کد خبر: 8464
1400/11/23 - 9:44


استاندار زنجان 5 ماه بعد از استاندار شدن:

آمار غلط به من دادند

محسن افشارچی می‌گوید که روزهای نخست انتصابش به استانداری زنجان بسیاری از مدیران آماری به او ارائه کرده‌اند که از وضعیت خوب استان خبر می‌داده اما گذشت زمان ثابت کرده که آن آمار غیرواقعی بوده‌اند!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- استاندار زنجان گفت: روزهای نخستی که به سمت استانداری زنجان منصوب‌شده بودم با موجی از آمارهای خوب مواجه شدم که اکثر مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان آن را برای عملکرد خود و همکارانشان به ما ارائه دادند اما گذشت زمان ثابت کرد که همه آن آمارها ناکارآمدند و باید فکر جدیدی را برای توسعه استان کرد. درواقع آمار منحنی گزارش عملکرد تمام مسئولان استان به سمت بالابود و هیچ‌کدام از آمارها کاهشی نبود.

محسن افشارچی که در آیین اختتامیه نمایشگاه برق و الکترونیک و نمایشگاه سرمایه‌گذاری فناورانه در زنجان سخن می‌گفت، ادامه داد: پروژه‌های دولتی و بدون کاربرد در استان به خاطر وجود برخی پول‌های بی‌حساب‌وکتابی که درگذشته به دستگاه‌های دولتی تزریق می‌شد زیاد است و باید واگذار شوند.

استاندار زنجان بابیان اینکه با نگاهی به آمارهای مسئولان استان این سؤال در ذهن بنده تداعی شد که اگر همه آمارها افزایشی است چرا وضعیت کشور در برخی حوزه‌ها ازجمله وضعیت معیشتی مردم خوب نیست، عنوان کرد: هیچ ارتباطی بین اهداف کلان اقتصادی کشور با استان وجود ندارد و یک گسستگی بین این ارتباط وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اصلی اقتصاد کشور وجود نفت است، گفت: همین وجود نفت سبب شده که مسئولان دولتی برایشان مهم نباشد که عملکرد بخش خصوصی چیست و چه اقداماتی انجام می‌دهد. همین وجود نفت سبب شده که وجود کارمندان دولتی در کشور ما 10 تا 20 برابر استاندارد جهانی باشد و هیچ هدفی در بین دستگاه‌های دولتی وجود نداشته باشد.

افشارچی با اشاره به اینکه برای پویا شدن اقتصاد کشور چاره‌ای جز خلاصی از وابستگی به نفت نداریم، گفت: وجود پول نفت در اقتصاد کشورمان سبب شده که بسیاری از دستگاه‌ها و کارمندانشان علاقه‌ای به جذب سرمایه‌گذار و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی نداشته باشند؛ فرار سرمایه‌گذاران از بسیاری از شهرها به خاطر همین موضوع بود چراکه دستگاه‌های دولتی، سرمایه‌گذاران را تا همین چند سال پیش تحویل نمی‌گرفتند.

وی در ادامه گریزی به برخی آمارهای جالب در استان زنجان زد و گفت: به‌قدری در سال‌های گذشته بودجه دستگاه‌های دولتی زیاد بود که هر دستگاهی برای رفاه حال کارمندان خود استخر و سالن ورزشی احداث  کرده است؛ این نشان می‌دهد که درگذشته یک پول بی‌حساب‌وکتابی به دستگاه‌ها اعطا می‌شد و مسئولان وقت این پول‌ها را صرف احداث این پروژه‌ها می‌کردند.

استاندار زنجان گفت: آمارها نشان می‌دهد که این سالن ورزشی و استخرهای دستگاه‌های دولتی در اکثر زمان‌ها در طول هفته خالی است و این ثابت می‌کند این سالن‌ها، نیاز همان دستگاه دولتی نیست و باید واگذار شود. خوشبختانه تصمیم هم گرفتیم که چند استخر و سالن ورزشی را در زنجان واگذار کنیم اگرچه در ردیف بودجه‌ای اعتبار احداث چند استخر نیمه‌کاره دیگر هم وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال آینده استان زنجان باید به رشد 8.7 درصدی دست پیدا کند، گفت: بخش زیادی از این 8.7 درصد از حضور سرمایه‌گذار محقق خواهد شد؛ سرمایه‌گذار بخش معدنی، مسکن، کشاورزی، خدمات و صنعت این رشد را محقق خواهد کرد.

وی تأکید کرد: اگر مانتوانیم این سرمایه‌گذاران را جذب کنیم قطعاً اقتصاد استان نخواهد چرخید و بنابراین مجبور هستیم که تمام تمرکز خود را برای حضور سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی به کار بگیریم. به‌عبارتی‌دیگر برای دستیابی به رشد 8.7 درصدی باید 36 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان رخ دهد.

افشارچی با اشاره به اینکه باید مشکلات سرمایه‌گذاران توسط مسئولان دولتی حل شود، گفت: مسئولان دولتی موظف هستند که موانع سرمایه‌گذار را حل کنند و روال سابق دیگر پاسخگو نخواهد بود. عذر هیچ مسئول دولتی را در فرار از سرمایه‌گذاران نخواهم پذیرفت چراکه روال کاری تغییر کرده است.

انتهای پیام/



صدای زنجانمحسن افشارچیآمار
sedayezanjannews.ir/nx8464


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»