کد خبر: 7941
1400/06/14 - 22:23


صدای زنجان ادعای بهره‌مندی 89 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان زنجان از اینترنت پرسرعت را بررسی می‌کند

مدیحه «سرائی» درباره اینترنت پرسرعت

«حامد سرائی»، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان، پنجشنبه 11 شهریورماه جاری در آیین بهره‌برداری از اینترنت روستایی ۱۰ روستای استان زنجان به‌مناسبت هفته دولت مدعی شد: با افتتاح پروژه‌های هفته دولت در بخش اینترنت روستایی، نزدیک به 89 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار استان زنجان از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- «حامد سرائی»، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان، پنجشنبه 11 شهریورماه جاری در آیین بهره‌برداری از اینترنت روستایی ۱۰ روستای استان زنجان به‌مناسبت هفته دولت مدعی شد: با افتتاح پروژه‌های هفته دولت در بخش اینترنت روستایی، نزدیک به 89 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار استان زنجان از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند.

اما در تماس صدای زنجان با برخی از اهالی روستاهای استان زنجان در شهرستان‌های مختلف، آن‌ها داستان بهره‌مندی 89درصد روستاهای استان از اینترنت پرسرعت را به گونه‌ای دیگر بیان می‌کنند.

مسعود ندرلو، دهیار روستای «همایون»، از روستاهای نزدیک به مرکز استان زنجان با نزدیک به 300 خانوار در گفت‌وگو با صدای زنجان ضمن ابراز ناخرسندی از وضعیت اینترنت منطقه ابراز کرد: متاسفانه اهالی به ویژه دانش‌آموزان به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند! در برخی نقاط اینترنت 3G، در برخی نقاط E و در برخی نقاط نیز اصلا آنتی وجود ندارد!

وی با بیان اینکه وقتی برق قطع می‌شود تمامی ارتباط‌ها با بیرون از روستا قطع می‌شود و باید منتظر روشنایی برق باشیم، تصریح کرد: نزدیک به 3 سال است مشکلات ناشی از آنتن‌دهی موبایل و ارتباطات تلفنی را به مسئولان فناوری اطلاعات و مخابرات گزارش کرده‌ایم حتی نامه مکتوب به وزیر فناوری اطلاعات ارائه کردیم اما مشکل‌مان رفع نشد!

ندرلو با اشاره به مشکلات دانش‌آموزان این منطقه در دسترسی به شبکه شاد و آموزش مجازی عنوان کرد: هیچ یک از دانش‌آموزان در مدت شیوع کرونا که آموزش‌ها مجازی بود اصلا درس نخواندند! برخی از دانش‌آموزان برای بهره‌مندی از آموزش مجازی به بالای کوه می‌رفتند، برای اتصال به اینترنت باید در جایی که قرار گرفته‌اند ساعت‌ها بدون هیچ حرکتی می‌ماندند! حتی یکی از دانش‌آموزان پسر تصویری از نحوه دسترسی به شبکه شاد دانش‌آموزان را تهیه و در فضای مجازی منتشر کرد که در استان غوغا شد و عده‌ای (مسئولان) گفتند چرا او (پسر بچه) این کار را کرده است!

این دهیار در مورد دسترسی اهالی به اینترنت از طریق ADSL نیز تصریح کرد: خط تلفن ثابت 27 مورد بود که مخابرات به متقاضیان روستا فروخت، تا 6 ماه پیش هم خطی نبود که به متقاضیان بفروشد، در حال حاضر اطلاعی از موجودی ADSL مخابرات برای فروش به اهالی همایون ندارم! اما به نظرم اگر باشد هم به درد مردم نمی‌خورد!

بهزاد جلیلی، دهیار «گومش‌آباد» زنجان با 300 خانوار نیز با بیان اینکه این منطقه به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارد، عنوان کرد: دسترسی ساکنان تنها به اینترنت ضعیف 3G ممکن است که در مورد آن هم پس از قطع برق، آنتن‌دهی موبایل‌ها مختل می‌شود، از سوی دیگر خطوط تلفن روستایی بی‌سیمی در دسترس است نه ADSL! که به درد ما نمی‌خورد! ما این موضوع را بارها به اطلاع مسئولان مربوطه رسانده‌ایم!

باقر امیری، دهیار روستای «سرخ‌آباد» از بخش چورزق طارم با اشاره به سکونت 80 خانوار به صدای زنجان گفت: در سرخ‌آباد خبری از اینترنت نیست چه برسد اینترنت پرسرعت! دسترسی اهالی این روستا به اینترنت هر چند ضعیف هم دشوار است، جوانان برای بهره‌مندی از اینترنت باید به قله کوه بروند یا پس از طی مسیر یک ساعته خود را به روستای «کلییم» برسانند!

یکی از معتمدان محلی روستای «سرخ‌آباد» طارم نیز با بیان اینکه این روستا آخرین روستای استان زنجان است، گفت: مسئولان استان اصلا از شرایط زندگی اهالی سرخ‌آباد اطلاعی ندارند، اینترنت که جای خود دارد ما در دسترسی به مسیر ایمن و بهره‌مندی از حقوق شهروندی باکیفیت محروم مانده‌ایم!

یکی از ساکنان شهر ماهنشان که اصالتا اهل روستای «ساری‌آغل» با بیش از 25 خانوار است نیز عنوان کرد: امسال ماهنشانی‌ها اینترنت روستایی دیدند! اما تعدادی از روستاهای بالای 20 خانوار نظیر یئنگجه و ساری‌آغل همچنان از اینترنت بی‌بهره هستند! مناطقی که هم که گفته می‌شود متصل به اینترنت پرسرعت 4G یا 3G هستند در واقع به E سابق دسترسی دارند!

او تاکید کرد: استقرار دکل‌های ADSL نیز در ماهنشان نیمه‌کاره رها شدند و فعلا مجریان مشغول به کار نیستند!

قابل ذکر است بررسی صدای زنجان درباره اینترنت پرسرعت در روستاهای استان زنجان فراتر از تعدادی که در گزارش ذکر شد، بود اما همین تعداد برای قضاوت مخاطبان کافی است.

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانحامد سرائیاینترنت پرسرعتاینترنت روستایی
sedayezanjannews.ir/nx7941


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»