کد خبر: 7947
1400/06/16 - 11:13


نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس:

انتخاب استانداران با وزارت کشور است

از باب نظارت بر نحوه پیگیری و فرآیند رسیدن به گزینه مناسب به عنوان نمایندگان مردم پیگیری‌هایی انجام و با وزیر کشور دیدارهایی داشته‌ایم

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از انتظارات به حق مردم از نمایندگان که در جلسات و مجامع مختلف مطرح می‌شود انتخاب نیروی بومی است.

مهدی باقری در خصوص برخی حرکت‌ها توسط برخی افراد و نمایندگان برای تحمیل گزینه‌هایی که با تغییر دولت رنگ عوض کردند، اظهار داشت: انتخاب استانداران وظیفه وزارت کشور بوده و فرآیند انتخاب نیز توسط این وزارتخانه دنبال می‌شود اما اینکه در برخی استان‌ها چه می‌گذرد اطلاعی ندارم.

وی افزود انتخاب و انتصاب استانداران با ورزیر کشور است و از باب نظارت بر نحوه پیگیری و فرآیند رسیدن به گزینه مناسب ما به عنوان نمایندگان مردم پیگیری‌هایی انجام و با آقای وحیدی دیدارهایی داشته‌ایم و رفتار آقای وحیدی در مجلس شورای اسلامی و در کمیسیون‌ها استقبال از مشورت بوده و نسبت به مشورت گرفتن از نمایندگان اعلام آمادگی کرده‌اند.

این مسئول بیان داشت: از طریق مجمع نمایندگان انتخاب استانداران پیگیری می‌شود و افراد مختلفی برای استانداری زنجان مطرح هستند که از بین این گزینه‌ها استاندار زنجان انتخاب می‌شود.

وی بیان داشت: فرآیندهای مختلفی برای تعیین استانداران کشور از سوی وزارت کشور وجود دارد اما مجمع نمایندگان استان‌ زنجان نیز با نگاه تعاملی در این زمینه اقدام می‌کند همان‌گونکه که در همه برنامه‌های استان و حل مشکلات این نگاه تعاملی بین نمایندگان وجود دارد.

وی با بیان اینکه از همه احزاب، گروه‌ها، جناح‌ها، اصناف و افراد تاثیرگذار به مجمع نمایندگان معرفی شده‌اند، افزود: پس از انجام بررسی‌های لازم در مجمع توانمندی‌ها بررسی می‌شود تا گزینه‌های پیشنهادی و مشورتی به وزیر کشور برای انتخاب گزینه نهایی معرفی شود.

این مسئول بیان داشت: ریاست مجمع نمایندگان استان زنجان دیدارهایی با وزیر کشور داشته و قرار است فردی بومی و تاثیرگذار برای استانداری زنجان معرفی شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در مورد گزینه هایی مطرح خاطرنشان کرد: از آغاز فرآیند بررسی گزینه ها بیش از ۴۰ نفر به نمایندگان استان زنجان معرفی شده‌اند و رزومه این افراد تک‌تک بررسی می شود و برخی از گزینه‌ها نیز در فضای مجازی مطرح شده‌اند.

وی بیان کرد: رویه و تعهدی که به همه جریانات، گروه ها، دلسوزان استان و نخبگان داشته ایم برآن تعهد هستیم و افرادی که مستقیم مطرح شده اند و حتی در فضای مجازی مطرح هستند نیز در بررسی ما لحاظ می‌شوند و باید اینطور گفت که گزینه ای نمانده است که معرفی شده اما مورد پیگیری قرار نگرفته است.

باقری یادآور شد: یکی از انتظارات به حق مردم از نمایندگان که در جلسات و مجامع مختلف مطرح می‌شود انتخاب نیروی بومی است و تا زمانی که نیروی توانمند بومی در استان وجود دارد، دلیلی برای رفتن به سراغ غیربومی‌ها نیست.

وی گفت: در بررسی گزینه‌های استانداری زنجان به موضوعاتی همچون شناخت از مسائل، مشکلات، ظرفیت‌های و توانمندی‌های استان زنجان توجه می‌شود و اگر فردی چنین شاخصه ای را نداشته باشد، مطلوب نخواهد بود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه ایا جلسه ای با گزینه های مطرح برگزار شده یا نه بیان داشت: هنوز جلسه‌ای با افراد معرفی شده برگزار نشده است و شاخصه‌های مورد نظر افراد در حال بررسی است و هنوز به هیچ گزینه ای نرسیده ایم و پس از بررسی‌های لازم گزینه‌های پیشنهادی اعلام می شود.

انتهای پیام/

منبع: موج‌رسا



صدای زنجانشیخ مهدی باقریانتخاب استاندارزنجان
sedayezanjannews.ir/nx7947


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»