کد خبر: 8479
1400/11/24 - 15:19


در نشست خبری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شد؛

عدالت فرهنگی مدنظر باشد

نخستین نشست خبری مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برگزار شد و در این جلسه موضوعاتی نظیر رسیدگی به وضعیت بیمه خبرنگاران، هنر کارت، مسکن خبرنگاران و نظارت به خانه مطبوعات استان مطرح شد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- نخستین نشست خبری مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برگزار شد و در این جلسه موضوعاتی نظیر رسیدگی به وضعیت بیمه خبرنگاران، هنر کارت، مسکن خبرنگاران و نظارت به خانه مطبوعات استان مطرح شد.

امرالله حسنی، در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه اکنون مهم‌ترین مسئله رسانه‌ها جنگ روایت‌ها است، اظهار کرد: جامعه امروز، جامعه‌ای است که می‌خواهد از محیط پیرامونی خود اطلاعات داشته باشد و لذا نشان دادن واقعیت‌های پیرامون جامعه یک امر ضروری و مهم است.

وی با اشاره به اینکه نقش رسانه‌ها این میان نقش بی‌بدیل و مهمی است، ادامه داد: رسانه‌ها بایستی بتوانند این وظیفه سنگین را به سرانجام برسانند. تا قبل از سال 1960 حیطه ارتباطات چندان توسعه‌نیافته بود و پدیده ارتباطات جمعی محدود به یک جامعه خاص می‌شد، اما پس از سال 1960 با تحولی که در عرصه رسانه اتفاق افتاد، مرز جغرافیایی برداشته شد و ارتباطات جمعی توسعه بیشتری یافت.

این مسئول، اظهار کرد: اکنون غول رسانه‌ای وجود دارد که سعی دارد واقعیت‌ها را معکوس نشان بدهد و متأسفانه موفق هم است و مقام معظم رهبری در طی مصاحبه‌های اخیر خود به مسئله «تبیین» تأکید می‌کنند و می‌گویند که این مسئله بایستی جدی گرفته شود تا جایی که این را به‌عنوان یک کار واجب قلمداد کرد.

حسنی بابیان اینکه وظیفه اصلی رسانه‌ها هدایت جامعه به‌سوی مبانی اعتقادی و عزت ملی کشور است، افزود: اگر ما نتوانیم داشته‌هایمان را تبیین کنیم دشمنان برای ما این موضوع را تبیین خواهند کرد.

وی افزود: پس از گذشت 43 سال از انقلاب به دلیل کم‌کاری مسئولان و متولیان فرهنگ نتوانستیم مبانی نظام را تبیین کنیم. در این صورت دشمن می‌آید و آن چیزی که وجود نداشته است برای ما تبیین و دیکته می‌کند.همان فضایی که اکنون برای تطهیر رژیم شاهی ایجادشده است و این تفکر ناشی از این است که نتوانسته‌ایم در این مدت دستاوردهای اصلی نظام را تبیین کنیم .

فرهنگ؛ امروز مورد «ناتو فرهنگی» قرار گرفته است

به گفته حسنی، فرهنگ؛ امروز مورد «ناتو فرهنگی» قرارگرفته است یعنی از تهاجم و شبیخون فرهنگی گذشته است. کشورهای منطقه و مستضعف امیدشان به جمهوری اسلامی است. ضمن اینکه برخی از کشورها قدرت جمهوری اسلامی را به چالش می‌کشانند. امروز جمهوری اسلامی ایران در قله قرار گرفته است .

وی افزود: بحث مطالبه گری و تقویت ویژه آن در میان اقشار مردمی از موضوعات دیگری است که باید موردتوجه قرار گیرد و منظور از مطالبه گری مچ‌گیری نیست اما روحیه مطالبه گری و تقویت این روحیه در مردم امری ضروری و لازم است و آن‌هم توسط رسانه‌ها امکان‌پذیر است و ما باید فرهنگ مطالبه گری را گسترش دهیم.

عدالت فرهنگی باید مدنظر قرار گیرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان زنجان افزود: مسئله بعدی که بایستی موردتوجه قرار گیرد عدالت فرهنگی است. اکنون ما به دنبال این امر هستیم چراکه سهم اهالی روستای دورافتاده  و مناطق محروم از فرهنگ بسیار ناچیز است و دوستان ما در این زمینه اقدام کرده‌اند و پیگیر این موضوع بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: شفافیت در همه زمینه‌ها یکی دیگر از اهداف بنده است و ما باید این مسئله را تبیین کنیم و از رسانه‌ها می‌خواهم که در این زمینه از خود بنده شروع کنند و هر جا که احساس شد که من مبهم حرف می‌زنم؛ درصدد شفاف کردن آن برآیید.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، آزادی مطبوعات که مدنظر جمهوری اسلامی است در این استان مورد تأکید است و از مطبوعات استان حمایت خواهد شد.

 وی افزود: دولت سیزدهم بنای بر استفاده از نیروی جوان دارد و تلاش خواهد شد از ظرفیت کانون‌های مساجد در این عرصه استفاده شود.

رسیدگی به وضعیت بیمه خبرنگاران، کارت هنر، مسکن خبرنگاران و نظارت جدی به خانه مطبوعات استان موارد مطرح‌شده در این جلسه بود که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قول داد پیگیر این مشکلات باشند.

افزایش 90 درصدی مخاطبین جشنواره فیلم فجر در استان

در ادامه ابراهیم قاسمی، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه در حوزه هنری و سینمایی سعی کرده‌ایم که همه بخش‌ها فعال باشد و هیچ بخشی نباشد که در آن جشنواره‌ای شکل نگیرد، اظهار کرد: ما بعد از پنج سال تعطیلی توانستیم جشنواره هنرهای تجسمی را برگزار کنیم؛ ضمن اینکه سعی کردیم که شرایط را برای بهبود وضعیت فعالیت انجمن هنرهای نمایشی بهبود بخشیم.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در حوزه سینما  در دهه فجر که اکران فیلم‌های دهه فجر در استان  است که خوشبختانه مورد استقبال مردم قرار گرفت به‌طوری‌که امسال بالغ‌بر 90 درصد افزایش درزمینهٔ تماشاگران داشتیم .در سال گذشته 980 نفر به تماشای این فیلم‌ها آمدند و امسال این میزان به 1860 نفر رسید.

در سفر ریاست جمهوری بالغ‌بر 101 میلیارد تومان اعتبار به بخش فرهنگ و هنر استان تعلق گرفت

در ادامه مجید کامیار.، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی با اشاره به اینکه در سفر ریاست جمهوری بالغ‌بر 101 میلیارد تومان اعتبار به بخش فرهنگ و هنر استان تعلق گرفت؛ اظهار کرد: برخی از پروژه‌ها از سال 90 نیمه‌کاره باقی‌مانده بودند که امسال توانستیم یک اعتبار ارزشمند و مفیدی را برای این پروژه‌ها دریافت کنیم که این اعتبارات صرف تجهیز دو هنرستان هنرهای تجسمی و هنرستان سینما و تئاتر و موسیقی دختران بوده است

وی ادامه داد: هنرستان هنرهای تجسمی دختران توانست از سفر رئیس‌جمهور 40 میلیارد تومان، هنرستان سینما و هنر و موسیقی دختران نیز 30 میلیارد تومان اعتبار دریافت کنند. علیرغم این ما سالن تمرینات تئاتر را در برنامه داشتیم که چندین سال متوقف مانده بود که امسال توانستیم بودجه 20 میلیارد تومان در این زمینه اعتبار مصوب داشته باشیم است که درمجموع بالغ‌بر 101 میلیارد تومان اعتبار به استان زنجان در طی سفر رئیس‌جمهوری به بخش فرهنگ و هنر استان تخصیص یافت.

انتهای پیام/

 

خبرنگار: زهره میر عیسی خانی

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانامرالله حسنیارشاد زنجانخبرنگاران
sedayezanjannews.ir/nx8479


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»