کد خبر: 7788
1400/04/22 - 15:30


مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

مناسب‌سازی شهر برای معلولان، اولویت مسئولان نیست

محمدی قیداری: شاخص‌های خاصی در زمینه ارزیابی اینکه چند درصد شهر برای معلولان مناسب‌سازی شده است، وجود ندارد ولی به نظر می‌رسد در سطح استان قریب به 5 تا 10 درصد این امر محقق شده باشد.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مدیر کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه در زمینه پیگیری مناسب سازی شهر برای معلولان در سطح کشور اول هستیم، گفت: شاخص‌های خاصی در زمینه ارزیابی اینکه چند درصد شهر برای معلولان مناسب‌سازی شده است، وجود ندارد ولی به نظر می‌رسد در سطح استان قریب به 5 تا 10 درصد این امر محقق شده باشد.

وی در این رابطه ادامه داد: واقعیت این است که در اجرائیات این مساله نتوانستیم چنان که باید کاری کنیم. ما پیگیری‌های مهمی در این زمینه انجام دادیم وحتی بسیاری از بانک‌های سطح شهر در این زمینه مناسب سازی شده‌اند؛ منتهی موضوعی که وجود دارد این است که در سطح کشور در سالهای گذشته اگرچه قانون وجود داشته است ولی این مساله چندان پیگیری نمی‌شده است.

این مسئول با بیان اینکه در سال‌های اخیر مسائل نسبت به قبل بهتر پیش می‌رود، اظهار کرد: در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و یا بانک‌ها و یا ارگان‌های مردمی آمارهای متفاوتی در زمینه مناسب‌سازی وجود دارد. در سطح استان در زمینه مناسب سازی وسایل نقلیه عقب مانده‌ایم اگرچه قطار استان در این زمینه مناسب سازی شده است سامانه ای نیز در این زمینه برای معلولین معرفی شده است که افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند، در راه آهن موقع سوار شدن از متصدی برای سوار شدن کمک بگیرند.

این مسئول با اشاره به اینکه مساله مناسب‌سازی شهر برای معلولین در اولویت مسئولین ما نیست، خاطرنشان کرد: علی‌رغم تمام تلاش‌های بسیاری که در این زمینه صورت گرفته است، باید دید که آیا این میزان از مناسب‌سازی شهر؛ معلولین ما را در سطح استان راضی می‌کند؟ اکنون ادبیات مناسب سازی در بین مردم جا افتاده است و مردم دغدغه مناسب سازی دارند اما هنوز با نقطه‌ای که معلولین از خدمات شهری راضی باشند، فاصله بسیار است. ما در استان یک اتوبوس مناسب‌سازی شده برای معلولین نداریم! معلولین ما ساعت‌ها منتظر یک تاکسی می‌مانند و این موضوع قابل مقایسه با کشورهای خارجی نیست. در زمینه وسایل نقلیه بسیار ضعیف هستیم و وضعیت مناسب سازی شهر رضایت بخش نیست.

انتهای پیام/

خبرنگار: زهره میرعیسی‌خانی


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانبهزیستی زنجانمناسب سازیمعلولان
sedayezanjannews.ir/nx7788


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»