کد خبر: 8067
1400/07/26 - 16:5


مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان:

در هیچ ستادی تبلیغ نکردم!

خلیلی: در انتخابات سال 96 که فرد مدنظرم به عنوان نامزد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده بود و من در تهران بودم، حمایت‌هایی از ایشان داشتم اما در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری به هیچ عنوان در هیچ ستادی حضور نیافته و به نفع هیچ نامزدی هم تبلیغ نکردم

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با رد شائبه حضورش در ستاد انتخاباتی نامزد خاص آن هم در ساعات اداری تاکید کرد که در انتخابات اخیر ریاست جمهوری به هیچ عنوان در هیچ ستادی حضور نیافته و به نفع هیچ نامزدی هم تبلیغ نکردم. به شخصه معتقدم نگاه سیاسی به ورزش، ظلم به ورزش است و به این بخش آسیب می‌زند!

علی خلیلی، مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان دوشنبه 26 مهر جاری در نشست با اصحاب رسانه استان زنجان در خصوص شایعه حمایت از نامزد خاص در ایام انتخابات و حضور خود در ستاد انتخاباتی ایشان در ساعات اداری اظهار کرد: «هر کسی برای خود اعتقاداتی دارد، اما معتقدم نباید به ورزش دید سیاسی داشت و به نظرم نگاه سیاسی به ورزش، ظلم به ورزش است! در دوره قبل که فرد مدنظر به عنوان نامزد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده بود و من در تهران بودم و حمایت‌هایی از ایشان هم کردم اما در انتخابات اخیر ریاست جمهوری به هیچ عنوان در هیچ ستادی حضور نیافته و به نفع هیچ نامزدی هم تبلیغ نکردم

خلیلی در پاسخ به سؤال صدای زنجان مبنی بر شائبه به کارگیری یکی از افراد انفصال از خدمت در سمت مدیریت در یکی از بخش‌های اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان تاکید کرد: «به نظرم باید بر اساس مستندات حرف بزنیم! هر کسی مدعی است که این مدیر بر اساس حکم صادره مرجع قانونی مبنی بر انفصال از خدمت را دارد برگه را بیاورد تا من شخص مدنظر را عزل کنم!»

وعده حمایت از تنها تیم لیگ‌برتری ووشوی استان

خلیلی در خصوص برنامه اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان و مسئولان ورزشی در حمایت از تیم «زرین‌رود» خدابنده، نخستین تیم روستایی که در لیگ برتر کشور حضور داشته و در سال ۹۹ به عنوان پدیده مسابقات شناخته شد اما به علت مشکلات مالی برای چندیم سال پیاپی نتوانست در جایگاه‌هایی که شایستگی آن را داشت، بایستد به صدای زنجان گفت: اداره کل بر اساس قانون اجازه ندارد از لیگ‌های حرفه‌ای حمایت مالی داشته باشد. اما با توجه به اهمیت این تیم و جایگاه زنجان در ووشوی کشور، با صاحبان صنایع برای حمایت مالی از ورزش استان وارد مذاکره شده‌ایم.

این مسئول با اشاره به حمایت‌های مالی مردمی و کارخانه‌ها از این تیم ابراز کرد: غالب صنایع بزرگ استان خصوصی هستند اما در سایر مناطق کشور از اصفهان و خوزستان گرفته تا کرمان و تبریز کارخانجات بزرگ این شهرها، دولتی‌اند و مشکلی در حمایت از تیم‌های ورزشی در مقایسه با زنجان آنچنان نیست.

وی با بیان اینکه سه‌شنبه 27 مهر جاری با حضور فدراسیون از تیم زرین‌رود تجلیل به عمل می‌آید، عنوان کرد: به اندازه وسع خودمان از این تیم حمایت مالی می‌کنیم اما تاکید داریم که برای حامی و پشتوانه قوی از این تیم باید به دنبال اسپانسر قوی باشیم.

ورزشگاه 15 هزار نفری زیتون زنجان دهه فجر افتتاح می‌شود؟

خلیلی در رابطه با زمان قطعی افتتاح ورزشگاه در حال ساخت 15 هزار نفری زیتون زنجان، یک استادیوم فوتبال با حدود بیش از 60 هزارمتر مربع زیربنا که پس از گذشت بیش از 15 سال افتتاح نشده است، ابراز کرد: این مهم یکی از پروژه‌های عمرانی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور است که در شمال شهر در کنار مجموعه تفریحی گاوازنگ احداث می‌شود، در این زمینه اداره کل ورزش و جوانان فقط بهره‌بردار است.

گفتنی است، این پروژه عمرانی یکی از طرح‌های مهرماندگار دولت نهم بود که از سال 84 کار ساخت آن آغاز شده که همچنان ادامه دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه سال قبل 20 میلیارد تومان برای این پروژه پیش‌بینی شده بود که نزدیک به 50 درصد آن تخصیص یافت و بنا شده بود شهریورماه نیز افتتاح شود اما به علت تخیص پایین محقق نشد، تاکید کرد: میزان مبلغ پیش‌بینی شده اعتبار، 14 میلیارد تومان است که امیدواریم طبق قول شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورززشی کشور دهه فجر کل پروژه را تحویل بگیریم.

شرایط سخت ورزش استان زنجان

وی با بیان اینکه دو سال اخیر شرایط ویژه‌ای را به علت کرونا داشتیم، اظهار کرد: سختگیری‌های کرونایی در استان نسبت به سایر استان‌های دیگر را به جهت رفاه حال مردم شاهد بودیم اما این سختگیری‌ها در ورزش استان تاثیرات منفی داشته است.

خلیلی با بیان اینکه لازمه رسیدن به ورزش قهرمانی، توسعه ورزش همگانی است که کرونا آن را هم تحت تاثیر قرار داد، ابراز کرد: با این وجود تلاش کردیم تا در ایام کرونایی در کنار حفظ قهرمانان در اماکن ورزشی، زمینه را برای حضور قدرتمندانه آن‌ها در مسابقات المپیک و پارالمپیک که در نیمه اول سال برگزار شد، فراهم کنیم، اکثرا ورزشکاران ما آماده بودند، 2 ورزشکار (رشته‌های تیراندازی و دوچرخه‌سواری-پارالمپیک) و 2 مربی برای حضور در این مسابقات اعزام شدند و خوشبختانه خانم رقیه شجاعی، تیرانداز پارالمپیکی ایران بانوی تیرانداز کشورمان با کسب عنوان ششمی به کار خود در ماده تفنگ بادی ۱۰ متر R۲ ایستاده بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو پایان داد.

این مسئول با اشاره به میزبانی زنجان در دوران کرونا و برگزار 11 مسابقه کشوری در ایام سخت کرونا ابراز کرد: مسابقه انتخابی تیم ملی شنا، مسابقات انتخابی موی‌تای (آقا و خانم) و انتخابی تیم ملی رده‌های پایه دختران و پسران رشته کاراته از جمله این موارد بود.

وی از میزبانی زنجان برای استعدادهای برتر کشوری خبر داد و گفت: هیئت‌های ورزشی نیز در این زمینه تمامی فعالیت‌های خود را انجام و خود را برای این میزبانی آماده کرده‌اند. مسابقات المپیک و پارالمپیک در این میزبانی‌ها تاثیر داشته و ما امیدواریم این میزبانی‌ها افزایش و تعداد قهرمانان برای حضور در تیم‌های ملی نیز افزایش یابد.

61 ورزشکار زنجانی به تیم ملی دعوت و 23 نفر از آن‌ها برگزیده شدند

این مسئول تا به امروز تعداد دعوت‌شده‌ها به تیم‌های ملی در بخش آقایان 37 نفر و برگزیده تیم‌های ملی 15 نفر اعلام کرد و گفت: تعداد دعوت‌شده‌ها برای تیم ملی در بخش بانوان نیز 24 نفر و برگزیده تیم‌های ملی نیز 8 نفر بوده است.

خلیلی با اشاره به آغاز انتخابی تیم‌های ملی برای بازی‌های آسیایی از سوی فدراسیون‌های ورزشی ابراز کرد: بازی‌های آسیایی سال بعد را خواهیم داشت برای این منظور ستاد بازی‌های آسیایی استان زنجان با هدف افزایش تعداد سهم ورزشکاران زنجان در ترکیب‌ تیم‌های ملی تشکیل شده است. در این زمینه از ورزشکاران  قهرمانان نهایت حمایت می‌شود تا زمینه برای حضور در تیم ملی و موفقیت رد بازی‌های آسیایی فراهم شود.

وی با اشاره به رایزنی‌های انجام شده با صاحبان کارخانجات مادر و صنایع بزرگ از جمله پارس‌سوئیچ ابراز کرد: تلاش می‌کنیم برای افزایش انگیزه قبل از آغاز بازی‌های آسیایی جوائز قهرمانان و ورزشکاران زنجان را با حمایت صاحبان صنایع آماده کنیم.

برنامه‌های ورزشی در روستاها

خلیلی در بخش دیگری از اظهارات خود ضمن گرامیداشت هفته تربیت‌بدنی از تدوین 300 برنامه مناسبتی از جمله دیدار با خانواده شهدا، مسئولان ارشد اعم از امام جمعه و استاندار و افتتاح خانه‌های ورزشی خبر داد که در طول هفته مذکور و پس از آن برگزار می‌شود.

وی با اشاره اعلام نتایج مربوط به ارزیابی‌های سال 98 که به تازگی منتشر شده است، افزود: در این ارزیابی در بین استان‌های منطقه 2 که شامل 11 استان است، اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان در شاخص‌های عمومی و اختصاصی رتبه نخست را کسب کرده است.

وی بر توسعه عمران و زیرساخت‌های ورزشی استان تاکید کرد و گفت: برای این منظور آمایش سرزمینی شهرستان‌ها را انجام دادیم و برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی روستاها نیازسنجی صورت گرفته است. در حال حاضر برای روستاهای بالای 900 نفر برنامه‌ریزی کردیم که حداقل یک مکان ورزشی (خانه ورزشی) را داشته باشیم.

خلیلی ایجاد خانه‌های ورزشی در روستاها را از برنامه‌های کوتاه‌مدت این اداره کل اعلام کرد و گفت: در سال 96، تعداد خانه‌های ورزشی با هدف پر کردن اوقات فراغ، فراهم کردن زمینه برگزاری دوره‌های استعدادیابی توسط هیئت‌ روستایی و بازی‌های بومی و محلی 10 مورد بود که در حال حاضر به 250 مورد رسیده است، البته چهارشنبه جاری هم 37 خانه ورزشی افتتاح می‌شود.

این مسئول ایجاد چمن مصنوعی برای اماکن ورزشی را از برنامه‌های میان‌مدت اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان دانست و افزود: امسال 4 چمن مصنوعی افتتاح و 24 مورد نیز در دست اجرا قرار دارند که بسیاری از آن‌ها تا پایان سال مورد بهره‌بردرای قرار می‌گیرند.

خلیلی ایجاد سالن‌های ورزشی را از اهداف بلندمدت این دستگاه اعلام کرد و گفت: الان حدود 5 سالن ورزشی در حال اجراست که بیشتر آن‌ها بالای 50 درصد دارای پیشرفت فیزیکی هستند و پیش‌بینی می‌کنیم در صورت تامین اعتبار تا پایان سال مالی 1400 افتتاح شود.

کرونا 50 باشگاه ورزشی استان زنجان را به تعطیلی کشاند

غفار امانی، معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز در این نشست با اشاره به خسارت قابل توجه کرونا به باشگاه‌های ورزشی از تشکیل 377 فقره پرونده جهت اعطای تسهیلات خبر داد و گفت: مبلغ کلی این میزان پرونده، 14 میلیارد و 533 میلیون تومان بود که تا به امروز 9 میلیارد و 179 میلیون تومان پرداخت و برای 412 نفر اشتغالزایی شده است.

امانی تعداد باشگاه‌های ورزشی استان زنجان را 361 مورد اعلام کرد و گفت: از این میزان 50 باشگاه به علت شیوع کرونا در سال قبل بسته و جمع‌آوری شدند که جای تامل دارد!

این مسئول در مورد تاثیر کرونا بر ورزش‌های قهرمانی و پایه نیز تصریح کرد: خوشبختانه در سطح قهرمانان فراملی موردی نداشتیم که ورزشکار برای همیشه ورزش را کنار بگذارد و تمامی قهرمانان ورزشی پای کار هستند، اداره کل نیز در ایام کرونایی از فعالان حمایت کرده و شرایط را برای تمرین آن‌ها و حضورشان در میادین ورزشی مهیا کرد. هر چند منکر تاثیرات مخرب و منفی کرونا در میزان آمادگی ورزشکاران نیستیم.

امانی با تاکید بر اینکه در رده‌های پایه ورزشی شاهد آسیب جدی بودیم چرا که در ایام کرونایی (2 سال اخیر) باشگاه‌ها تعطیل بوده و هیئت‌های ورزشی نیز دوره‌ها و برنامه‌های آموزشی خود را لغو کرده بودند، این خسارت صرفا مربوط به زنجان و ایران نبود و کل دنیا در ورزش پایه دچار خسارت و آسیب شدند. البته چند وقتی است که مجوز بازگشایی باشگاه‌ها و اماکن ورزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صادر شده است که وضعیت ورزش روز به روز بهتر شود.

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانخلیلی چچکیورزش و جوانان زنجان
sedayezanjannews.ir/nx8067


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»