کد خبر: 7770
1400/04/17 - 10:21


کاری که خشکسالی فعلا با کشاورزی زنجان کرده است؛

409 میلیارد تومان، خسارت کشاورزی زنجان

به گفته مسئولان کشاورزی این آمار علی‌الحساب بوده و احتمال افزایش آن وجود دارد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خسارت ناشی از خشکسالی به زیرساخت‌های بخش کشاورزی اعم از دام، زراعت، باغبانی، علوفه مرتعی و آبزیان تاکنون را 409 میلیارد و 100 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: احتمال افزایش میزان خسارت وجود دارد.

جواد تاراسی در گفت‌وگو با صدای زنجان در تشریح آخرین آمار احصا شده از خسارت‌های خشکسالی به بخش کشاورزی اظهار کرد: این میزان خسارت در بخش دام 2650 میلیارد ریال، در آبزیان 400 میلیارد ریال و زراعت، باغبانی و علوفه مرتعی 1041 میلیارد ریال بوده است. البته این میزان خسارت تا به امروز است و در روزهای آتی ممکن است شاهد افزایش خسارت‌ها باشیم.

تاراسی با اشاره به توزیع 6 هزار تن نهاده دامی ویژه خشکسالی برای جلوگیری از فروش اجباری دام‌های مولد عنوان کرد: این نهاده‌ها به صورت فوق‌العاده و به نرخ مصوب به دامداران استان زنجان عرضه می‌شود.

این مسئول با اشاره به اقدامات کارشناسان این مجموعه برای تعدیل خسارت‌های ناشی از بخش خشکسالی به بخش‌های باغبانی، طیور و زراعت به ویژه زراعت دیم اعلام کرد که با گذشت زمان باید منتظر افزایش خسارت‌ها باشیم که این مهم به طور قطع اثر منفی بر کشاورزی و تولید دارد.

استان زنجان با حدود 883 هزار هکتار اراضی قابل کشاورزی حدود 77.4 درصد اراضی کشاورزی کل کشور را دارا است. بنابراین زنجان همواره به عنوان قطب کشاورزی در کشور مطرح است.

تجهیز حدود 29 هزار هکتار از اراضی آبی استان به سیستم‌های نوین آبیاری و روند رو به رشد اجرای این سیستم‌ها نیز گامی بزرگ در ارتقا راندمان‌های آبیاری است که در طی سال‌های اخیر از سوی سازمان جهاد کشاورزی به اجرا در آمده است .عمده‌ترین محصولات زراعی استان را گندم، جو، نباتات علوفه‌ای، سیب زمینی، گوجه فرنگی، پیاز، زیتون، انگور و سیب درختی تشکیل می‌دهد. استان زنجان سالانه با تولید حدود ۲۰ هزار تن سیر خشک و نیز تولید با عملکرد مناسب در محصول سیب درختی دارای مزیت نسبی مناسب برای سرمایه گذاری است که این روزها در محاصره خشکسالی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانخشکسالیخسارتکشاورزی
sedayezanjannews.ir/nx7770


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»