کد خبر: 7984
1400/06/28 - 17:7


مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان زنجان در بازدید از روزنامه صدای زنجان عنوان کرد:

7 فرهنگسرای استان تعمیر و تجهیز و نوسازی شدند

وی در بازدید از صدای زنجان با اشاره به اینکه یکی از الویت‌هایی که ما در اداره کل پیگیر بودیم بحث تدوین برنامه فرهنگی بود که دراین جهت حدود 168 برنامه برای سال 1400 تدوین شد، اظهار کرد: از بین 186 برنامه 21 برنامه شاخص پیش بینی کردیم که با تمام توان پیگیر اجرایی شدن این برنامه‌ها خواهیم بود و امیدورایم که این برنامه‌ها نتیجه بخش باشد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- محمدربیع احمد‌خانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان زنجان امروز 27 شهریور ماه 1400 از گروه رسانه‌ای صدای زنجان بازدید و اظهار کرد: در حال حاضر ما بالغ بر 7 فرهنگسرا در استان موجود داریم که این فرهنگسراها فرسوده بودند و تجهیزات کافی در اختیار نداشتند که از سال گذشته ما وظیفه تعمیر و تجهیز و زیرساخت‌سازی این فرهنگسراها را دنبال کردیم که شکر خدا هر 7 فرهنگسرا هم تعمیرات جزئی خود را انجام دادند که مهم‌ترین این بازسازی‌ها مربوط به فرهنگسرای امام خمینی(ره) است که تمام فضاهای فرهنگی مجتمع فرهنگی نوسازی و تعمیر شد و فقط بخش سالن اجتماعات مانده است که باید بازسازی شود.

وی در بازدید از صدای زنجان با اشاره به اینکه یکی از الویت‌هایی که ما در اداره کل پیگیر بودیم بحث تدوین برنامه فرهنگی بود که دراین جهت حدود 168 برنامه  برای سال 1400 تدوین شد، اظهار کرد: از بین 186 برنامه 21 برنامه شاخص پیش بینی کردیم که با تمام توان پیگیر اجرایی شدن این برنامه‌ها  خواهیم بود و امیدورایم که این برنامه‌ها نتیجه بخش باشد.

احداث مجتمع فرهنگی و هنری زرین ایجرود ازجمله الویت‌های ما است

وی مدعی است که از این میان احداث مجتمع فرهنگی و هنری زرین ایجرود از جمله الویت‌های ما است که برای اتمام این پروژه در حدود 4 و نیم میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده است و  امید است که اعتبار کلی این پروژه تکمیل شود و این پروژه را تکمیل کنیم.ضمن اینکه بالغ بر 2 میلیارد تومان  نیز برای تجهیز  این پروژه نیاز است.

24 مهر ماه اختتامیه دوسالانه جایزه ملی غزل منزوی برگزار می‌شود

وی ادامه داد‌: برنامه دیگری که پیش‌بینی شده است دایره‌المعارف فرهنگ، تمدن و مشاهیر استان است که جای این دایره‌المعارف نیز در استان خالی بود که به امید خدا مقدمات این پروژه را نیز برنامه‌ریزی کردیم تا این طرح در استان انجام گیرد. سومین برنامه‌ای که در این زمینه در دست انجام داریم نخستین دوسالانه جایزه ملی غزل منزوی است که این جشنواره انجام گرفته است و بیش از 500 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که به امید خدا 24 مهرماه اختتامیه این جشنواره  برگزار خواهد شد.

به گفته این مسئول از دیگر برنامه این اداره می‌توان به جشنواره سراسری عفاف و نماز اشاره کرد که این جشنواره با عنوان معراج برگزار شد و بیش از 550 اثردراین جشنواره شرکت داشت.

اجرای تئاتر خیابانی وصحنه‌ای همزمان با هفته دفاع مقدس

به اذعان احمدخانی، یکی از دیگر برنامه‌های  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با توجه به برگزاری کنکره 3535 در استان کمک به این کنکره است که بالغ بر 72 برنامه در این زمینه پیش‌بینی شدهاست تا در 6 قالب و در سه سطح ملی‌، استانی و شهرستانی برگزار شود.  یکی از برنامه‌های این اداره برگزاری تئاتر خیابانی و صحنه‌ای غواصان دریا دل است که تاکنون بیش از 10 اثر در این زمینه باز بینی شده‌اند و 6 اثر به بخش نهایی راه پیدا کرده‌اند. ضمن اینکه بنا است اجرای این گروه‌ها همزمان با هفته دفاع مقدس  در فرهنگسرای "نور " صورت بگیرد.

به گفته احمدخانی، ‌همچنین ششمین جشنواره استان قرآن و فرهنگی و هنری رمضان، چهارمین جشنواره  داستانی رضوی که به زبان ترکی،  ششمین جشنواره شکوه شکیبایی، نخستین جشنواره منطقه‌ای تئاتر ترک زبانان و  پنجمین جشنواره تئاتر و موسیقی کودک و نوجوان کشور از دیگر برنامه‌های  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در این سال خواهد بود.

وی افزود: جشنواره هنرهای تجسمی و خوشنویسی طی هفته فراخوان خواهد داد. ضمن اینکه با توجه به سفری که معاونت فرهنگی و قرآنی به استان داشتند یک جشنواره ملی قرآنی کودک و نوجوان نیز  مصوب شد  و بنا است تا با تامین اعتبارات لازم برای برگزاری این جشنواره  به امید خدا به زودی  کار را شروع کنیم.

احداث مرکز اسناد فرهنگی و هنری

وی اذعان کرد: احداث مرکز اسناد فرهنگی و هنری یکی دیگر برنامه‌های درنظر گرفته شده برای امسال است که هم اکنون یک سری از اسناد فرهنگی و هنری استان گرد‌آوری شده است و انتظار می‌رود که سایر ادارات و ارگان‌ها اگر سندی دارند که به فرهنگ و هنر استان مربوط است یک نسخه از این سند را به این اداره اعطا کند تا سایرین نیز از این سند بهره ببرند.

هفت فرهنگسرای استان تعمیر و تجهیز و نوسازی شدند

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که ما مجدانه پیگیر آن هستیم، بحث تعمیر و تجهیز فضاهای فرهنگی و هنری استان بوده است، افزود: در حال حاضر ما بالغ بر 7 فرهنگسرا در استان موجود داریم که این فرهنگسراها  فرسوده بودند و تجهیزات کافی در اختیار نداشتند که از سال گذشته ما وظیفه تعمیر و تجهیز و زیر ساخت‌سازی این فرهنگسراها را دنبال کردیم که شکر خدا هر 7 فرهنگسرا هم تعمیرات جزئی خود را انجام دادند که مهمترین این بازسازی‌ها مربوط به فرهنگسرای امام خمینی(ره) است که تمام فضاهای فرهنگی مجتمع فرهنگی نوسازی و تعمیر شد و فقط بخش سالن اجتماعات مانده است که باید بازسازی شود.

به گفته این مسئول، یکی دیگر از فعالیت‌های ما مربوط به راه اندازی انجمن مفاخر استان است که در جهت معرفی مفاخر و مشاهیر راه اندازی خواهد شد.

مطبوعات همواره با مشکلات عدیده‌ای رو به رو بوده‌اند

در ادامه مسیح‌اله سلطانی، مدیر مسئول روزنامه صدای زنجان با بیان اینکه سابقه نشان داده است که مطبوعات همواره با مشکلات عدیده‌ای رو به رو بوده اند، اظهار کرد: با این وجود همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد و خانه مطبوعات در زمینه پیگیری جشنواره مطبوعات جای تشکر و قدر دانی دارد.

حیات نشریات استان به آگهی گره خورده است

وی با اشاره به اینکه موضوع آگهی در مطبوعات همواره جای بحث دارد، اظهار کرد :متاسفانه حیات نشریات استان به آگهی گره خورده است اگر چه این مساله چندان درست نیست و رسانه ها باید استقلال مالی داشته باشند، اما این اتفاقی است که در رسانه‌های ما رخ داده است به ویژه که منابع درآمدی بیشتر رسانه‌ها از طریق آگهی است و چاره‌ای جز پذیرش این موضوع وجود ندارد. از همین رو به نظر می‌رسد، این مساله بایستی با دغدغه‌مندی بیشتری دنبال شود تا مشکلات موجود در این زمینه  حل شوند. به برخی از دستگاه‌ها و ارگان‌ها هم بایستی در این زمینه تذکر داده شود تا با اداره فرهنگ و ارشاد و رسانه ها تعامل بیشتری داشته باشند.

به گفته سلطانی موضوع مورد اهمیت دیگری که در این زمینه وجود دارد اهمیت پرداختن به مسائل حقوقی خبرنگاران است که یک میزان باید بیشتر به این موضوع توجه شود. راه اندازی شورای حل اختلاف در مطبوعات استان که به نوعی به حمایت از خبرنگاران بپردازد از دغدغه مطبوعات استان است که انتظار میرود به این موضوع توجه ویژه‌تری شود.

یوسف ناصر، رییس خانه مطبوعات زنجان نیز در این بازدید با بیان اینکه هر ساله تلاش شده است جشنواره مطبوعات استان یکی از بهترین جشنواره‌های برگزار شده در سطح استان باشد، اظهار کرد: امسال به نظر می‌آمد با توجه به تغییر دولت جشنواره مطبوعات در استان کمرنگ‌تر برگزار شود که خوشبختانه با همت و همکاری مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان زنجان این جشنواره در فضای موجود حل نشد و  پر رنگ‌تر برگزار شد.

انتهای پیام/

خبرنگار: زهره میرعیسی‌خانی


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمحمدربیع احمدخانیارشاد زنجان
sedayezanjannews.ir/nx7984


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»