کد خبر: 8187
1400/08/29 - 16:3


صدای زنجان مشکلات اهالی روستای همایون در نصب دکل مخابراتی را پیگیری می‌کند؛

پول راه دکل را از روستائیان می‌خواهند!

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان: این موضوع را به شدت تکذیب می‌کنم!

پایگاه خبری صدای زنجان

 پایگاه خبری صدای زنجان- اهالی روستای همایون پیرامون موضوع آنتن‌دهی و اینترنت و مهیا کردن شرایط تجهیزات آنتن‌دهی در روستای همایون با در تماس با صدای زنجان، مشکلات  خود را مطرح کردند.

یکی از اهالی این روستا گفت: برای نصب دکل ارتباطی اینترنت، مسیری را باید راه‌کشی کرد که این مسیر بالغ بر 50 تا 100 میلیون تومان هزینه می‌برد. اگرچه روستائیان قبول کرده‌اند که در این زمینه همکاری داشته باشند و بخشی از هزینه را پرداخت کنند اما متاسفانه هزینه درخواستی خارج از توان اهالی روستا است و از همین رو با توجه به اینکه راهی برای نصب دکل مخابراتی وجود ندارد، مسئولان اعلام کرده‌اند که تا تکمیل‌شدن این مسیر هیچ اقدامی از سوی آن‌ها انجام نمی‌شود.

وی ادامه داد: این در شرایطی است که همه هزینه باید از جانب این اداره پرداخت شود ولی این مساله میسر نیست و این پروژه نیمه‌تمام مانده است.

در حد توان به کمک می‌آییم

در این زمینه اما، مسعود ندرلو، دهیار روستای همایون در گفت‌وگو با صدای زنجان پیرامون این مساله، گفت: ما قولی به مخابرات استان دادیم که در حد توان‌مان در این موضوع سهیم باشیم و برای تسریع بیشتر کارها بخشی از هزینه را به عهده بگیریم و در این زمینه حتی زمینش را هم به این اداره کمک کردیم و راه وسیعی هم کشیدیم. منتهی مسئولان می‌گویند که این مسیر مورد قبول ما نیست.

وی با بیان اینکه در این باره جلسه‌ای با اعضای شورا و مخابرات برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس صورت جلسه موجود بنا شد تا ما در حد توان به کمک این ارگان بیاییم منتهی ما بیشتر از این نمی‌توانیم هزینه کنیم و کمک بیشتر در این زمینه در توان اهالی روستا نیست.

ندرلو با بیان اینکه ما هیچ تعهدی در زمینه راه‌کشی برای این موضوع ندادیم، گفت: ما وقتی با آنها صحبت کردیم گفتند که در این زمینه پیمانکار هیچ مشکلی ندارد و ما صفر تا صدش را خودمان انجام می‌دهیم  ولی همچنان این موضوع ناتمام مانده است.

 این مسئول با اشاره به اینکه بالغ بر45 تا 50 میلیون تومان نیاز است تا این راه به پایان برسد، افزود: این وظایف به عهده خود مخابرات است و تا ثانیه آخرش خودشان هزینه مربوط به راه‌اندازی این مهم را می‌گیرد و خود مخابرات موظف است که در این زمینه هزینه کند. منتهی این موضوع اتفاق نمی‌افتد.

دهیار روستای همایون با اشاره به اینکه با یکی از مسئولان مخابرات که صحبت کردیم عنوان کردند که هیچ مشکلی وجود ندارد و نامه‌ای است که منتظریم از تهران بیاید و نامه را بدهیم به آقای افشارچیان که پیمانکار هستند تا پروزه را شروع کنند که ایشان هم تاکنون شروع نکردند و احتمالا هم مسئول مربوطه هم عوض شده است و کار نیمه تمام مانده است.

این موضوع را به شدت تکذیب می‌کنم

 این در حالی است که حامد سرائی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با اشاره به اینکه به شدت این موضوع را تکذیب میکنم، به صدای زنجان گفـت: ما برای توسعه ارتباطات و گسترش اینترنت در مناطق مختلف هیچگونه هزینه راه اندازی تجهیزات چه روستایی و چه شهری نمی‌گیریم و اساس این موضوع را من تکذیب می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه روستای همایون یکی از روستاهای پرجمعیت استان زنجان است، افزود: اکنون در این روستا اینترنت ADSL راه‌اندازی شده است. هرچند می‌دانیم که اشکالاتی دارد و از لحاظ کیفیت سرویس‌دهی ممکن است در برخی مناطق دچار مشکل باشیم و شاید روستاییان راضی نباشند. همچنین پروژه دیگری را  در این منطقه برای توسعهی اینترنت سیار در قالب تلفن همراه در حال پیگیری است که به امید خدا این روستا علاوه بر اینترنت ADSL بتواند از اینترنت سیار هم بهره‌مند شود.

وی ادامه داد: هزینه‌ای که این اداره از کاربران و مخاطبین خود اتخاذ می‌کند تنها به جهت دریافت سرویس مربوطه است یعنی شما یک سرویس خاصی را در قالب اینترنتی که می‌خواهید بگیرید، بایستی هزینه خرید سرویس مربوطه را باید پرداخت کنید و لاغیر!

وی با اشاره به اینکه شاید در برخی مکان‌ها مساعدتی از سوی فرمانداری مربوطه داشته باشیم و یا روستائیان خودشان کمک کنند که پروژه تسریع پیدا کند اما ما بخواهیم آنتن دهی به این منطقه را  مشروط و یا منوط به این کنیم که هزینه‌ای از آنها بگیریم که توسعه ارتباطات و گسترش اینترنت را داشته باشیم این درست نیست و این موضوع را به شدت تکذیب می‌کنم.

انتهای پیام

خبرنگار: زهره میرعیسی‌خانی

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجاناینترنت روستاییروستای همایون زنجانفناوری اطلاعات زنجان
sedayezanjannews.ir/nx8187


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»