کد خبر: 8547
1400/12/26 - 10:50


صدای زنجان وقفه در فروش بلیت پرواز و تأخیر قطارهای زنجان - مشهد را پیگیری می‌کند؛

تأخیرهای دم عیدی

تاخیر در پروازهای فرودگاه زنجان و حرکت قطارهای راه‌اهن زنجان در آستانه سال نو

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- چندی از همشهریان با صدای زنجان تماس گرفتند و هرکدام به بیان مشکلات خود درزمینهٔ سفرهای ریلی و پروازی خود پرداختند. یکی از شهروندان در این زمینه بابیان اینکه بلیت پرواز زنجان به مشهد برای روز چهارشنبه قابل رزرو نیست به صدای زنجان گفت: مگر بنا نبود که پروازهای زنجان به مشهد در روزهای یکشنبه و چهارشنبه اتفاق بیفتد؟ پس چرا نمی‌توان پرواز روز چهارشنبه را رزرو کرد؟

شهروند دیگری از تأخیر چهارساعته قطار زنجان به مشهد سخن به میان آورد و گفت: شهروندان تا چه زمانی باید تقاص عدم برنامه‌ریزی مسئولان را بدهند؟ چهار ساعت معطلی شهروندان چرا به‌حساب نمی‌آید و کسی در این خصوص از مسئولان حسابرسی نمی‌کند؟

پرواز زنجان - مشهد با مشکل برخورد

در این زمینه محمدقاسمی، مدیر فرودگاه زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به اینکه برنامه پروازی زنجان - مشهد بنا بود در روزهای یکشنبه و چهارشنبه باشد، منتهی شرکت هواپیمایی دچار یک سری مشکلات شده است که رزرو پرواز برای این چهارشنبه میسر نشد که در حال حل این مشکل هستیم، افزود: شرکت هوایی پروازها را تا یکشنبه بیشتر وارد برنامه نکرده بود که در این زمینه برای جلوگیری از مشکلات روز گذشته پرواز چهارشنبه را نیز وارد برنامه پروازی خود کرده است، ولی دنبال این هستیم که مشکلات مربوط به این حوزه را اساسی حل کنیم.

وی ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی بایستی روی هواپیماهایشان چک‌های اصلی را انجام دهند که هواپیمای شرکت طرف قرارداد ما به چک اصلی رفته است و در این زمینه به مشکل برخورد. از همین جهت اکنون در تلاش هستیم از طریق سازمان هوای کشوری و سازمان هوایی پیگیری کنیم تا مشکلات حل شود.

قاسمی بابیان اینکه قول‌هایی از شرکت هواپیمایی طرف قرارداد به ما داده‌شده است تا مشکلات را در این زمینه برطرف کنند، افزود: روز دوشنبه پرواز چهارشنبه در برنامه نبود اما با رایزنی‌های صورت گرفته، سه‌شنبه برنامه پروازی روز چهارشنبه در برنامه قرار گرفت.

قاسمی بابیان اینکه روز یکشنبه این هفته پرواز زنجان به مشهد داشتیم اما بنا به مشکلی که وجود داشت بنا بود که روز چهارشنبه پرواز نداشته باشیم که با تلاش‌های صورت گرفته این موضوع نیز برطرف شد؛ اظهار کرد: امید است مشکلات مربوط به این حوزه را بتوانیم به‌زودی به‌طورکلی حل کنیم.

تأخیر سفرهای ریلی در چند روز گذشته موردی و استثنائی است

 در ادامه منوچهر صفری، مدیرکل راه‌آهن شمالغرب در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به اینکه تأخیری که چند روز پیش در سفرهای ریلی استان زنجان پیش آمد، موردی و استثنائی بود، اظهار کرد: یک بحث تغییر واریانتی و گذرگاهی را در ناحیه تهران در اداره کل راه‌آهن نزدیکی کرج وجود داشت که به دلیل اینکه تسهیلی در سفرهای نوروزی داشته باشیم اینت تغییرات انجام می‌گرفت که در اجرای این زیرگذر ریزشی اتفاق افتاده بود و این موضوع باعث شده بود که قطارها در این زمینه با تأخیر رفت‌وآمد کنند.

وی با اشاره به اینکه که از روز گذشته شرایط به حالت عادی بازگشته است و دیگر شاهد این تاخیرات نیستیم، ادامه داد:  تمام تلاش ما بر این بود تا آن دسته از سفرهایی که با تأخیر چندساعته روبه‌رو می‌شدند (قطار زنجان - مشهد) به تمام مسافران پیام داده شود تا مشکلات در این زمینه وجود نداشته باشند که در مورد قطار زنجان - تهران نیز به دلیل اینکه قطار دیر به تهران رسید، تأخیر به وجود آمد.

این مسئول در خصوص تغییر قیمت بلیت سفرهای نوروزی افزود: خوشبختانه در طی این ایام هیچ افزایشی در قیمت بلیت سفرهای نوروزی نخواهیم داشت و پس از 15 فروردین‌ماه اگر تصمیمی در این زمینه گرفته شود به ما ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/

 

خبرنگار: زهره میر عیسی خانی

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانفرودگاه زنجانراه آهن زنجانتاخیر
sedayezanjannews.ir/nx8547


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»