کد خبر: 7911
1400/06/09 - 10:18


دارنده مدال طلای مسابقات جهانی برزیل در گفت‌وگو با صدای زنجان:

برای آرزوهایم می‌جنگم!

ابراهیم اصلانی: مبارز خوب، ووشوکار خوب نیست بلکه کسی است که توانایی مبارزه در هر استایلی را داشته باشد!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- جنگجوی 18 ساله زنجانی و دارنده مدال طلای مسابقات جهانی برزیل که این روزها خود را برای حضور مقتدرانه در مسابقات لیگ برتر و دور دوم مسابقات جنگجویان مبارز آماده می‌کند، می‌گوید که برخلاف برخی تصورات، ووشو ورزش خشنی نیست بلکه آموزگارِ دوام‌آوردن در روزهای سخت و طاقت‌فرسای زندگی است!

ابراهیم اصلانی، قهرمان 18 ساله جهان در رشته ووشو که از سال 90 زیرنظر امیر و علی اسماعیلی تمرینات خود را آغاز کرده است، از آرزوهایش که کم‌کم رنگ واقعیت می‌گیرند، با ذوق و شوق می‌گوید!

او به صدای زنجان می‌گوید: روزی که پا به سکوی پرافت و خیز ووشو گذاشتم، اطمینان داشتم که مدال‌اور می‌شوم! من شبانه‌روز برای تبدیل شدن به کسی که خودم آرزویش را داشتم شبانه‌روز می‌جنگم و احساس می‌کنم دستیابی به آنچه در ذهنم دارد دور از انتظار نیست!

برنامه‌ریزی برای حضور مقتدرانه در مسابقات مبارزه جنگجویان

این قهرمان جهان در سال 2018 در مسابقات جهانی برزیل صاحب مدال طلا در رده سنی نوجوانان شد. اصلانی، تابستان امسال در مسابقات انتخابیWWF  یا همان مبارزه جنگجویان ووشو که با حضور بهترین‌های ایران در پل طبیعت تهران برگزار شد. توانست در وزن ۸۰ کیلوگرم به مقام سوم دست یابد.

گفتنی است، مسابقات WWF در قالب سه دوره در ایران برگزار می‌شود، یکی از این مسابقات «انتخابی» که تیرماه امسال برگزار شد و دیگری «قهرمانی کشوری» است. مسابقات قهرمانی کشوری اواخر مهرماه سال جاری برگزار و دیگر مسابقات نیز اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود که در آن برای نخستین بار به نفرات اول جوایز نقدی (۴۰ میلیون تومان) اعطا می‌شود. سال بعد نیز ۴ برگزیده در اوزان ۶۰، ۷۰، ۸۰ و ۹۰ کیلوگرم مستقیما به مسابقات جهانی چین اعزام می‌شوند.

اصلانی در این باره می‌گوید: اواخر مهرماه دور دوم مبارزه جنگجویان برگزار می‌شود و من با نیت قهرمانی به روی صحنه می‌روم تا صاحب مقام برتر شوم! برای رسیدن به جایگاه خوب، با مربیانم تمرین‌های سخت کرده‌ام، امیدوارم نتیجه آن را ببینم.

ووشو ورزش خشنی نیست!

او که  ووشو را ترکیب رشته‌های مختلف رزمی اعم از ووشو، بوکس، تکواندو، کشتی، کیک‌بوکسینگ و غیره می‌داند، معتقد است، یک مبارز خوب، یک بوکسور، یک ووشوکار، یک تکواندوکار یا یک جودوکار نیست، بلکه یک مبارز خوب کسی است که خودش را با هر سبکی وفق داده و توانایی مبارزه در هر استایلی را داشته باشد.

اصلانی ووشو را مساوی با عشق توصیف کرده و می‌گوید: من حرف کسانی که ووشو یا هر رشته رزمی را خشن می‌دانند، مخالفم! معتقدم حضور در این عرصه‌های ورزشی عشق می‌خواهد و عشق! ووشو یکی از بهترین رشته‌ها در جهان است. در زنجان و ایران نیز جزو رشته‌های مدال‌آور در مسابقات جهانی و آسیایی در رده‌های مختلف سنی است.

اصلانی که کسب مدال در مسابقات جهانی و آسیایی را بزرگترین هدفش اعلام می‌کند، می‌گوید: من با ووشو هم اهدافم را دنبال می‌کنم و هم با تمرین سخت و طاقت فرسا دوام آوردن در مقابل مشکلات زندگی را می‌آموزم، به نظرم ووشو آموزگار من است.

حضور ووشوکاران زنجانی در مسابقات لیگ برتر با نامی غیر از زنجان!

قهرمان جهانِ زنجانی که سابقه حضور در مسابقات لیگ برتر را دارد از امسال در رده بزرگسالان برای اهدافش می‌جنگد!

احتمالا مسابقات لیگ‌برتر ووشو اواخر ماه جاری برگزار شود. «اصلانی» امسال برای نخستین بار در رده بزرگسالان در لیگ حضور می‌یابد البته با نام استانی دیگر نه زنجان! تیم لیگ‌برتری در رده بزرگسالان در زنجان وجود ندارد از این رو تصمیم دارد در قالب تیم سایر استان‌ها پا به عرصه مسابقه بگذارد.

تیم «زرین‌آباد» خدابنده تنها تیم لیگ‌برتری استان زنجان است که امسال بنا دارد در رده نوجوانان پا به عرصه بگذارد.

گفته می‌شود، مسئولان فدراسیون و هیئت‌ ووشوی استان و شهرستان خدابنده و مدیر تیم برای پیشبرد اهداف تیم لیگ برتری زرین‌رود تلاش‌های متعددی کرده‌اند اما با توجه به محدودیت منابع مالی دولتی، برنامه مسئولان برای حمایت از ووشوکاران، عملیاتی نشده است، در حال حاضر تعداد کسانی که از محل ورزش درآمد خوبی دارند در حد انگشتان یک دست است و مابقی نه تنها از این منبع، کسب درآمد نمی‌کنند بلکه از جیب‌شان هزینه هم می‌کنند! که البته این مهم یکی از معضل‌های کشور از جمله استان زنجان است!

دارنده مدال طلای مسابقات ووشوی جهان، مشکلات مالی و نبود اسپانسر را از چالش‌های پیش روی ورزش دانسته و می‌گوید: وقتی پول نباشد استعدادها خواسته یا ناخواسته از بین می‌رود.

در سال 98، اصلانی به عنوان ووشوکار زنجانی در مسابقات لیگ برتر رده جوانان در تیم مازندران حضور یافت، به گفته او در آن سال زنجان تیمی در لیگ نداشت و او به ناچار در تیم‌های خارج استان حضور یافته است.

اصلانی با تاکید بر لزوم حمایت از استعدادها و ارتقای آن‌ها به مدارج بالاتر ابراز امیدواری می‌کند تا مسئولان برای حمایت از وشووی استان زنجان که کشور در کسب مدال روی ورزشکاران این خطه حساب ویژه‌ای باز کرده است، اقدام عملی کنند.

تا به امروز تیم‌های قوی از استان‌های البرز و تهران که همه ساله در لیگ برتر صاحب مقام می‌شوند، به «اصلانی» قهرمان محصلِ زنجانی پیشنهاد حضور در مسابقات لیگ‌برتر با لباس منقش به آرم باشگاه‌ آنها را داده‌اند و این ورزشکار در حال بررسی جهت انتخاب نهایی یک باشگاه از بین این باشگاه‌هاست!

استعداد رزمی‌کاران زنجان در مسابقات MMA

رقابت‌های MMA در کل شیوه جدیدی از رقابت‌های رزمی محسوب می‌شود اما اگر به گذشته نگاه کنیم می‌توان رگه‌هایی از رقابت‌های «وال تودو» که از سال 1920 در برزیل برگزار می‌شود را در MMA امروزی مشاهده کرد و اگر خیلی به عقب برگردیم شاید «پانکریشن» این نقش را برعهده بگیرد.

اصلانی هم همانند سایر ورزشکاران معتقد است: مشکلات مالی و نبود برنامه مدون برای حمایت از ورزشکاران حرفه‌ای و توجه به هنرهای رزمی‌کاران سبب شد تا فعالان ورزشی زنجان به تدریج به سمت مسابقات برون‌مرزی داخل قفس و بازی‌های ترکیبی MMA گرایش یافته و سالیان سال برای رسیدن به رینگ و قفس‌های روسیه، چین، ژاپن، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس زیرنظر مربی مشغول به تمرین‌های سخت شوند!

هنرهای رزمی ترکیبی از پرطرفدارترین ورزش‌های رزمی جهان محسوب می‌شود که درآمد بالای حضور در این مسابقات موجب شده تا رزمی کاران رشته‌های مختلف طی سال‌های اخیر، استقبال خوبی از حضور در این مسابقات داشته باشند.

از زنجان نیز رزمی‌کاران متعددی طی سالیان اخیر در مسابقات MMA حضور یافته‌اند که کماکان نیز ادامه دارد. مبارزات هنرهای رزمی ترکیبی در سطوح مختلف برگزار می‌شود.

همین امر سبب شد تا ابتدای سال جاری، انجمن هنرهای رزمی ترکیبی (MMA) برای نخستین بار در ایران موفق به اخذ مجوز شود.

این انجمن از وزارت ورزش و جوانان مجوز گرفت و فعالیت خود را زیر نظر فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی آغاز کرد.

«ابراهیم اصلانی»، قهرمان زنجانیِ ووشوی جهان که معتقد است صدور این مجوز تاثیر بسزایی در کاهش حضور رزمی‌کاران استان و کشور در مسابقات فرامرزی MMA دارد، به صدای زنجان می‌گوید: فدراسیون با برگزاری مسابقاتی از این دست، در نظر دارد تا اکثر قهرمان‌های ملی را که به سمت مسابقات حرفه‌ای و داخل قفس خارج از کشور کشیده شده بودند را به سمت مسابقات مشابه داخلی هدایت کند که به نظرم تاثیرگذار بوده است.

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانووشوابراهیم اصلانیزنجان
sedayezanjannews.ir/nx7911


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»