کد خبر: 8075
1400/08/01 - 13:26


مدیرعامل شرکت تعاونی ساماندهی کارگران فصلی و ساختمانی زنجان اعلام کرد:

بیمه یکروزه برای کارگران ساختمانی زنجان

ابوذر نجفی: پیش‌بینی می‌شود روزانه یک هزار کارگر ساختمانی فاقد بیمه، متقاضی باشند!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مدیرعامل شرکت تعاونی ساماندهی کارگران فصلی و ساختمانی زنجان با اشاره برنامه‌ریزی دولت فعلی در حوزه جهش مسکن پیش‌بینی می‌کند که تعداد قابل توجهی از کارگران ساختمانی در پروژه‌های ساخت و ساز مشغول شوند، از این رو اهمیت بیمه یکروزه کارگران فاقد بیمه اهمیت پیدا می‌کند که اجرای بی‌عیب و نقص آن نیازمند همراهی اداره کار است.

ابوذر نجفی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت تعاونی ساماندهی کارگران فصلی و ساختمانی زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به اینکه بر اساس آخرین آمارها تعداد کارگران ساختمانی و فصلی استان 50 هزار نفر اعلام شده است، اظهار کرد: سهم کارگران ساختمانی و فصلی شهر زنجان 30 هزار نفر عنوان شده که این شرکت با تهیه بانک اطلاعاتی و تشکیل سامانه به دنبال ساماندهی این افراد است.

نجفی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در سال 97 و 98 برای بیمه یکروزه کارگران عنوان کرد: شرکت تعاونی ساماندهی کارگران فصلی و ساختمانی زنجان برای نخستین بار در کشور این مهم را در دستور کار قرار داد و توانست تعداد قابل توجهی از کارگران فاقد بیمه حمایتی را تحت پوشش بیمه یکروزه قرار دهد.

نائب رئیس زنجانی اتحادیه تعاونی‌های استادکاران و کارگران فصلی و ساختمانی کشور با بیان اینکه به علت رکود بسیاری از پروژه‌ها و با توجه به اینکه اجرای طرح در مراحل ابتدایی بود، در شهر زنجان روزانه 30 کارگر تحت پوشش بیمه یکروزه قرار می‌گرفتند اما با توجه به جدیت دولت فعلی برای تکان دادن بازار مسکن و اجرای پروژه‌های ساختمان‌سازی، پیش‌بینی می‌شود تعداد کارگران ساختمانی که به بیمه یکروزه نیاز داشته باشند، افزایش یافته و رقم متقاضیان بیمه یکروزه به یک هزار نفر (در روز) برسد. همین حالا تعدادی از پیمانکاران از این طرح استقبال کرده و حاضرند برای ایمنی بیشتر کارگران، آن‌ها را برای استفاده از مزایای این بیمه معرفی کرده و اطلاع‌رسانی‌های لازم را به نیروهای خود ارائه دهند.

او در توضیح مزایای بیمه یکروزه کارگران ساختمانی به صدای زنجان گفت: در صورت اینکه حوادث ناشی از کار منجر به جرح شود، مبلغ 18 میلیون تومان از طرف بیمه به کارگر پرداخت می‌شود. اگر هم کارگر در اثر حادثه ناشی از کار فوت کند، دیه کامل تعلق می‌گیرد.کارفرمایان در زمینه صنعت ساختمان می‌توانند از مزایای بیمه یک روزه مسئولیت بابت بکارگیری کارگران فصلی ساختمانی بهرمند  شوند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع بیمه مسئولیت و صدماتی که گاها کارگران و استاد کاران فصلی درحین انجام کار و ارائه خدمات ساختمانی دچار آن می‌شوند، ابراز کرد: متاسفانه در این میان بیشترین لطمه بعد از کارگران گریبانگیر کارفرمایان می‌شود و کارفرما گاها که نیاز به جذب کارگر برای تعمیرات داخلی و یا موارد مشابه که یکی دو روز بیشتر زمان نمی‌برد، از سوی دیگر با توجه به هزینه بالای بیمه مسئولیت این شرکت تعاونی طی رایزنی های فراوان و بحث و برگزاری جلسات مکرر طی قراردادی بیمه یک روزه مسئولیت را با یکی از شرکت‌های بیمه گر به امضا رساند که با کمترین هزینه کارفرما می‌تواند برای اولین بار یک کارگر را برای مدت محدود و یک روزه بیمه مسئولیت کند.

نجفی با اشاره به اهمیت همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با این شرکت جهت تسریع در طرح بیمه یکروزه کارگران ساختمانی ابراز امیدواری کرد تا طرح ابداعی شرکت تعاونی ساماندهی کارگران فصلی و ساختمانی زنجان در کل کشور اجرا و تمامی کارگران فاقد بیمه از آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانکارگران ساختمانیبیمه یکروزه
sedayezanjannews.ir/nx8075


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»