کد خبر: 8709
1401/02/25 - 11:14


در بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از روزنامه صدای زنجان عنوان شد؛

ارتقای روزنامه صدای زنجان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان: رسانه امید آفرینی کنند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- در بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از روزنامه صدای زنجان، وی ضمن طرح این موضوع که ضریب کیفیت روزنامه صدای زنجان  وزارت ارشاد ارتقا یافته است به بیان دغدغه‌های خود در حوزه رسانه پرداخت و خواستار توجه رسانه‌ها به امر امید افزایی در جامعه شد.

«امرالله حسنی»، 24 اردیبهشتماه جاری در بازدید از روزنامه صدای زنجان با اشاره به اینکه وظیفه رسانه‌ها در برهه کنونی بسیار سخت و طاقت‌فرسا شده است، اظهار کرد: ازیک‌طرف مسئله کرونا که امروز خوشبختانه فروکش کرده است و از سوی دیگر مشکلات و مسائلی که امروزه جامعه با آن درگیر است، وظیفه رسانه‌ها را در قبال جامعه سخت‌تر کرده است. رسانه یکی از پایه‌های اصلی حکومت است و به‌واسطه رسانه خیلی از کارها را می‌توان انجام داد به‌طوری‌که می‌توان در بعد اغنایی مسائل و هم روشنگری ابعاد مثبت و منفی آن ورود داشت و آگاه‌سازی کرد.

وی ادامه داد: برخی معتقدند که فضای مجازی باعث شده است که دیگر کسی روزنامه و مطبوعات را نخواند اما نگاه من به این موضوع این‌گونه نیست و اعتقادم بر این است که هر چه قدر مطالب رسانه‌ها از نوع چاپی و غیر چاپی به‌روزتر و جدیدتر باشد، مخاطب بیشتر است به‌ویژه در رسانه‌های مکتوب که روح نویسنده در نوشته وجود دارد. مسلماً اگر رسانه‌های مکتوب حرفی برای گفتن داشته باشند، مردم از آن‌ها استقبال می‌کنند. ضمن اینکه اکنون در استان زنجان سه روزنامه وجود دارد اگرچه این میزان ناچیز است اما همین تعداد هم با پیگیری‌هایی که در طی سال‌ها انجام‌گرفته است در حال فعالیت هستند و انتظارمان این است که این تعداد نیز بیشتر شوند.

رسانه‌‌ها در جامعه امید افزا باشند

حسنی خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که اکنون و در برهه کنونی جامعه به آن نیاز دارد بحث امید افزایی است چراکه در هر جامعه‌ای که امید نباشد، جامعه از حرکت بازمی‌ایستد و به‌اصطلاح می‌میرد به قول حضرت امیرالمؤمنین بزرگ‌ترین مرگ ناامیدی است  و از همین رو بایستی تا حد امکان امید را به جامعه تزریق کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اظهار کرد: منظور از امید افزایی در جامعه، تزریق امید واهی و نادیده گرفتن مشکلات نیست. من نمی‌گویم که وضعیت را مطلوب نشان دهیم بلکه معتقدم باید داشته‌هایمان و آنچه پس از 43 سال از انقلاب باوجود تحریم‌ها و فشارهایی که تحمل کرده‌ایم را به مردم نشان دهیم. جمهوری اسلامی توانسته است به همت مردم در برابر دشمن ایستادگی کند. ضمن اینکه این فشارها همیشه وجود داشته و ادامه خواهد داشت اما اسلام و اسلامی گری که در بدو انقلاب ما منادی آن بودیم مقوله‌ای است که استکبار در مقابلش ایستادگی می‌کند. نمی‌توان وجود ضعف‌هایی را در پیاده‌سازی این آرمان انکار کرد ولی باید اذعان داشت که باوجود همه مشکلات  در مقابل استکبار ایستاده‌ایم.

این مسئول تصریح کرد: اکنون امید و امید زایی در جامعه بسیار اهمیت دارد و بایستی داشته‌های انقلاب را تبیین کنیم. اگرچه تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیار است اما حداقل داشته‌های خود را باید قدر بدانیم و در این زمینه رسانه‌ها نقش بسزایی دارند و می‌توانند گام‌های بزرگی را در این زمینه بردارد.

وی بابیان اینکه وظیفه فرهنگ و ارشاد دفاع از مطبوعات است، افزود: امید است که با همکاری هم جامعه به‌ویژه استان را در مسیر رشد و ترقی قرار بدهیم. درواقع شاید یکی از وظایف رسانه‌های استان این باشد که زنجان را به‌درستی به مسئولین بشناسانند و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های آن را نشان مسئولین کشوری بدهند. ضمن اینکه در این زمینه باید فارغ از بحث حزب بندی‌ها ورود کرد.

وی همچنین موضوع درخواست از بازرسی کل استان برای برخورد با دستگاه‌هایی که از اجرای قانون در خصوص ارسال آگهی‌ها از طریق ارشاد کوتاهی می‌کنند را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: این موضوع به جد از سوی اداره کل در حال پیگیری است.

ایجاد شورای حل اختلاف ویژه رسانه، مطالبه اهالی رسانه است

 در ادامه مسیح اله سلطانی، مدیرمسئول گروه رسانه‌ای صدای زنجان بابیان اینکه همواره رسانه‌های مکتوب تلاش می‌کنند که ضعف‌هایی که در حوزه مجازی وجود دارد را پوشش دهند چراکه شاهد هستیم که فضای مجازی بسیار پیشرو هست و حتی توانسته است ذائقه مردم را تغییر دهد و از همین رو صدای زنجان نیز به دنبال توسعه خود در فضای مجازی است و فعالیت در بسترهای مجازی اعم از ایجاد پایگاه خبری صدای زنجان و داشتن کانال‌های مختلف مجازی ازجمله اقداماتی است که در این زمینه دنبال می‌کنیم.

وی بابیان اینکه در کنار این ما در روزنامه‌ به دنبال تولید محتوا هستیم که خواهش من در این زمینه  این است که به رسانه‌هایی که خود تولید محتوا می‌کنند نگاه ویژه‌تری وجود داشته باشد، اظهار کرد: ما به دنبال ایجاد روحیه مطالبه گری در مردم هستیم و در این زمینه تحقق و عدم تحقق وعده‌ها و قول‌هایی که مسئولین به مردم می‌دهند را پیگیری می‌کنیم.

سلطانی بابیان اینکه پیگیری برخی از این موضوعات به کام مسئولین خوش نمی‌آید، افزود: در این راه ما تلاشمان بر این است که مطالبات آهسته پیگیری شوند و هدفمان تنها در جهت بهبود و توسعه استان است و چیزی جز این نمی‌تواند باشد هرچند در این میان دچار مشکلاتی هم هستیم. ارشاد متولی رسانه‌ها و مطبوعات است و به نظر می‌رسد که باید به برخی از این مشکلات که توسط مسئولین ایجاد می‌شود؛ ورود پیدا کند. از همین رو انتظار می‌رود ایجاد شورای حل اختلافی در استان مختص اهالی رسانه بتواند به برطرف شدن برخی از این مشکلات در حیطه قوانین کمک کند و خواهش من ورود به این موضوع است تا مشکلات در همین حوزه پیش از ورود به دادگاه حل و رفع شود.

مدیرمسئول روزنامه صدای زنجان خاطرنشان کرد: در حد امکان نیز درزمینهٔ امید زایی در استان ورود پیداکرده‌ایم و زوایای پنهان مسائل و مشکلات را در این زمینه در نظر می‌گیریم و هر کاری که در این زمینه از دستمان بربیاید دریغ نخواهیم کرد. ضمن اینکه مسائل سیاسی را در این زمینه کنار می‌گذاریم و در راستای توسعه استان گام برمی‌داریم. ما از مدیران دولتی که همسو باسیاست‌های دولت هستند، استقبال می‌کنیم هرچند ممکن است با آن‌ها اختلاف‌نظر داشته باشیم اما این دلیل بر عدم کمک‌رسانی به آن‌ها نمی‌شود چراکه به‌هرحال نقاط اشتراکمان با این مسئولین بیشتر است و قطع مسلم همه در جهت آبادانی استان و منافع مردم است.

انتهای پیام/

 

خبرنگار: زهره میر عیسی خانی

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانروزنامه صدای زنجانمدیر کل ارشاد زنجانامرالله حسنی
sedayezanjannews.ir/nx8709


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»