کد خبر: 7653
1400/03/09 - 16:50


فرمانده انتظامی استان زنجان گفت:

نزاع در زنجان یک هفتادم نرخ کشور است

در استان 40 درصد جرائم فضای مجازی افزایش یافته که بیشتر در ارتباط با پرونده‌های مالی، کلاه‌برداری، فیشینگ و خالی کردن حساب ارزش ریالی مربوط است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- نشست خبری سردار رحیم جهانبخش، فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان با اصحاب رسانه صبح امروز برگزار شد.

در این نشست سردار جهانبخش با اشاره به اینکه یکی از وقایع ارزشمند در تاریخ جمهوری اسلامی سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر است که به نقطه عطفی در قدرت بازدارندگی و دفاع از کیان اعتقادی کشور تبدیل شده است، اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر، دفاعی مبتنی بر هویت ملی و دینی است. این پیروزی با عمق بخشیدن به ایدئولوژی مقاومت اسلامی هیمنه نظام سلطه و دستگاه جنگی دشمن که حمایت همه جانبه شرق و غرب را داشت، شکست و شروعی بر پایان تجزیه‌‌طلبی و طمع‌ورزی به خاک ایران بود.

وی با بیان اینکه حجم فعالیت پلیس طی یک سال گذشته به دلیل موضوعات مختلفی از جمله محدودیت‌های کرونایی و انتخابات پیش رو افزایش یافته است، ادامه داد: نیروهای انتظامی در راستای برگزاری انتخابات با شکوه و قدرتمند، از چند ماه گذشته مشغول فعالیت هستند. تحرک و فعالیت نیروهای نظامی باعث خوشحالی است؛ چراکه اگر تکانه پلیس کم باشد، نیروها رسوب می‌کنند و این رسوب باعث فراهم شدن زمینه تهدیدهایی اجتماعی می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه چهار مرجع قوه قضاییه، ثبت احوال، وزارت اطلاعات و پلیس در بحث استعلام‌های بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات دخیل هستند، بیان کرد: پلیس همگام با این ارگان‌ها باید پاسخگوی استعلام شورای نگهبان و هیئت‌های اجرایی باشد و همزمان تامین امنیت این مراکز را نیز برعهده دارد و این مسئولیت را بیش از ۶ ماه از زمان انتخابات آغاز کرده است که این مسئولیت در ایام انتخابات نیز بیشتر می‌شود‌.

پلیس تامین امنیت شعب را حداقل سه روز کاری تا اتمام شمارش آرا را بر عهده خواهد داشت

سردار جهانبخش نظارت بر فضای مجازی و فضای واقعی، نظارت بر اجرای قانون، برخورد با کسانی که به دنبال شایعات و ایجاد انحرافات فکری و تامین امنیت انتخابات و شعب اخذ رای را از وظایف پلیس برشمرد و گفت: تعداد شعب اخذ رای در زنجان ۱۵ درصد افزایش یافته و پلیس تامین امنیت شعب را حداقل سه روز کاری تا اتمام شمارش آرا را بر عهده خواهد داشت. البته بیش از دو برابر این ظرفیت در سطح استان نیروهای پلیس در آماده‌باش هستند.

وی با اشاره به اینکه پلیس در حوزه مشارکت در انتخابات نیز مسئولیت‌هایی برعهد دارد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری به ارتقای مشارکت در انتخابات تاکید کردند زیرا قدرت و اقتدار ملی هر کشوری در حمایت توده‌های اجتماعی و از شئون سیاسی آن کشور است. نظام سلطه زمانی به فکر ایجاد گسست در انسجام، اختلال در امنیت، تجزیه ذهنی و عینی و شکاف جغرافیایی، اعتقادی و سیاسی می‌افتد که مشارکت مردم پایین باشد.

مشارکت در انتخابات را از مولفه‌های اقتدار ملی است

این مسئول مشارکت در انتخابات را از مولفه‌های اقتدار ملی خواند و اظهار کرد: در پشت پرده ماجرای اعتراضات سال 98، در لندن جلسه‌ای با عنوان حرکت به سوی فدرالیست در ایران برگزار شد و این بدین معنا است که دشمن به دنبال آماده کردن بسترها برای تجزیه‌طلبی در ایران است اما مشارکت در انتخابات تکلیف همه را برای حفظ اقتدار ملی مشخص می‌کند. هر کشوری که اراده خود را در حوزه بین‌الملل ارتقا دهد آن کشور مقدر است و اکنون ایران در برهه‌ای است که اداره خود را به نظام سلطه تحمیل می‌کند.

در سطح استان 40 درصد جرائم فضای مجازی افزایش یافته است

 وی به افزایش تهدیدات امنیت اجتماعی با توجه به افزایش فعالیت در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در سطح استان 40 درصد جرائم فضای مجازی افزایش یافته که بیشتر در ارتباط با پرونده‌های مالی، کلاه‌برداری، فیشینگ و خالی کردن حساب ارزش ریالی مربوط است. کالاهای مسروقه در فضای مجازی از فضای واقعی پیش گرفته است؛ به‌طوری‌که سال گذشته ارزش کالاهای مسروقه در فضای واقعی کمتر از یک میلیارد تومان بود در حالی که سرقت در فضای مجازی 13 برابر این رقم و حدود 13 میلیارد تومان بود. همچنین دستگیری مجرمان در حوزه فضای مجازی در سال 99 نسبت به سال 98، 52 برابر افزایش یافته است و حدودا 557 نفر را در این زمینه دستگیر و تحویل مراجع قانونی شدند.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه دو موضوع در فضای مجازی در حال شکل گیری است، گفت: یکی از این موارد ترویج خشونت در جامعه است که اگر کسی بخواهد در فضای مجازی خشونت را ترویج دهد و موجب سلب آرامش افراد جامعه شود، قانون به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد چرا که امنیت شهروندان ناموس پلیس و حاکمیت است. ضمن اینکه امروز اگر جلوی ترویج خشونت گرفته نشود، هیچ زن و بچه و نوجوانی امنیت نخواهند داشت.

وی ادامه داد: تحریف واقعیت‌ها موضوع دیگری است که در فضای مجازی با آن برخورد می‌شود. در حال حاضر با پدیده‌ای به نام «جعل عمیق» مواجه هستیم و افراد به‌ویژه رسانه‌ها باید در بازنشر و استناد به کلیپ‌ها باید به این موضوع توجه کنند.

سردار جهانبخش با اشاره به اینکه در بحث مایحتاج عمومی مردم و کالاهای اساسی نیز سال گذشته با جلوگیری از ورود آرد قاچاق از افزایش قیمت آرد جلوگیری کردیم و امسال نیز موضوع روغن را کنترل خواهیم کرد، اظهار کرد: پلیس در زمینه نفوذ و اخلال در تامین مایحتاج مردم شوخی ندارد و امسال پلیس استان به صورت جدی به مسئله کمبود روغن و نهاده‌های دامی ورود پیدا کرده است؛ بنابراین با سوداگران از فرد توزیع‌کننده تا مدیری که مشکل داشته باشد، برخورد قاطع خواهد شد.

استان زنجان در خصوص نزاع ۲۶.۹ واحد پایین‌تر از میانگین کشوری است

سردار جهانبخش با بیان اینکه استان زنجان در خصوص نزاع ۲۶.۹ واحد پایین‌تر از میانگین کشوری است، اظهار کرد: این موضوع به این معنا است که نزاع در زنجان یک هفتادم نرخ نزاع در کشور است که به ازای هر 100 نفر جمعیت 52 نزاع داریم.

این مقام انتظامی، از افزایش ۱۱ درصدی کشفیات موادمخدر در سال گذشته و نیز افزایش ۱۵ درصدی این مواد طی دو ماه اخیر خبر داد و تصریح کرد: بیش از یک تن و ۶۰۶ کیلوگرم موادمخدر در استان زنجان کشف شده و بیش از ۳۰۰۰ توزیع‌کننده دستگیر و ۲۴۲۷ معتاد جمع‌آوری شده‌اند که این میزان ۵۷ درصد نسبت به گذشته افزایش داشته است. علاوه بر این ۱۸۸۳ مرحله طرح پاک‌سازی در این حوزه داشتیم که از این تعداد بیش از ۴۰۰ نفر در کمپ‌ها هستند.

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه امسال بیش از ۳۰ هزار فقره جریمه در راه‌های مواصلاتی بین استانی اعمال شده است، گفت: استان زنجان در بحث اعمال محدودیت ترددهای کرونا رتبه اول کشور را دارد. ضمن اینکه حتی یک ریال از جرایم کرونایی به این اداره تعلق نمی‌گیرد و همه جریمه‌ها به خزانه واریز می‌شود و در خزانه تنها 15 درصد از جرایم استان باید به استانداری برگزدد  تا به شهرداری‌ها واریز شود تا در شهر هزینه کنند.

جهانبخش با بیان اینکه 6 هزار نیرو، مسئول تامین امنیت پای صندوق‌های رای در استان زنجان خواهند بود، خاطرنشان کرد: از 17 خردادماه نیز سفر نامزدهای ریاست‌جمهوری احراز صلاحیت شده به استان زنجان آغاز می‌شود و پلیس، مسئولیت تامین امنیت نامزدها و مراسم‌ برگزاری در این خصوص را بر عهده دارد.

انتهای پیام/

خبرنگار: زهره میرعیسی‌خانی

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانسردار جهانبخشفرمانده انتظامی زنجانامنیت
sedayezanjannews.ir/nx7653


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»