبرنگاران با اذعان به اینکه برخورد قهری برای برخی از افراد که تعهد اجتماعی نداشته و موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند کارساز نیست، اظهار کرد: لازم است در راستای رعایت پروتکل‌ها اقداماتی در زمینه فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و برخوردهای غیر قهری انجام گیرد.

وی به تعطیلی ناوگان عمومی و اتوبوسهای داخل شهر اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در تاکسیها امکان ابتلا به دلیل مکان محدود بالاست، با تعطیلی ناوگان اتوبوس داخل شهری شاهد افزایش مسافران در تاکسیها هستیم که این موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در ادامه به ابتلای پایین کودکان استان به کرونا اشاره کرد و خاطر نشان کرد: اطفال در زمینه بیماری کرونا بی‌علامت و یا دارای علائم خفیف هستند و درصد بسیار پایینی از افراد مبتلا را کودکان تشکیل می‌دهند و تاکنون نیز گزارش قابل توجهی از بستری کودکان استان به دلیل ابتلا به کرونا در استان ثبت نشده است.

وی در ادامه به فوت یکی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی استان پس از تزریق واکسن اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه این فرد واکسن کرونا را دریافت نموده است ولی مرگ وی ناشی از واکسیناسیون نبوده و علت آن نیز توسط پزشکی قانونی در حال بررسی است.

واکسن با تایید وزرات بهداشت وارد میشود

این مسئول با تاکید بر اینکه واکسنهایی که هم اکنون در کشور تزریق میشود، مورد تایید وزارت بهداشت است، خاطر نشان کرد: واکسنهایی که در کشور تزریق می‌شوند با حساسیتهای زیادی وارد شده وهم اکنون واکسن‌های ساخت کشور هند، چین و روسیه در کشور وجود دارد که با توجه به سهمیه هر استان توزیع می‌شود.

وی به تزریق واکسن مشترک ایران و کوبا اشاره کرد و گقت: این واکسن بین هزاران نفر از اهالی کشور کوبا تزریق شده و عارضه قابل توجهی نداشته و هم اکنون نیز در مرحله سوم مطالعات قرار دارد و قرار است بین 7 استان که استان زنجان نیز یکی از آنهاست مورد استفاده قرار گیرد.

پرویز قزلباش بر این باور است که این واکسن با توجه به توانمندی و قدرت مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی استان‌ها توزیع میشود.

به گفته این مسئول، واکسیناسیون این واکسن از اواخر هفته جاری در استان آغاز می‌شود.

وی اشاره‌ای به فروش غیرمجاز واکسن در فضای مجازی کرد و گفت: واکسناسیون بدون دریافت وجه انجام خواهد شد و مردم مراقب برخی از سودجویان در فضای باشند و در صورت مشاهده، این تخلفات را به دانشگاه علوم پزشکی استان گزارش دهند.

اعمال محدودیتها تاثیری در روند کاهشی کرونا نداشته است؛ کرونا در حال افزایش است

قزلباش با ابراز اینکه اعمال محدودیتها تاثیری در کاهش شیوع کرونا در استان نداشته است، تصریح کرد: با توجه به اینکه در پیک چهارم کرونا قرار داریم؛ اعمال محدودیتها و کنترل‌ها به صورت قاطع در کاهش شیوع کرونا دارد ولی تاکنون آثار این محدویتها هنوز در استان مشاهده نمی‌شود.

این مسئول با بیان اینکه ویروس جهش یافته انگلیسی با سرعت بالایی افراد را درگیر می‌کند، خاطر نشان می‌کند: در حال حاضر با وجود محدودیتها، میزان مراجعه بیماران سرپایی و بستریها در استان رو به افزایش است.

در صورت عدم کاهش بیماران کرونایی، محدودیتها تشدید می‌یابد

وی در ادامه تاکید کرد: درصورت عدم پاسخ گویی این محدودیتها و افزایش تعداد مبتلایان، محدودیتهای جدی‌تری در استان اعمال خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به افزایش صف‌های طولانی در نان سنگکی‌ها، بربری ها و قنادی ها در ایام ماه رمضان اشاره کرد و گفت: این موضوع مورد بررسی قرار گرفته است و پیشنهاد شده که ساعات پخت این صنوف افزایش یافته و یک ساعت قبل از زمان افطاری تعطیل شوند و امیدواریم در روزهای آینده این مشکل نیز در استان برطرف گردد. 943

انتهای پیام/

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانپرویز قزلباشواکسن کوبایی
sedayezanjannews.ir/nx6527


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»