کد خبر: 7797
1400/04/28 - 11:16


راهکار مستاجران در بازار بی دروپیکر مسکن؛

اجابت خواسته صاحب‌خانه‌ها با وام 18 درصد

افزایش نرخ کرایه خانه در چند سال اخیر سبب هجوم مستاجران به بانک‌ها برای اخذ وام‌های 18درصدی جهت برآورده کردن خواسته‌های نامعقول صاحبخانه‌ها شده است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- گزارش‌ها حاکی از روی آوردن مستاجران به اخذ وام‌های میلیونی با نرخ بهره 18 درصدی است تا بتوانند برای فراهم‌کردن محیطی امن برای همسر و فرزندان‌شان مبلغ مدنظر صاحبخانه‌ها را تهیه کنند!

نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک زنجان که این موضوع را رد نمی‌کند، معتقد است: اخذ وام برای تهیه مبلغ رهن درخواستی صاحبخانه‌ها از سوی مستاجران نتیجه‌ای جز ایجاد تورم نداشته و باید مسئولان برای کنترل بازار برنامه‌های اجرایی تدوین کنند.

احمد نوروزی در گفت‌وگو با صدای زنجان با بیان اینکه وضعیت اجاره‌بها نسبت به مدت مشابه سال قبل اسفناک‌تر است، اظهار می‌کند: امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 50 درصدی اجاره مسکن را شاهد هستیم، البته اگر مستاجران بتوانند مسکن پیدا کنند! گاها با ناراحتی مشتریان مواجه هستیم که از نبود مسکن برای اجاره گلایه‌مندند!

زیاده‌خواهی‌ برخی از صاحبخانه‌ها، مستاجران را به بانک‌ها کشانده است؟

اظهارات نوروزی مبنی بر افزایش 50 درصدی اجاره بهای مسکن در زنجان در حالی است که گزارش‌های میدانی از سطح بنگاه‌ها حاکی از افزایش نزدیک به 70 درصدی و حتی بیشتر اجاره مسکن است. به طوری که به گفته تعدادی از مستاجران که سال قبل خانه‌ای با متراژ 50 متری را با 35 میلیون تومان اجاره کرده بودند امسال همان مسکن را به میزان 50 تا 60 میلیون به عنوان رهن بعلاوه پرداخت 400 هزار تومان ( اجاره ماهانه) به مدت یکسال از صاحبخانه اجاره کردند موضوعی که نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک زنجان آن را رد نمی‌کند اما همچنان بر افزایش 50 درصدی اجاره مسکن و نه بیشتر، تاکید دارد اما می‌گوید: از شرایط کنونی مسکن ناراحتیم اما نمی‌دانیم چرا دولت برای بهبود وضعیت کاری نمی‌کند؟

شنیده‌ها حاکی از روی آوردن برخی از مستاجران به سمت اخذ وام‌های میلیونی با نرخ بهره 18 درصدی است تا به خاطر همسر و فرزندانشان مبلغ مدنظر صاحبخانه‌ها را تهیه کنند!

نوروزی با بیان اینکه هجوم بخشی از مستاجران به بانک‌ها برای اخذ وام جهت اجابت خواسته صاحبخانه‌ها چیزی جز «تورم» ندارد، تصریح می‌کند: مسئولان محترم باید بگویند چه برنامه‌ای برای بخش مسکن دارند؟

اژدهای مسکن از خواب بیدار می‌شود؟

نوروزی در رابطه با وضعیت خرید و فروش مسکن نیز به صدای زنجان می‌گوید: بازار خرید و فروش مسکن راکد است اما پیش‌بینی‌ می‌کنیم با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی از جمله میلگرد و سیمان و سایر موارد از جمله عوارض شهرداری، شاهد افزایش 20 تا 30 درصدی قیمت مسکن باشیم!

او با بیان اینکه دولت‌ها اگر بخواهند می‌توانند بازارها از جمله بازار مسکن را کنترل کنند، تاکید می‌کند: دولت فعلی بازار مسکن را به حال خود رها کرد و قیمت مصالح ساختمانی به ویژه سیمان و میلگرد را کنترل نکرد. رئیس جمهور منتخب، آقای رئیسی باید بازار مسکن را سر و سامان بدهند.

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجاناجاره خانهکرایه خانهافزایش اجاره
sedayezanjannews.ir/nx7797


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»