کد خبر: 8164
1400/08/27 - 9:56


مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان:

آتشنشانی زنجان ۱۱۰ میلیارد تومان می‌خواهد

مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: آتشنشانی زنجان برای خرید یک نردبان هیدرولیکی و چهار دستگاه خودرو و همچنین اورهال (بازسازی) خودروهای موجود خود نیازمند ۱۱۰ میلیارد تومان، اعتبار است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: آتشنشانی زنجان برای خرید یک نردبان هیدرولیکی و چهار دستگاه خودرو و همچنین اورهال (بازسازی) خودروهای موجود خود نیازمند ۱۱۰ میلیارد تومان، اعتبار است.

مجید امیرفضلی افزود: رشد و توسعه شهری طی سالیان گذشته موجب شده است تا شهروندان به بلند مرتبه سازی و ارتقا سطح کمی و کیفی ساخت و سازها در شهر زنجان روی آورند که به همین خاطر می بایست امکانات و تجهیزات شهرداری نیز توسعه یافته و به روز رسانی شود.

وی با تاکید بر اینکه بر همین اساس آتشنشانی زنجان از نبود نردبان هیدرولیکی ۶۴ متری سخت در مضیقه و تنگنا است، اظهار داشت: داشتن نردبان هیدرولیکی به منظور مقابله با آتش سوزی در ساختمان های بلند مرتبه و انجام عملیات امداد و نجات حادثه دیدگان و گرفتار شدگان از مهمترین نیازهای شهرداری زنجان در حوزه آتشنشانی و خدمات ایمنی می باشد که به رغم پیگیری های مکرر در طول سه سال اخیر برای خرید این نوع نردبان مورد نیاز، مضایق مالی شهرداری و عدم مساعدت از سوی دولت موجب شده است تا این مهم محقق نشود و جان شهروندان زنجان به مخاطره افتد.

امیرفضلی تصریح کرد: در عین حال قدمت ماشین آلات و تجهیزات موجود نیز که عمدتا مربوط به دهه ۶۰ بوده و حتی تامین قطعات و اورهال آنها نیز با چالش جدی مواجه می باشد که در خوشبینانه ترین شرایط، طی هشت سال آتی از رده خارج خواهند شد که این نیز به این مشکل فزاینده دامن زده و مجموعه آتشنشانی زنجان را در آستانه بحران لجستیک قرار داده است که به رغم افزایش بودجه خرید تجهیزات در سرفصل های سرمایه ای شهرداری زنجان، نمی توان به خرید این ماشین آلات و تجهیزات در پروسه زمانی اعلام شده امیدوار بود.

وی ادامه داد: با امعان نظر به عرایض فوق و خطرات و تبعات ناشی از این امور و با توجه به آخرین برآوردهای صورت گرفته از شرکت های تخصصی تولید ماشین آلات و تجهیزات آتشنشانی در کشور، برای خرید این نردبان هیدرولیکی ۶۴ متری اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال و به منظور بازسازی و نوسازی ناوگان خودرویی نیمه سنگین مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال و سنگین نیز ۴۰۰ میلیارد ریال بر مبنای نرخ اعلام شده در سالجاری، نیاز است.

امیرفضلی افزود: با توجه به سفر رییس جمهوری به استان زنجان از ایشان استدعا داریم ترتیبی اتخاذ فرمایید تا بخشی از هزینه های متصوره قبل از تبدیل شدن موضوع به بحران، در بودجه های استانی یا ملی لحاظ شود تا انشاالله آتشنشانی زنجان نیز بتواند از برکات این سفر بهره مند شود.

مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان یادآور شد: شهرداری زنجان آمادگی دارد در صورت مساعدت در بودجه های دولتی، در طی چهار سال متوالی ۵۰ درصد از هزینه ها و خرید ماشین آلات موردنیاز را از منابع داخلی خود تامین و پرداخت کند.

امیرفضلی به تعداد ایستگاه های آتشنشانی در شهر زنجان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۶ ایستگاه آتشنشانی در نقاط مختلف شهر زنجان وجود دارد که یک ایستگاه دیگر نیز در منطقه گلشهر زنجان در حال احداث بوده اما با توجه به اجرای طرح اقدام مسکن ملی و گسترده شدن شهر، به سه ایستگاه دیگر آتشنشانی (هر کدام یک ایستگاه) به منظور ارایه خدمات امدادی سریع و به موقع، نیاز است.

وی با بیان اینکه ایجاد یک ایستگاه آتشنشانی دیگر نیز در سبزه میدان نیز از ضروریات است، اظهار داشت: با توجه به گستردگی شهرها، هر شهری برابر با استانداردهای جهانی باید از وجود ۱۰ ایستگاه آتش نشانی بهره مند باشد.

امیرفضلی با اشاره به اینکه در حال حاضر زمان رسیدن نیروهای عملیاتی آتشنشانی زنجان به محل حادثه پنج دقیقه و گاهی نیز زیر پنج دقیقه است که این با استانداردهای جهانی مطابقت دارد  تصریح کرد: اگر شهرداری از لحاظ اعتباری حمایت کند در این صورت می توان ایستگاه گلشهر را در بهمن ماه امسال افتتاح کرد.

مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: وجود سرعت کاه ها در خیابان های شهر زنجان نیز مشکل مضاعفی ایجاد کرده است که با توجه به این امر، راندمان کاری خودروهای آتشنشانی درحال ماموریت که سنگین بوده و بار سنگینی نیز دارند را پایین آورده و همچنین خرابی این خودروها را موجب می شود. 

انتهای پیام/

منبع: ایرنا



صدای زنجانآتش نشانی زنجاناعتبارکمبود تجهیزات
sedayezanjannews.ir/nx8164


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»