کد خبر: 7634
1400/03/05 - 10:17


صدای زنجان دلایل انصراف ملی‌پوش زنجانیِ قایقرانی از المپیک توکیو را بررسی می‌کند؛

فشار روحی داشتم، انصراف دادم!

ملی‌پوش انصرافی از المپیک: برای کاهش فشار روحی و روانی خود و مسئولان فدراسیون انصراف دادم/ مدیرکل ورزش استان: به تصمیم «بهمن» احترام می‌گذاریم اما چرا باید چنین ایثارگری را کند؟

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- در شرایطی که زنجان به «بهمن نصیری» تنها ورزشکار مردی که توانسته صاحب سهمیه المپیک توکیو شود افتخار کرده و او را در سکوی افتخارآفرینی تصور می‌کرد، انتشار خبر انصراف او از المپیک به نقل از رئیس فدراسیون قایقرانی جامعه ورزش استان زنجان را در بُهت فرو برد!

دوشنبه 3 خردادماه جاری، رئیس فدراسیون قایقرانی از انصراف بهمن نصیری، ملی‌پوش زنجانی تیم ملی روئینگ برای حضور در المپیک توکیو به دلیل کاهش فشارها بر فدراسیون خبر داد که واکنش مسئولان ورزشی استان، شهروندان و دوستان او را به همراه داشت.

به لحاظ فنی جلو بودم، خودم خواستم که کنار بکشم!

بهمن نصیری، ملی پوش زنجانی تیم ملی روئینگ در گفت‌وگو با صدای زنجان در مورد دلیل انصراف خود از المپیک توکیو اظهار می‌کند: «فدراسیون در شرایط سختی بود، من هم خیلی وقت بود که این فشار را تحمل می‌کردم، به علت شرایطی که فدراسیون داشت و نمی‌توانست از بین ما دو نفر (بهمن نصیری و نازنین ملایی) یکی را انتخاب کند، عقب کشیدم تا از فشار روحی و روانی خود و مسئولان فدراسیون بکاهم!»

نصیری عنوان می‌کند: «انصراف از المپیک بحث پیچیده‌ای بود، من به لحاظ فنی جلو بودم و اعضای کمیته فنی نیز به این موضوع واقف بودند اما بنا به دلایلی که گفتم تصمیمم را گرفتم!»

ملی‌پوش زنجانی تیم ملی روئینگ در پاسخ به برخی شائبه‌ها مبنی بر «متاثر بودن بهمن نصیری از اظهارات و مشاوره‌های مربی تیم ملی برای تصمیم قطعی از انصراف از المپیک» به صدای زنجان می‌گوید: به هیچ عنوان این اظهارات درست نیست و انصراف از المپیک تصمیم شخص بنده بوده است!

بهمن نصیری با وجود قول‌های مساعد مسئولان فدراسیون قایقرانی هنوز موفق به اشتغال نشده است. تعدادی از دوستان این ملی‌پوش به صدای زنجان می‌گویند: به علت اشتغال هم که شده بود باید «بهمن نصیری» شانس خود را در المپیک امتحان می‌کرد.

نصیری در پاسخ به این اظهارات تصریح می‌کند: فکر می‌کنم با توجه به توانایی‌هایی که از خودم سراغ دارم، اگر اعزام می‌شدم مشکل کارم نیز درست می‌شد. البته آقای سهرابیان (رئیس فدراسیون قایقرانی) از 1.5 سال پیش پیگیر هستند تا شرایط اشتغال را برایم فراهم کنند، امیدواریم با پیگیری مسئولان فدارسیون روزی بتوام در جایی مشغول شوم، من برای استخدام و اشتغال هنوز امیدوار هستم.

به جمهوری آذربایجان پناهنده نشده بودم

ملی پوش زنجانی تیم ملی روئینگ در واکنش به برخی اظهارات در رابطه با پناهندگی خود به جمهوری آذربایجان تاکید می‌کند: اصلا موضوع پناهندگی مطرح نبود! کسانی که چنین نظراتی را اعلام می‌کنند اگر اطلاعات کاملی داشته باشند باید بدانند که جمهوری آذربایجان کشوری است که پناهنده قبول نمی‌کند! من از طریق ورزش به تیم آذربایجان ملحق شدم و چند ماهی هم در این کشور بودم اما از طریق مربی‌ام (افشین فرزام، مربی تیم ملی روئینگ) و پیگیری‌های او به ایران برگشتم!

نصیری در پاسخ به این سؤال که آیا در صورت عدم اجرایی شدن قول‌های مسئولان فدراسیون احتمال حضور در ترکیب تیم‌های خارجی از جمله آذربایجان وجود دارد به صدای زنجان می‌گوید: من از جمهوری آذربایجان برگشتم که برای کشورم افتخارآفرینی کنم، من وطنم را دوست دارم!

به تصمیم «بهمن» احترام می‌گذاریم اما چرا باید چنین ایثارگری را کند؟

علی خلیلی، مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان در واکنش به انصراف «بهمن نصیری» از المپیک به صدای زنجان می‌گوید: اداره کل ورزش و جوانان استان موضوع انتخاب شایسته بهمن نصیری برای حضور در المپیک را از طریق رئیس فدراسیون و معاون وزیر ورزش و نمایندگان استان (مصطفی طاهری، و سیدالبرز حسینی) موضوع را از طریق وزیر ورزش پیگیری کردند. به شخصه برای پیگیری حق مسلم این قهرمان به دیدار حضوری وزیر رفتم اما پس از چند روز اطلاع یافتیم که ایشان از حضور در المپیک انصراف دادند، من به تصمیم نصیری احترام می‌گذارم، شاید مصلحت دانسته اما ایشان این تصمیم را یکطرفه گرفتند و اداره کل از آن اطلاعی نداشته است! چرا ایشان چنین ایثارگری را کرده است؟

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان در پاسخ به برخی اظهارات که معتقدند هیچ ورزشکاری به راحتی از المپیک نمی‌گذرد و بهمن نصیری تحت فشارها ناچار به اتخاذ چنین تصمیمی شده است عنوان می‌کند: وقتی خودش با رضایت اعلام انصراف می‌کند بعید می‌دانم فشاری روی او بوده باشد. البته اگر فشاری روی ایشان بوده باید با اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان در میان می‌گذاشت، ما که برای پیگیری حق ایشان تا وزارتخانه هم پیش رفته بودیم حتما می‌توانستیم مانع فشارها هم شویم.

امیدوار به درخشش «بهمن نصیری» در بازی‌های آسیایی هستیم!

خلیلی با اشاره به حضور مقتدرانه «نصیری» در عرصه برای کسب سهمیه المپیک توکیو می‌گوید: با خانم «نازنین ملایی» آشنایی ندارم اما «بهمن نصیری» را به خوبی می‌شناسم، حضور او در المپیک توکیو قطعا با کسب مدال همراه شده و مایه افتخاری برای زنجانی‌ها و ایران می‌شد. به هر حال ما امیدواریم او در بازی‌های آسیایی خوش بدرخشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در مورد امکان استخدام او با توجه به قول‌های مساعدی که فدراسیون برای اشتغال «بهمن نصیری» پس از اعلام انصرافش از المپیک داده‌اند هم تصریح می‌کند: «بهمن نصیری» شرایط استخدامی را ندارد. طبق قانون قهرمانان المپیک و بازی‌های آسیایی دارای مقام‌های اول، دوم و سوم شرایط استخدام را دریافت می‌کنند. اگر نصیری شرایط ذکر شده در قانون را داشت حتما در اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان استخدامش می‌کردیم. ما امیدواریم بهمن نصیری با توجه به استعدادهایش در بازی‌های آسیایی صاحب مدال شده و شرایط استخدامش تسهیل شود. البته با توجه به علاقه‌ای که به حضور در مجموعه آتش‌نشانی دارد چندین بار مکاتبات لازم به دستگاه‌ مربوطه صورت گرفته اما هیچ پاسخی دریافت نشده است.

گفتنی است، سوم خردادماه جاری علیرضا سهرابیان، رییس فدراسیون قایقرانی در جلسه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با رؤسای فدراسیون‌ها با اشاره به کسب سهمیه دو ورزشکار خانم و آقا در مسابقات سهمیه المپیک روئینگ اعلام کرد: «بهمن نصیری» که به آذربایجان پناهنده شده بود و ما او را برگرداندیم، اکنون در مسابقات موفق به کسب سهمیه شد اما بین او و «نازنین ملایی» باید یکی به المپیک برود. بهمن نصیری با من تماس گرفت و  گفت بخاطر فشاری که روی من (رییس فدراسیون) است کار پهلوانانه‌ای کرد و انصراف داد. اما او بیکار است و نیاز دارد که استخدام شود.

سهرابیان اضافه کرد: هر دو استحقاق رفتن به المپیک را داشتند و ما باید بین او و ملایی یکی را انتخاب می کردیم. بهمن انصراف داد و کار بزرگی کرد چون هر کسی علاقه دارد به المپیک برود. من از او ممنونم و کار بزرگی انجام داد. من به عنوان رییس فدراسیون تمام تلاشم را می‌کنم که حق و حقوقی که همه المپین‌ها داشتند به نصیری هم برسد. با آقای صالحی امیری صحبت کردم و قول گرفتم که فرقی بین او و بقیه المپین‌ها نباشد.

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی

 

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانبهمن نصیریفدراسیون قایقرانیالمپیک توکیو
sedayezanjannews.ir/nx7634


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»