کد خبر: 7842
1400/05/16 - 17:32


در وبینار مشترک اتاق بازرگانی زنجان و اتاق بازرگانی ایران و چین عنوان شد:

تمایل چینی‌ها به فرش و ملیله زنجان

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: فرش و ملیله زنجان در کشور چین تقاضای خوبی دارد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: فرش و ملیله زنجان در کشور چین تقاضای خوبی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان در وبینار مشترک اتاق بازرگانی زنجان و اتاق بازرگانی ایران و چین با موضوع تجارت با چین، اظهار کرد: زنجان در بخش‌های مختلف دارای ظرفیت‌های صادراتی بوده و این ظرفیت ذیل نقشه راه تجارت خارجی استان زنجان احصا و تعریف شده و برنامه عملیاتی آن در سال‌جاری در حال پیگیری است.

علی‌یگانه‌فرد با اشاره به اینکه زمینه‌های همکاری مشترک بین اتاق بازرگانی زنجان و اتاق ایران و چین احصا و عملیاتی می‌شود، افزود: پس از احصای زمینه‌های همکاری، در نظر داریم تا طی تفاهم‌نامه‌ای، زمینه‌های همکاری را عملیاتی کنیم تا انتفاع فعالان اقتصادی استان را در پی داشته باشد.

این مسئول از برنامه راه‌اندازی میز مشترک تجارت بین زنجان و چین با محوریت اتاق بازرگانی زنجان و اتاق بازرگانی ایران و چین خبر داد و گفت: از این طریق به دنبال پیگیری زمینه‌های احصا شده همکاری و توسعه تجارت خارجی و صادرات خواهیم بود.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های تجاری و صادراتی استان زنجان و اتاق بازرگانی زنجان خاص است و می‌توان بر روی آن‌ها کار کرد و امید است تا با عملیاتی شدن برنامه‌های پیش‌بینی شده ذیل نقشه‌راه تجارت خارجی استان به شکلی اصولی در توسعه تجارت استان گام‌های موثری برداشته شود.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان، از ادامه‌دار بودن جلسات با اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین خبر داد و خاطرنشان کرد: با تکرار جلسات به دنبال ایجاد زمینه‌های همکاری مشترک، عملیاتی شدن برنامه‌ها و پاسخ به سؤالات فعالان اقتصادی در زمینه کار با چین خواهیم بود.

در ادامه، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با اشاره به اینکه زمینه‌های توسعه صادرات از استان زنجان به کشور چین فراهم است، اظهار کرد: برای توسعه صادرات به کشور چین باید بر روی محصولاتی متمرکز شد که پیش از این ظرفیت صادراتی داشته اما کمتر به آن توجه شده است.

مجیدرضا حریری با بیان اینکه در اتاق ایران و چین تمرکز و انرژی ما بر روی توسعه صادرات است، ادامه داد: تشویق به واردات در اتاق ایران و چین چندان موضوعیت ندارد و تنها راهنمایی‌های لازم در این زمینه به تجار ارائه می‌شود.

وی ضمن ارائه توضیحات در رابطه با زمینه‌های همکاری استان زنجان و صادرات آن به چین در رابطه با صادرات کفش از استان زنجان و به ویژه شهر هیدج، افزود: کفش‌های دست‌دوز و باکیفیت و چرمی قابلیت صادرات به چین را دارد و قیمت حداقل ۲۵۰ دلاری تا ۲۰۰۰ دلار دارند که قیمت بسته به کیفیت آن متفاوت است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با بیان اینکه می‌توان صادرات محصول فوق را در بسته توسعه صادرات به این کشور اجرایی کرد، گفت: صادرات فرش از ایران طی سال‌های گذشته افت شدیدی داشته اما فرش و قالیچه‌های دستبافتی که دارای اصالت باشند نیز می‌تواند در زمره محصولات صادراتی استان زنجان به چین قرار گیرد.

این مسئول با بیان اینکه در موضوع خرید ماشین‌آلات باید نکات فنی از جمله کنترل و بازرسی، گارانتی، نرم‌افزارها، نصب و راه‌اندازی و ... را مورد نظر قرار داد، تصریح کرد: تیپ‌های قرارداد خرید در اتاق ایران و چین موجود است که می‌تواند مورد استفاده تجار قرار گیرد.

وی در رابطه با صادرات صنایع‌دستی از استان زنجان به چین، یادآور شد: این مهم در حال حاضر در حال انجام بوده و ظرفیت خوبی در صادرات صنایع‌دستی استان زنجان به چین وجود دارد که از آن جمله می‌توان به صادرات ملیله زنجان به شانگ‌های چین اشاره کرد که استقبال خوبی نیز از آن صورت گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط کرونا هیئت‌های تجاری پذیرش و اعزام نمی‌شوند. زمینه توسعه صادرات به چین وجود دارد و در این راستا باید ترس‌ها کنار گذاشته شود؛ چراکه ظرفیت‌های خوبی در زمینه تجارت دو طرف وجود دارد.

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانملیله زنجانفرش زنجانبازار چین
sedayezanjannews.ir/nx7842


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»