کد خبر: 8600
1401/02/04 - 7:59


صدای زنجان مهاجرت ملی‌پوش زنجانی تیم ملی قایقرانی به آذربایجان را بررسی می‌کند؛

بهمن را روی آب بردند

یک قایقران ملی‌پوش: حقش را خوردند! هیچ‌یک از وعده‌ها بابت استخدامش عملی نشد، فدراسیون نتوانست «بهمن» را نگه دارد، شرایطش پیش آمد او هم رفت!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- دیروز، انتشار خبر مهاجرت «بهمن نصیری» ملی‌پوش زنجانی تیم ملی قایقرانی رویینگ کشور به آذربایجان شوک بزرگی را به ورزش استان زنجان و تیم ملی قایقرانی که خود را برای بازی‌های آسیایی پیش رو آماده می‌کند وارد کرد.

در همین زمینه یکی از ملی‌پوشان در گفتگو با صدای زنجان با اشاره به تلاش‌های «بهمن نصیری» برای کسب سهمیه المپیک توکیو اظهار کرد که بهمن به علت فشارها مجبور شد از المپیک توکیو انصراف دهد، او چه این کار را می‌کرد چه نمی‌کرد، کنار گذاشته می‌شد! این نمونه بارز حق خوری است! به او وعده استخدام دادند که هرگز عملی نشد! او تا آخرین روز ترک کشور، تمرین می‌کرد چون هدفش ورزش بود. من مطمئنم به جایگاهی که حقش است، می‌رسد!

بااین‌حال رئیس فدراسیون قایقرانی در واکنش به مهاجرت این ملی‌پوش اظهار کرد که او دغدغه استخدام داشته و به همین دلیل مهاجرت کرده است!

سوم خردادماه سال 1400 علیرضا سهرابیان، رئیس فدراسیون قایقرانی در جلسه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با رؤسای فدراسیون‌ها با اشاره به کسب سهمیه دو ورزشکار خانم و آقا در مسابقات سهمیه المپیک رویینگ اعلام کرد که «بهمن نصیری» که به آذربایجان پناهنده شده بود و ما او را برگرداندیم، اکنون در مسابقات موفق به کسب سهمیه شد اما بین او و «نازنین ملایی» باید یکی به المپیک برود. بهمن نصیری با من تماس گرفت و گفت به خاطر فشاری که روی من (رئیس فدراسیون) است کار پهلوانانه‌ای کرد و انصراف داد. اما او بیکار است و نیاز دارد که استخدام شود.

سهرابیان اضافه کرد: هر دو استحقاق رفتن به المپیک را داشتند و ما باید بین او و ملایی یکی را انتخاب می‌کردیم. بهمن انصراف داد و کار بزرگی کرد چون هرکسی علاقه دارد به المپیک برود. من از او ممنونم و کار بزرگی انجام داد. من به‌عنوان رئیس فدراسیون تمام تلاشم را می‌کنم که حق‌وحقوقی که همه المپین‌ها داشتند به نصیری هم برسد. با آقای صالحی امیری صحبت کردم و قول گرفتم که فرقی بین او و بقیه المپین‌ها نباشد.

اما ظاهراً عدم تحقق وعده‌های مسئولان سبب شد تا «بهمن نصیری» تصمیمش را گرفته و جمهوری آذربایجان را برای ادامه زندگی ورزشی خود انتخاب کند.

البته علیرضا سهرابیان، رئیس فدراسیون قایقرانی در اظهاراتی جدید در مورد مهاجرت بهمن نصیری گفته که، این تصمیم شخصی نصیری بوده است. او تا این اواخر دغدغه استخدام داشت و ما هم تمام پیگیری‌ها را انجام دادیم که مشکل او حل شود اما این اتفاق رخ نداد. این موضوع را به وزارت ورزش اعلام کرده بودیم و فدراسیون تمام پیگیری‌های لازم برای حل مشکل استخدام نصیری را انجام داده بود اما به نظر او تصمیمش را گرفته بود. امیدوارم هرکجا باشد سلامت باشد!

اما یکی از ملی‌پوشان تیم ملی قایقرانی که نامش نزد صدای زنجان محفوظ است در واکنش به این اظهارات در گفت‌وگو با صدای زنجان در مورد انصراف «بهمن نصیری» از المپیک توکیو می‌گوید: «این حق خوری بود نه کنار کشیدن! در ظاهر او انصراف داد اما اگر انصراف نمی‌داد هم نمی‌توانست به مسابقه برود! انصراف داد چون به نفعش بود! به او وعده استخدام و کار دادند که عملی نشد!»

او با اشاره به اینکه فدراسیون و مربی «بهمن نصیری» به هر طریقی بود او را در سال 2019 از جمهوری آذربایجان به ایران بازگرداندند اما نتوانستند نگهش دارند، اضافه می‌کند: قول‌های مسئولان فدراسیون رنگ واقعیت نگرفت، شرایطش پیش آمد و بهمن دیشب (شب پنج‌شنبه هفته گذشته) رفت!

این ملی‌پوش با ابراز خرسندی از انتخاب جمهوری آذربایجان برای ادامه تمرینات حرفه‌ای هم‌تیمی سابق خود عنوان می‌کند: بهمن بهترین کار را کرد باید زودتر این کار را می‌کرد! می‌دانید ورزشکار، سیاسی نیست! او تا آخرین روز که ایران را به مقصد جمهوری آذربایجان ترک کند، زحمت می‌کشید و تمرین می‌کرد، چون برایش هدف مهم‌ترین چیز است!

او در پاسخ به برخی نگرانی‌ها از عدم کسب نتیجه مطلوب «بهمن نصیری» در میدان‌های بین‌المللی به‌ویژه اروپایی یادآور می‌شود: اگر اشتباه نکنم شروع کار بهمن، سال 95 بود، او در سال اول نتیجه نگرفت و در سال 96 اولین مدل‌هایش را گرفت. ضمن اینکه حضور در تیم ملی جمهوری آذربایجان برایش تجربه گران‌سنگی است، باید بگویم اگر سال اول در این تیم نتیجه نگیرد هم اشکالی ندارد اما به‌عنوان کسی که شناخت کافی از بهمن دارم باید بگویم مطمئنم که سال دوم حتماً نتیجه تلاشش را خواهد دید!

به گزارش صدای زنجان، سوم خردادماه سال 1400 در شرایطی که زنجان به «بهمن نصیری» تنها ورزشکار مردی که توانسته صاحب سهمیه المپیک توکیو شود افتخار کرده و او را در سکوی افتخارآفرینی تصور می‌کرد، انتشار خبر انصراف او از المپیک توکیو به نقل از رئیس فدراسیون قایقرانی جامعه ورزش استان زنجان را در بُهت فروبرد!

بهمن نصیری، ملی‌پوش زنجانی تیم ملی رویینگ در همان ایام در گفت‌وگو با صدای زنجان در مورد دلیل انصراف خود از المپیک توکیو اظهار کرده بود: «فدراسیون در شرایط سختی بود، من هم خیلی وقت بود که این فشار را تحمل می‌کردم، به علت شرایطی که فدراسیون داشت و نمی‌توانست از بین ما دو نفر (بهمن نصیری و نازنین ملایی) یکی را انتخاب کند، عقب کشیدم تا از فشار روحی و روانی خود و مسئولان فدراسیون بکاهم!»

او گفته بود که «انصراف از المپیک بحث پیچیده‌ای بود، من به لحاظ فنی جلو بودم و اعضای کمیته فنی نیز به این موضوع واقف بودند اما بنا به دلایلی که گفتم تصمیمم را گرفتم!»

ملی‌پوش زنجانی تیم ملی رویینگ در پاسخ به برخی شائبه‌ها مبنی بر «متأثر بودن بهمن نصیری از اظهارات و مشاوره‌های مربی تیم ملی برای تصمیم قطعی از انصراف از المپیک» به صدای زنجان اعلام کرد: به‌هیچ‌عنوان این اظهارات درست نیست و انصراف از المپیک تصمیم شخص بنده بوده است!

اما تعدادی از دوستان این ملی‌پوش به صدای زنجان گفتند که او باوجود قول‌های مساعد مسئولان فدراسیون قایقرانی هنوز موفق به اشتغال نشده است، به علت اشتغال هم که شده بود باید «بهمن نصیری» شانس خود را در المپیک امتحان می‌کرد.

نصیری در پاسخ به این اظهارات تصریح کرد: فکر می‌کنم با توجه به توانایی‌هایی که از خودم سراغ دارم، اگر اعزام می‌شدم مشکل کارم نیز درست می‌شد. البته آقای سهرابیان (رئیس فدراسیون قایقرانی) از یک سال و نیم پیش پیگیر هستند تا شرایط اشتغال را برایم فراهم کنند، امیدواریم با پیگیری مسئولان فدراسیون روزی بتوانم درجایی مشغول شوم، من برای استخدام و اشتغال هنوز امیدوار هستم.

ملی‌پوش زنجانی تیم ملی رویینگ در واکنش به برخی اظهارات در رابطه با پناهندگی خود به جمهوری آذربایجان تأکید کرد که: اصلاً موضوع پناهندگی مطرح نبود! کسانی که چنین نظراتی را اعلام می‌کنند اگر اطلاعات کاملی داشته باشند باید بدانند که جمهوری آذربایجان کشوری است که پناهنده قبول نمی‌کند! من از طریق ورزش به تیم آذربایجان ملحق شدم و چند ماهی هم در این کشور بودم اما از طریق مربی‌ام (افشین فرزام، مربی تیم ملی رویینگ) و پیگیری‌های او به ایران برگشتم!

نصیری در پاسخ به این سؤال که آیا در صورت عدم اجرایی شدن قول‌های مسئولان فدراسیون احتمال حضور در ترکیب تیم‌های خارجی ازجمله آذربایجان وجود دارد به صدای زنجان گفت: من از جمهوری آذربایجان برگشتم که برای کشورم افتخارآفرینی کنم، من وطنم را دوست دارم!

در شرایطی که برخی از ملی‌پوشان بر مُصر بودن بهمن نصیری برای تمرینات که نشان از اراده‌اش برای کسب جایگاه می‌تواند باشد تأکیددارند و از سوی دیگر مصاحبه‌های او با رسانه‌ها مبنی بر تلاشش برای کسب مدال برای ایران از وطن‌دوستی او حکایت دارد، رئیس فدراسیون قایقرانی بدون تشریح شرایط ورزشی و امکانات در اختیار گذاشته‌شده برای نصیری، تنها می‌گوید که او دغدغه استخدام داشته است!

بهمن نصیری، ملی‌پوش زنجانی سابق رویینگ نیز در تماس صدای زنجان با وی پس از انتشار خبر مهاجرت تنها به ارسال این پیام به خبرنگار صدای زنجان که «بعداً در این رابطه به‌صورت مفصل توضیح می‌دهم»، بسنده کرد!

انتهای پیام/

 

خبرنگار: لیلا محمدی

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانبهمن نصیریتیم قایقرانیمهاجرت
sedayezanjannews.ir/nx8600


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»