کد خبر: 8411
1400/11/09 - 12:40


صدای زنجان از ابهامات در ادامه کار شرکت تعاونی علوم پزشکی زنجان گزارش می‌دهد؛

هاله ابهام دور آپارتمان‌های علوم پزشکی

وکیل شرکت تعاونی علوم پزشکی زنجان: مجمع انتخاباتی اخیر کاملا سالم بود!/ سرپرست اداره کل کار استان: انتخابات را نه رد کرده‌ایم و نه تائید! به موقع همه چیز مشخص می‌شود!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- جمعی از اعضا و ذی‌نفعان آپارتمان‌های «شرکت تعاونی مسکن علوم پزشکی زنجان» در تماس با صدای زنجان با اشاره به ابهامات در برگزاری مجمع 14 دی‌ماه شرکت تعاونی مسکن علوم پزشکی زنجان از دستگاه‌های نظارتی خواستند تا برای اجرای صحیح قانون و مقررات بخش تعاون موضوع را پیگیری کنند.

آن‌ها می‌گویند: چگونه است که بر اساس نامه‌های سال 93 آقای اسماعیل آقاجان لو، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان زنجان 2 نفر که از مجمع رأی گرفته و در ترکیب هیئت‌مدیره بودند به علت بهره‌مندی از مزایای تعاونی اخراج شدند اما هم‌اکنون در کمال تعجب این دو فرد به همراه 5 نفر دیگر که از مزایای تعاونی منتفع شده‌اند که البته مدارک آن نیز موجود است، با پافشاری برخی مسئولان اداره کل تعاون استان زنجان در انتخابات شرکت و در ترکیب اعضای هیئت‌مدیره نیز قرارگرفته‌اند؟

تعدادی از اعضا با امضای نامه تنظیم‌شده با این عنوان (30 دی‌ماه سال جاری) خطاب به سرپرست اداره کار استان زنجان با رونوشت به ارگان‌های نظارتی و امنیتی خواستار پاسخ شفاف مسئولان شدند اما بنا بر گفته اعضا برخی از کارکنان اداره کار به‌جای پیگیری مطالبات با شماره تماس اداره با تعدادی از امضاکنندگان تماس گرفته‌اند!

تماس‌های نامتعارف؟

یکی از امضاکنندگان به صدای زنجان می‌گوید: این تماس‌ها به چه حقی گرفته شده است؟ آن‌ها به‌جای پیگیری حقوق و مطالبه ما چرا باید با ما تماس بگیرند؟ ما این را در مراجع قانونی پیگیری خواهیم کرد! برای ما سؤال است چرا از بین 54 داوطلب همگی رد شدند و 11 نفر تائید شدند؟ از این 11 نفر 7 نفر در ترکیب اعضای اصلی و 4 نفر در ترکیب اعضای علی‌البدل قرار گرفتند! خب اگر این انتخابات «مهندسی‌شده» نیست پس چیست؟ این‌ را در نامه هم گفته‌ایم اما ظاهراً برخی از کارشناسان اداره کار برنمی‌تابند!

او با اشاره به اینکه نظارت، حق اداره تعاون است نه دخالت! مدعی است که برخی از مسئولان این ارگان در اقدامی خلاف ضوابط به دنبال رایزنی با انبوه‌سازان برای ادامه اجرای پروژه هستند!

او بابیان اینکه 20 سال است که اعضا و ذی‌نفعان شرکت تعاونی مسکن هنوز نتوانسته‌اند به‌حق و حقوق خود برسند، تصریح می‌کند: ما امیدوار بودیم پس از روی کار آمدن هیئت انتصابی و ورود جدی اداره کل تعاون استان، وضعیت‌ مطلوب می‌شود و در اسرع وقت انتخابات سالم برای حضور هیئت‌مدیره مورد تائید اعضا برگزار می‌شود اما چنین اتفاقی نیفتاد!

مجمع انتخاباتی اخیر کاملاً سالم بود!

ابوالفضل حسنی، وکیل شرکت تعاونی مسکن علوم پزشکی زنجان هم با تأکید بر اینکه انتخابات اخیر هیئت‌مدیره شرکت تعاونی هیچ حاشیه‌ای ندارد در پاسخ به برخی شائبه‌ها که از سوی تعدادی از ذی‌نفعان مطرح می‌شود، می‌گوید: هرکسی تصور می‌کند انتخابات اخیر ایرادی داشته است از طریق مراجع قضایی پیگیری کند!

وی بابیان اینکه کسانی که خود را نماینده 5 هزار عضو شرکت معرفی کرده و درصدد مطرح کردن برخی اظهارات بی‌پایه و اساس در مورد انتخابات و کسب آرا توسط 7 نفر هستند باید مستندات خود را که نشان دهد به نمایندگی از آن‌ها سخن می‌گویند، ارائه دهند، اضافه می‌کند: اول اینکه اگر سوابق مجامع این شرکت را بررسی کنید متوجه می‌شوید انتخابات اخیر از سالم‌ترین آن‌ها بوده است. از بین 57 داوطلبی که ثبت‌نام کردند، 11 نفر حائز شرایط تشخیص داده شدند که پس از فرآیند رأی‌گیری 7 نفر به‌عنوان عضو اصلی و 4 نفر به‌عنوان عضو علی‌البدل انتخاب گردیدند.

ما منتظر تائید مجمع هستیم!

ثریا اشراقی، عضو منتخب هیئت‌مدیره جدید که البته مدارک مجمع در انتظار تائید و ثبت قانونی است به صدای زنجان می‌گوید: هیئت انتصابی از 23 شهریورماه کار خود را رسماً آغاز کرد من در آن هیئت نائب رئیس بودم و 14 دی‌ماه نیز با برگزاری انتخابات در ترکیب هیئت‌مدیره قرار گرفتم. هیئت انتصابی به علت محدودیت نمی‌توانست یکسری اقدامات را انجام دهد اما امیدواریم با تائید مدارک از سوی اداره تعاون و تحویل کارها از هیئت‌مدیره انتصابی، بتوانیم عملیات ساخت‌وساز را سرعت دهیم!

اشراقی در رابطه با تعطیلی 4 ماهه پروژه نیز تأکید می‌کند: هیئت‌مدیره انتصابی به‌اندازه خود بخشی از کارها را پیش برد، پس از برگزاری مجمع نیز دفتر شرکت تعطیل نشده اما به علت انجام برخی امور در دستگاه‌های اجرایی سبب شد تا چند روزی دفتر تعطیل شود. البته تا جایی که امکان داشت ساخت‌وسازها انجام‌شده است، الآن هم وضعیت آب‌وهوا مطلوب نیست و طبیعتاً باید تعطیل باشد!

**برخی طبق قانون حق نداشتند در انتخابات شرکت کنند اما در ترکیب هیئت‌مدیره قرار گرفتند!

اما یکی از ذی‌نفعان پروژه بابیان اینکه با این چینش اعضای هیئت‌مدیره در انتخابات امیدی برای پیشبرد اهداف قانونی نیست با استناد به نامه‌های دارای شماره، تاریخ و امضای مسئولان، کاندید شدن برخی از افراد در انتخابات چند روز پیش شرکت تعاونی را غیرقانونی دانسته و خواستار عدم تائید آن است!

«بر اساس نامه ارسالی از طرف آقاجان لو، رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان زنجان در سال 93 خطاب به هیئت‌مدیره وقت شرکت تعاونی مسکن کارکنان علوم پزشکی زنجان مبنی بر گزارش مشاور حقوقی شرکت تعاونی و مدارک و مستندات موجود دال بر بهره‌مندی یکی از اعضای هیئت‌مدیره از امکانات منجر به صدور سند، با عنایت به اهمیت موضوع ضمن بررسی مجدد صحت‌وسقم وضعیت کل اعضای هیئت‌مدیره اصلی و علی‌البدل و سایر کاندیداهای سمت هیئت‌مدیره مجمع عادی (16 اسفندماه سال 92) از حیث بهره‌مندی از امکانات منجر به صدور سند تعاونی اعلام می‌دارد؛

مطابق تبصره یک و 2 ماده 23 آئین‌نامه اجرایی تبصره 3 ماده 3 اساسنامه شرکت‌های تعاونی مسکن، عضویت اعضا با تحویل قطعی و رسمی زمین یا واحد مسکونی از شرکت لغو می‌شود و همچنین عضویت فرد به‌محض فروش زمین یا واحد مسکونی در شرف احداث خود لغو می‌شود.

در نتیجه با عنایت به موارد مطروحه در صورت مشاهده هر گونه مغایرت با قوانین و مقررات مربوط در اسرع وقت برابر ماده 28 اساسنامه مورد عمل، اقدام لازم معمول و نتیجه را کتباً تا تاریخ 3 آذرماه سال 93 جهت اقدام آتی این اداره اعلام کنید. ضمناً یادآور می‌شود عواقب ناشی از ارائه هرگونه اطلاعات نادرست بر عهده هیئت‌مدیره وقت است!»

بر اساس تبصره یک ماده 23 آئین‌نامه اجرایی تبصره 3 ماده 3 اساسنامه مورد عمل شرکت‌های تعاونی، عضویت اعضا یا تحویل قطعی و رسمی زمین و یا واحد مسکونی از شرکت باید لغو شود.

طبق تبصره 2 این ماده نیز، عضویت فرد به‌محض فروش زمین و یا واحد مسکونی در شرف احداث خود، لغو می‌شود.

پس بر اساس ماده مذکور، در شرکت‌های تعاونی مسکن، هر عضو می‌تواند تنها یک‌بار از امکانات ایجادی تعاونی اعم از زمین یا واحد مسکونی استفاده کرده و باید پس از انتفاع، لغو عضویت شود!

در بخشی از تبصره یک ماده 23 صراحتاً تأکید شده که چنانچه شرکت تعاونی دارای خدمات پس از تحویل باشد، نحوه استفاده اعضا، لغو عضویت شده از خدمات مزبور، تابع شرایط و توافق مندرج در قراردادی است که با شرکت تعاونی منعقد می‌شود.

دستگاه‌های امنیتی و نظارتی ورود کنند!

یکی از اعضای هیئت‌مدیره انتصابی شرکت تعاونی مسکن علوم پزشکی زنجان هم با اشاره به تخلفات انجام‌شده در ادوار گذشته هیئت می‌گوید: بند 59 اساسنامه ناظر بر شرایط اخراج اعضاست! کاندیداهای موردادعا که گفته می‌شود به علت انتفاع از شرکت تعاونی، حذف‌شده‌اند جای اشکال دارد! با این‌ها باید قبل از اخراج، تسویه می‌شد اما چنین اتفاقی نیفتاده است پس کسانی که مدعی‌اند برخی از افراد شرکت‌کننده در انتخابات اخیر هیئت‌مدیره شرکت تعاونی صلاحیت قانونی نداشته‌اند، اطلاعاتشان غلط است!

بااین‌وجود یکی از ذی‌نفعان پروژه نیز در پاسخ به این اظهارات از این عضو هیئت انتصابی می‌خواهد تا برداشت شخصی خود را از این بند کنار گذاشته و اجازه دهد مسئولان و صاحب‌نظران بی‌طرف در این رابطه اظهارنظر کنند!

او با نقل‌قول یکی از منابع آگاه اداره کل تعاون تأکید می‌کند: این مسئول گفته که بر اساس قانون و مقررات 7 نفر از اعضای هیئت‌مدیره شرکت تعاونی مسکن علوم پزشکی که اخیراً مجمع آن برگزارشده نمی‌توانند در ترکیب حضور داشته باشند. ما از مسئولان نظارتی و امنیتی می‌خواهیم تا به اخبار دریافتی از وضعیت شرکت استناد نکنند و برای صحت موضوع خودشان راسا وارد کار شوند!

دوگانگی در اداره کار؟

گفته می‌شود اداره کار شهرستان زنجان بنا به دلایلی از ارائه مدارک مجمع شرکت تعاونی مسکن علوم پزشکی ممانعت می‌کند اما در مقابل برخی از کارکنان اداره کل کار استان زنجان بر ماندگاری هیئت‌مدیره جدید که در انتظار تائید مجمع از سوی اداره کار است، تأکیددارند!

یکی از ذی‌نفعان پروژه که نام او نزد صدای زنجان محفوظ است، مدعی است: با توجه به اسناد و مدارک موجود نامه عدم ارسال مدارک مجمع به ثبت توسط اداره شهرستان زنجان کاملاً قانونی بوده درحالی‌که افراد مذکور در معاونت امور تعاون به‌منظور به کرسی نشاندن تصمیمات غیرقانونی خود هستند! ما این موضوع را با جدیت پیگیری کرده و نامه‌ مربوطه را نیز امضا کرده‌ایم!

اما ثریا اشراقی، عضو هیئت‌مدیره شرکت تعاونی مسکن علوم پزشکی زنجان با رد این اظهارات معتقد است که این دسته از افراد چون منافعشان درخطر است دست به دامن شایعه شده‌اند و هرکسی که چنین ادعایی دارد بهتر است با مدارک حرف بزند!

ابوالفضل ملکی، وکیل شرکت تعاونی مسکن علوم پزشکی زنجان هم معتقد است که مجمع عمومی شرکت 14دی‌ماه سال جاری توسط اشخاص صلاحیت‌دار تائید و برگزار شده است. در حال حاضر نیز تشریفات قانونی و اقدامات برای ثبت در دست اقدام است تا روزهای آتی هیئت‌مدیره جدید کار خود را رسماً آغاز کند.

برخی‌ها شیطنت می‌کنند!

به دنبال برخی ادعاهای مطروحه در فرآیند برگزاری انتخابات اخیر هیئت‌مدیره شرکت تعاونی مسکن علوم پزشکی زنجان، انتشار نامه‌ای از محمدرضا انصاری، سرپرست اداره کل کار استان زنجان خطاب به ریاست اتاق تعاون استان زنجان که نشان می‌دهد ظاهراً حضور 7 نفر کاندیدای تائید شده دارای اشکالاتی است!

« 24 آذرماه سال جاری یعنی حدود 20 روز قبل از برگزاری انتخابات، محمدرضا انصاری، سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان پیرو نامه شماره 40025199 مورخ 20 آذرماه سال جاری در خصوص ابلاغ نظریه دبیرخانه کمیسیون نظارت بر انتخابات تعاونی‌ها و اتاق‌های تعاون استان زنجان در خصوص کاندیداهای سمت هیئت‌مدیره و بازرسی شرکت تعاونی مسکن کارکنان علوم پزشکی زنجان و مراکز وابسته، با عنایت به بررسی‌های به‌عمل‌آمده از سوابق افراد تائید شده به‌عنوان کاندیداها جهت تصدی سمت هیئت‌مدیره شرکت تعاونی مزبور، محرز شد که اسامی 7 نفر از تائید شدگان قبلاً از امکانات تعاونی بهره‌مند و یا نسبت به فروش امتیاز خود اقدام کرده‌اند.

به استناد قانون و مقررات بخش تعاون افراد مزبور فاقد شرایط کاندیداتوری هیئت‌مدیره هستند و نمی‌توانند کاندید شوند! لذا لازم است جهت پیشگیری از بروز مشکلات آتی نسبت به بررسی موضوع اقدام کنید. ضمناً مستندات مربوطه تا تاریخ 26 آذرماه به آن اتاق منعکس می‌شود!»

بااین‌وجود یکی از اعضای هیئت‌مدیره انتصابی که ظاهراً این نامه را فاقد وجاهت قانونی می‌داند در واکنش به این نامه می‌گوید: وقتی کمیسیون نظارت صلاحیت کاندیداها را تائید کرده چه لزومی دارد ایشان چنین نامه‌ای را بنویسد؟

ابوالفضل حسنی، وکیل شرکت تعاونی مسکن علوم پزشکی زنجان نیز مدعی است که تا 5  بهمن (زمان تهیه گزارش) که 21 روز از برگزاری مجمع سپری شده است، هیچ‌کسی به ما نگفته که این مجمع قانونی نبوده است. به نظرم صحت برگزاری و تشریفات قانونی عملاً تائید شده است و ما منتظر معرفی آن برای ثبت و انتشار آگهی آن هستیم تا هیئت‌مدیره رسماً کارش را آغاز کند!

صدای زنجان برای پاسخ اتاق تعاون نسبت به نامه سرپرست اداره کل کار استان موضوع را از طریق برخی از اعضای هیئت‌مدیره اتاق پیگیری کرد اما آن‌ها مصلحت دیدند تا در این رابطه دبیر اتاق تعاون اظهارنظر کند!

در پیگیری‌های صدای زنجان، «افشاریان»، دبیر اتاق تعاون استان نیز بابیان اینکه «بحث تخصصی و حقوقی است» ترجیح داد تا ساعت 8 روز پنجشنبه (7 بهمن‌ماه جاری) در گفت‌وگوی حضوری به سؤالات پاسخ دهد اما امکان مصاحبه با ایشان میسر نشد!

صدای زنجان نیز علت نامه تنظیم‌شده اداره کار به امضای محمدرضا انصاری، سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان را از وی جویا شد.

انصاری دراین‌باره تأکید می‌کند «من در نامه نگفته‌ام که انتخابات قابل‌قبول نیست! اتفاقاً ناظر را برای حضور در مجمع اعزام کردیم اما به‌موقع همه‌چیز مشخص می‌شود!»

سرپرست اداره کل کار استان زنجان در پاسخ به سؤال صدای زنجان مبنی بر اینکه « این اظهارات مبهم شما حاکی از ایراد و اشکال در جریان انتخابات می‌تواند باشد! آیا اتاق تعاون استان پاسخی به نامه ارسالی شما داده است؟» می‌گوید: ببینید ما نه انتخابات را رد کرده‌ایم و نه تائید! فقط توصیه کرده‌ایم! برخی از افراد شیطنت‌هایی می‌کنند! شرکت تعاونی مسکن علوم پزشکی شرایط خاص خود را دارد و من و همکارانم تمامی تلاشمان این است که اعضا به حقشان برسند!

** دوست ندارم با یک امضا، داستان گذشته را تکرار کنم!

انصاری در پاسخ به صدای زنجان مبنی بر اینکه «اگر شما اشکال و ایرادی در جریان انتخابات هیئت‌مدیره نمی‌بینید و به قول خودتان صرفاً توصیه کرده‌اید آیا نسبت به تائید و ثبت هیئت‌مدیره جدید شرکت در روزهای پیش رو خوش‌بین باشیم؟» عنوان می‌کند: «یکسری استعلامات باید مستند انجام شود! به‌شخصه دوست ندارم با یک امضا، داستان گذشته را تکرار کنم! جواب استعلاماتم که بیاید قطعاً برای ثبت نیز معرفی می‌کنیم!»

وی در پاسخ به برخی از اعضا و دست‌اندرکاران هیئت‌مدیره انتصابی شرکت تعاونی مسکن علوم پزشکی زنجان که معتقدند نامه سرپرست اداره کل کار استان قانونی نبوده است نیز می‌گوید: «من نه زیر بار فشار می‌روم و نه زیر بار حرف برخی‌ها! ترجیح می‌دهم آنچه قانون به من دستور داده را اجرا کنم!»

انصاری در پاسخ به این‌که «آیا احتمال دارد که مجمع اخیراً تائید نشود؟» هم می‌گوید: «توکل به خدا! انشالله که آن‌گونه نمی‌شود و من اشتباه می‌کنم!»

سرپرست اداره کل کار استان زنجان در موردادعای دخالت برخی از کارکنان اداره کل کار استان در جریان انتخابات اخیر نیز تصریح می‌کند: «من در این رابطه قضاوت نمی‌کنم اما راه قانونی را می‌روم تا پاسخ این ادعاها را بدهم!»

انصاری بابیان اینکه هیچ پرونده قانونی در این شرکت، تا به امروز نبوده است، عنوان می‌کند: به‌طور مثال 57 نفر برای شرکت در انتخابات داوطلب شده‌اند که 45 نفر آن توسط کمیسیون نظارت رد شده‌اند! همین موضوع برای من سؤال است که نیازمند بررسی جدی است!

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانتعاونی مسکن علوم پزشکیآپارتماناداره تعاون زنجان
sedayezanjannews.ir/nx8411


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»