کد خبر: 8115
1400/08/13 - 12:59


صدای زنجان ادعای اهالی فوتبال در مورد انتخابات هیئت فوتبال را پیگیری می‌کند؛

کارِ تمیز

در مراسم انتخابات ریاست هیئت فوتبال استان زنجان که دهم ماه جاری برگزار و منجر به انتخاب نادر بلباسی شد، تعدادی از کاندیداها قبل از برگزاری انتخابات ادعا کردند که نتیجه یک روز قبل از انتخابات مشخص شده و انتخابات به صورت صوری برگزار می‌شود و از قضا فرد مورد اشاره کاندیداهای مدعی، انتخاب شد!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- در مراسم انتخابات ریاست هیئت فوتبال استان زنجان که دهم ماه جاری برگزار و منجر به انتخاب نادر بلباسی شد، تعدادی از کاندیداها قبل از برگزاری انتخابات ادعا کردند که نتیجه یک روز قبل از  انتخابات مشخص شده و انتخابات به صورت صوری برگزار می‌شود و از قضا فرد مورد اشاره کاندیداهای مدعی، انتخاب شد!

حال این سوال پیش می‌آید که «آیا ادعای برخی کاندیداهای ریاست هیئت فوتبال زنجان در مورد برخی اتفاقات در روز قبل از برگزاری انتخابات و تعیین رئیس هیئت خارج از روال انتخابات صحت دارد یا نه؟»

انتخابات ریاست هیئت فوتبال استان زنجان پس از 2 بار تعویق (22 فروردین‌ماه و 18 اردیبهشت‌ماه)، سرانجام دوشنبه 10 آبان‌ماه‌ سال جاری برگزار شد.

هر چند با توجه به تبرئه‌شدن «فریدون اصفهانیان»، رئیس سابق هیئت فوتبال استان زنجان در پرونده مربوط به فروش تیم فوتبال شهرداری زنجان، شنیده‌ها از حضور احتمالی او در ترکیب نامزدها حکایت داشت و معاون اداره کل ورزش و جوانان هم با اشاره به ارسال لیست نهایی نامزدها، امکان حضور او در عرصه انتخابات را بعید دانست، اما در نهایت خبری از اصفهانیان در انتخابات نبود.

در لحظات ابتدایی انتخابات «مجید بیگلی» از کاندیداها به نفع «نادر بلباسی» دیگر کاندیدای ریاست هیات فوتبال استان زنجان کنار کشید. تا بنا به ادعای برخی از کاندیداها و تعدادی از اعضای مجمع فوتبال نتیجه انتخابات همانی شود که اصفهانیان و تیمش می‌خواهند!

کسانی که به گزینه سفارشی رای دادند، از وضعیت اسفناک فوتبال زنجان راضی‌اند!

یکی از کاندیداهای ریاست هیئت فوتبال استان زنجان که نخواست نامش منتشر شود، مدعی است: یکی از صاحبان رای به من گفت که هیئت رئیسه فوتبال با تعدادی از صاحبان رای چند ساعت قبل از انتخابات و در یکی از اتاق‌ها به صورت مخفی رای‌گیری کرده‌اند تا ببینند تعداد آرا به نامزد مدنظرشان چه تعداد است!

چینشی که هیئت رئیسه هیئت فوتبال استان انجام داده بود کار را برای ما سخت‌تر کرده بود، ما پیش از انتخابات بارها به فدراسیون اعتراض کرده و گفتیم طبق اساسنامه باید چینش‌ها اتفاق بیفتد!

وی رتبه 28 زنجان در فوتبال ایران را حاصل عدم دلسوزی هیئت فوتبال سابق استان دانسته و می‌گوید: صاحبان رای می‌دانستند این رتبه خروجی کار هیئت قبلی است! چرا باز هم به گزینه مدنظر هیئت قبلی رای دادند؟ کسانی که به گزینه سفارشی آقای اصفهانیان رای دادند واقعا دلسوز فوتبال نبودند و از شرایط فعلی فوتبال و رتبه اسفناک 28 زنجان راضی و قانع هستند! اما باید جوابگوی تک تک شهروندان و ورزشکاران باشند! نمی‌شود در رای‌گیری انتفاع شخصی را به انتفاع عموم ترجیح داد یا در رای دادن با کسی رودروایسی داشت چرا که صاحب رای نماینده یک گروه است و در صورت انتخاب اشتباه به تک تک آن‌ها مدیون است!

آقای بلباسی چون از سوی رئیس سابق هیئت فوتبال تحت فشار بود، کاندیدا شد!

دیگر کاندیداهای ریاست هیئت فوتبال استان زنجان هم که نخواست نامش منتشر شود در گفت‌وگو با صدای زنجان با یادآوری آغاز ثبت‌نام از علاقه‌مندان برای ریاست هیئت فوتبال استان زنجان در سال قبل مدعی است: فریدون اصفهانیان به علت رد صلاحیت از سوی نهادهای مربوطه از ادامه مسیر باز ماند اما با این وجود از هیچ تلاشی برای استفاده از مزیت‌های هیئت فوتبال استان کوتاهی نکرد! از این رو دو نفر از دوستان نزدیک خود را برای ثبت‌نام در انتخابات تشویق کرد! حتی در زمان برگزاری مجمع (دوشنبه 10 آبان‌ماه) شخص مدنظر ایشان به صراحت اعلام کردند که در این مدت تحت فشار بوده‌اند که نمایانگر درست بودن اظهارات بنده می‌تواند باشد!

او با بیان اینکه چینش اعضای مجمع و ترکیب صاحبان رای کاملا حساب و کتاب شده بود، می‌گوید: در طول یکسال اخیر رؤسای هیئت شهرستان‌ها تغییر کردند و نفرات قبلی در مجمع حضور نداشتند، از سوی دیگر برخی از افراد صاحب رای توسط اصفهانیان روی کار آمده‌اند! حتی دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات روز گذشته نیز توسط ایشان روی کار آمده‌اند، بی‌تعارف بگویم چینش از یکسال قبل آغاز شده بود و اصفهانیان نیز بعد از ردصلاحیت به هیچ وجه کوتاه نیامد، او تا چند روز پیش از انتخابات هیئت‌های شهرستانی را به بهانه شنیدن برنامه کاندیداها دور هم جمع کرد تا گزینه مورد نظر خود را به آنها اعلام کند و جو را به گونه‌ای هدایت کرد که نفر دلخواه خود را روی کار بیاورد که موفق هم شد!

وی با بیان اینکه ریاست کاندیدای موردنظر هیئت فوتبال استان زنجان 2 هفته پیش از انتخابات قطعی شده بود، تصریح می‌کند: متاسفانه اعضای هیئت فوتبال سابق استان زنجان بدون توجه به اصول اخلاقی برای رای آوردن گزینه خود تلاش کردند، همان هیئتی که در طول این سال‌ها کمتر صداقتی از آنها دیدیم!

این کاندیدا که مدعی است مجمع انتخابات هیئت فوتبال استان زنجان نمایشی بود و بیشتر رای‌دهندگان قبل از این مراسم توجیه شده بودند که باید به چه کسی رای دهند، می‌گوید: انتخابات چندین بار به تعویق افتاده بود، خب اگر قرار بود در مقابل دیدگان مردم مهره‌ خود را روی کار بیاورند، کاش 11 ماه معطل‌شان نمی‌کردند!

شخصیت مستقلی دارم، برای آمدن در عرصه رقابت تحت فشار نبودم!

نادر بلباسی، رئیس جدید هیئت فوتبال استان زنجان نیز به صدای زنجان می‌گوید: من شخصیت مستقلی دارم، حتی در پاسخ به سؤالی از سوی رسانه‌ها مبنی بر اینکه آیا با بازگشت آقای اصفهانیان باز هم به عنوان نامزد در عرصه رقابت‌ها می‌مانید، گفتم که بله! این حق من است که در انتخابات شرکت کنم، سال‌هاست تیم‌داری کرده‌ام، دلسوز فوتبال بوده و هستم، در این سال‌ها چندین ملی‌پوش را تربیت کرده‌ام.

بلباسی با بیان اینکه به پیشنهاد جامعه فوتبال آمده‌ام نه شخص آقای اصفهانیان می‌گوید: من با حرف چند نفر کاری ندارم، نباید در رابطه با حضورم در عرصه انتخابات مورد قضاوت واقع شوم!

12 سال کم بود؟

با این وجود یکی از کاندیداهای ریاست هیئت فوتبال استان زنجان که همچنان معتقد است فرمان هیئت فوتبال استان در دستان مسئولان قبلی خواهد بود، ضمن انتقاد از عملکرد 12 ساله رئیس سابق هیئت فوتبال استان زنجان تاکید می‌کند: آیا 12 سال فرصت خوبی برای تیم‌داری و ساخت رده‌های قوی مختلف سنی فوتبال نبود؟ صاحبان رای و کسانی که به گزینه مدنظر اصفهانیان، رای دادند از رتبه 28 زنجان در فوتبال ایران و وضعیت تاسف‌بار اطلاعی نداشتند؟

آیا شما نمی‌دانستید که رئیس سابق هیئت فوتبال استان ماهانه 2 الی 3 روز به هیئت سر می‌زد و علت اصرارش برای ماندن در هیئت فوتبال استان زنجان بودن در ترکیب مجمع فدراسیون و ورود به پست‌های مدیریتی بوده است؟

اماکن متروک

وی ضمن انتقاد از اظهارات مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان در روز برگزاری مجمع هیئت فوتبال استان که گفتند زیرساخت‌های ورزش در زنجان فراهم بوده و به لحاظ چمن مشکلی وجود ندارد، می‌گوید: چند وقت پیش شناور آبیاری چمن امجدیه خراب شده بود، رئیس سابق فوتبال استان 28 روز به زنجان نیامد تا مبادا چکی بابت تعویض آن بدهد! تا اینکه چمن طبیعی امجدیه خراب شد! ایشان از نفوذ خود در تهران و شورای شهر زنجان (عضو اسبق شورای شهر زنجان) استفاده کرده و چمن طبیعی ورزشگاه 15 هزار نفری را تبدیل به چمن مصنوعی کرد! در حال حاضر کمتر کشوری است که چمن مصنوعی را به چمن طبیعی ترجیح دهد! چمن مصنوعی به چه درد می‌خورد؟

اماکن ورزشی فوتبال و چمن‌های مصنوعی در طول این 12 سال نابود و متروکه شدند! از استادیوم کارگران و مجموعه انقلاب بگیرید تا امجدیه و زمین فوتبال کوچمشکی!

ممانعت از تشکیل کانون داوران

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به بی‌توجهی هیئت قبلی نسبت به تشکیل کانون صنفی داوران از سال 94 به بعد اشاره کرده و می‌گوید: این موضوع را بارها به مسئولان اعلام کردیم، ارگانی نماند که به آن مراجعه نکنیم اما کسی حرف‌مان را نشنید و اجازه دادند اصفهانیان راه خود را برود!

وی می‌گوید: هیئت سابق فوتبال استان زنجان در قبال فوتبال بانوان که شایستگی حضور در مسابقات لیگ را داشتند اقدام مؤثری نکرد و بابت برخی از فوتبالیست‌های دختر از جمله افسانه چترنور که الان مسئولان فوتبالی پزش را می‌دهند باید توضیح دهند که چرا باعث مهاجرتش شدند؟

مشکل ورزش زنجان عدم صداقت فوتبالی‌ها است نه نبود اسپانسر!

مسئولان فوتبالی (هیئت قبل) و مسئولان اداره کل ورزش و جوانان واقعا چرا مشکلات ورزش را به نبود اسپانسر و خصوصی بودن کارخانجات بزرگ زنجان ربط می‌دهید؟ چه کسی گفته است مس رفسنجان دولتی است و به همین دلیل است که از تیم فوتبال حمایت می‌کند؟ در این استان، استاندار فرهنگ حمایت از ورزش را بین صنایع نهادینه کرده است! مسئولان هیئت فوتبال استان و اداره کل ورزش و جوانان آیا این مهم را از طریق استانداری پیگیری کرده و به ثمر رسانده‌اید؟ چرا مشکلات را به گردن اسپانسر می‌اندازید؟ مگر شهرداری زنجان برای تیم لیگ دسته دو که واگذار کردید، خرج نمی‌کرد؟

این کاندیدا که معتقد است اگر اعضای هیئت سابق فوتبال استان و در راس آن‌ها فریدون اصفهانیان صداقتی با اسپانسرها داشتند، همین حالا نیز شورای شهر و شهرداری برای اسپانسر شدن تیم‌های فوتبال زنجان پیشقدم می‌شدند نه اینکه وقتی اسم فوتبال و بحث اسپانسرینگ می‌آید از گفتنش هم واهمه داشته باشند.

او با بیان اینکه «فوتبال کاسب نمی‌خواهد، عاشق می‌خواهد» از هیئت فوتبال جدید استان زنجان می‌خواهد تا سریعا نسبت به اعلام ترکیب هیئت رئیسه اقدام کرده و اگر واقعا دلسوز فوتبال نابود شده زنجان است راه و روش هیئت قبلی را نرود!

کارنامه‌ام در جلب اسپانسر خوب است

نادر بلباسی، رئیس جدید هیئت فوتبال استان زنجان نیز در این رابطه با بیان اینکه بعد از انقلاب تنها مدیری است که در جذب اسپانسر به ویژه جلب مشارکت شهرداری بیشترین فعالیت را داشته است به صدای زنجان می‌گوید: برای ارتقای فوتبال زنجان تلاشم را برای جذب اسپانسر ادامه می‌دهم، ما با شهرداری قهر نیستیم، اگر هم به هر دلیلی از همکاری با هیئت فوتبال استان واهمه دارند که شاید هم حق با آنها باشد می‌توانیم با جمع شدن دور یک میز و گفت‌وگو مشکلات را حل کنیم. بالاخره شهر برای آنهاست و قطعا برای توسعه فوتبال و ورزش برنامه‌هایی دارند.

رئیس جدید هیئت فوتبال استان زنجان در اسرع وقت تیمش را تغییر دهد!

یکی از اعضای مجمع فوتبال استان زنجان نیز با تائید اظهارات این کاندیدا به صدای زنجان می‌گوید: لابی گری در فوتبال طبیعی است! درست است که آقای اصفهانیان و تیمش در عرصه انتخابات تقلب نکردند اما تمیز کار کردند! به شخصه معتقدم انتخابات روز دوشنبه 10 آبان‌ماه «انتخاب» رئیس هیئت فوتبال استان نبود «انتصاب» بود!

من آقای «نادر بلباسی» را فردی توانمند می‌دانم، ایشان بیش از یک دهه است در هیئت فوتبال حضور دادند اما بهتر بود (هیئت سابق) عرصه را برای ورود افراد جدید و تازه‌نفس خالی می‌کردند!

رای من کم بود و باید بیشتر هم می‌شد!

نادر بلباسی، رئیس جدید هیئت فوتبال استان زنجان نیز اظهارات برخی فوتبالی‌ها در رابطه با مهندسی‌بودن انتخابات را رد کرده و می‌گوید: من اخلاق‌مدار هستم و این اظهارات ناراحتم نمی‌کند، اتفاقا به نظرم رای من کم بود و باید بیشتر هم می‌شد!

بلباسی با تاکید بر اینکه من از نظر تمامی کاندیداهای ریاست هیئت فوتبال استان و اهالی فوتبال برای پیشبرد اهداف متعالی استفاده می‌کنم، در رابطه با تصمیمش برای تغییر اعضای هیئت رئیسه فعلی که خروجی و برآیند کار آن‌ها رتبه 28 زنجان در فوتبال ایران بوده است به صدای زنجان می‌گوید: فعلا حکمم نیامده تا برنامه‌هایم را اجرایی کنم! من یک فرهنگی بازنشسته هستم، وقتی مدیر مدرسه بودم هم دیت به تغییر و تحول می‌زدم! البته نه از روی فشار و احساسات! من برای ارتقا رتبه زنجان تلاش می‌کنم و در این زمینه از تجارب و پیشنهاد تمامی مسئولان، مدیران، ورزشکاران و متخصصان و دانشگاهی‌ها بهره برده و قول می‌دهم رتبه زنجان در فوتبال ایران را ارتقا دهم!

رئیس جدید هیئت فوتبال اگر ترکیب فعلی هیئت را تغییر ندهد، زنجان ته جدول می‌ماند!

یکی از اعضای مجمع فوتبال استان زنجان نیز در واکنش به این اظهارات به رئیس جدید هیئت فوتبال استان توصیه می‌کند تا تیم فعلی (هیئت رئیسه قبلی) را نگه نداشته و نسبت به تغییر آن‌ها در اسرع وقت اقدام کند چرا که در غیر این صورت زنجان در فوتبال ایران در ته جدول باقی می‌ماند!

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانهیئت فوتبال زنجاننادر بلباسیفریدون اصفهانیان
sedayezanjannews.ir/nx8115


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»