کد خبر: 8591
1401/02/01 - 9:31


گفت‌وگو با یک خواننده نوجوان زنجانی؛

دوست دارم حرفه‌ای شوم

اوجاقلو: یکی از مشکلاتی که موسیقی و خوانندگی در زنجان درگیر آن است، فضای راکد و عدم فعالیت جدی هنرمندان این شهر است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- یک خواننده نوجوان زنجانی اظهار کرد: یک سال از شروع فعالیت حرفه‌ای من در موسیقی نمی‌گذرد و تاکنون 5 تک آهنگ منتشر کرده‌ام. علی‌رغم اینکه تاکنون با هیچ فرد و گروه مشهوری همکاری نداشتم، اما این قطعات به‌خوبی مورد اقبال و پسند علاقه‌مندان به موسیقی قرارگرفته و همین برای من کافی است!

«مبین اوجاقلو»، خواننده نوجوانی است که نشان داده است آینده درخشانی خواهد داشت. او متولد مرداد 1384 است و نزدیک یک سال است که در حیطه خوانندگی، نوازندگی، آهنگسازی، ترانه‌سرایی و تنظیم‌کنندگی موسیقی ورود کرده است.

 او که اکنون با ارائه تک آهنگ‌هایی توانسته است حرفی برای گفتن در عرصه موسیقی داشته باشد، به صدای زنجان می‌گوید: از 13 سالگی موسیقی را با نواختن گیتار و کیبورد آغاز کردم و از سن 15 سالگی، به خوانندگی، آهنگسازی و تنظیم روی آوردم و حالا که 16 سالم است ترانه کارهایم را نیز خودم می‌سرایم.

او در مورد نحوه ورودش به عرصه موسیقی ادامه می‌دهد: از کودکی به موسیقی علاقه داشتم. همین شد که در 13 سالگی در یک دوره کلاس آموزش گیتار حضور پیدا کردم و سعی در آموختن موسیقی داشتم اما ازآنجاکه علاقه وافری به آواز، آهنگسازی، ترانه‌سرایی و تنظیم موسیقی داشتم، در مرحله بعد خود نسبت به آموزش و یادگیری آن‌ها اقدام کردم.

اوجاقلو می‌افزاید: بیش از یک سال از شروع فعالیتم در موسیقی نمی‌گذرد، و تاکنون 5 تک آهنگ منتشر کرده‌ام. به‌نوعی از عملکرد خودم راضی هستم چراکه تعداد علاقه‌مندان آهنگ‌هایم در پلتفرم‌های ایرانی و خارجی نسبتاً مطلوب بوده است و علی‌رغم اینکه تاکنون با هیچ فرد و گروه مشهوری همکاری نداشتم، اما این قطعات به‌خوبی مورد اقبال و پسند علاقه‌مندان به موسیقی قرارگرفته است و همین برای من کافی است.

«دو عاشق» اولین تک آهنگ من بود

این خواننده نوجوان بابیان اینکه اولین موزیکم با آهنگسازی و خوانندگی خودم به اسم «دو عاشق» در مهرماه 99 منتشر شد، اظهار می‌کند: آهنگ «دو عاشق» که اولین کار من است در خصوص پدر و مادر است. دو عاشقی که همواره به انسان شهامت پیگیری آرزوهایش را می‌دهند.

وی ادامه می‌دهد: پس از انتشار اولین آهنگم و استقبال از آن، انگیزه‌ام برای انتشار دومین آهنگم با عنوان «عاشق اولدوم» که یک کار عاشقانه به زبان ترکی است، بیشتر شد که این آهنگ نیز پس از انتشار مورد استقبال علاقه‌مندان ایرانی و ترکیه و آذربایجان قرار گرفت.

اوجاقلو می‌گوید: من خوانندگی، تنظیم، آهنگسازی و ترانه‌سرایی را خودم به‌صورت خودآموز دنبال کردم و تنها برای آموزش گیتار دو سال آموزش دیدم. در این زمینه مجوزی ندارم و چندان هم پیگیر این موضوع نبوده‌ام.

فضای راکد و عدم فعالیت جدی هنرمندان، یکی از مشکلات موسیقی زنجان است

وی بابیان اینکه یکی از مشکلاتی که موسیقی و خوانندگی استان درگیر آن است، فضای راکد و عدم فعالیت جدی هنرمندان این شهر است، افزود: اگرچه من تجربه چندانی در این زمینه ندارم و نمی‌توانم در این زمینه اظهارنظر کنم اما تصورم بر این است که فضای موسیقی استان، فضای خوبی نیست و اغلب هنرمندان این حوزه در استان چندان فعالیتی ندارند و فضای موسیقی استان راکد است و این موضوع یک‌میزان با موسیقی کشور که پرتلاطم است، مغایر است.

مشکلات و کمبودها نتوانست مانع از فعالیتم شود

او می‌افزاید: من در راه تولید و ارائه آثار چندان با مشکل روبه‌رو نبودم و یا بهتر است بگویم که اگر هم مشکلات و یا کمبودهایی وجود داشت، منتهی مراتب این کمبودها نتوانست مانع از ادامه فعالیت‌های من شود. ضمن اینکه مسلماً حوزه موسیقی و تولید آهنگ با دردسرهایی روبه‌رو است اما من در این راه کوتاه نیامدم و این مسائل نتوانست برای من مانعی باشد که به تولید آثارم نپردازم.

این نوجوان در خصوص مکان ساخت تک آهنگ‌ها و نحوه ساخت آن‌ها اظهار می‌کند: من این تک آهنگ‌ها را در خانه و با کمترین امکانات تولید کردم و جا دارد از «نوید اقبالی» که من را در تنظیم این تولیدات یاری کرده است، تشکر و قدردانی لازم را داشته باشم .

اوجاقلو بابیان اینکه درزمینهٔ اشعار این تولیدات تلاش داشتم، اشعار قابل قبولی را انتخاب کنم، می‌افزاید: شاعران و ترانه‌سرایان این تک آهنگ‌ها استاد شهریار، محسن علی وردی، ساسان کوچکی و محمدحسین ارکان بودند.

دوست دارم به یکی از خوانندگان حرفه‌ای و سرشناس تبدیل شوم

او آرزو دارد در آینده نه‌چندان دور، به یکی از خوانندگان حرفه‌ای و سرشناس کشور تبدیل شود و در کنار اهداف و آرزوهای حرفه‌ای، تأثیری هرچند کوچک درزمینهٔ ایجاد صلح جهانی، داشته باشد و در این زمینه اذعان می‌کند: اکنون نهایت تلاش من بر روی تولید آلبومی دارای 40 آهنگ به 10 زبان رسمی دنیا است و در این راه نهایت تلاش خود را خواهم کرد.

این هنرمند ادامه می‌دهد: در این راستا کار خود را شروع کرده و بخشی از کارهای خود را به‌پیش برده‌ام. چون تلاشم بر این است که شعرهای 10 زبان را هم خودم بنویسم، کار کند و سخت پیش می‌رود و تصور من بر این است که ساخت این 40 آهنگ حدود 4 تا 5 سال به طول بیانجامد. ضمن اینکه مسلماً من این آهنگ‌ها را به‌صورت تک آهنگ و در فاصله زمان‌های تقریبی چندهفته‌ای نشر خواهم داد.

ایران در قوانین کپی‌رایت خود سخت‌گیرانه عمل نمی‌کند

وی بابیان اینکه بیشتر کارهای او در سبک موسیقی پاپ است، اظهار می‌کند: ازنظر خیلی از موسیقیدان‌ها، موسیقی پاپ ایران رو به افول است و نظر من هم در این زمینه همین است و معتقدم در موسیقی ایران تمامی آهنگ مشابه همدیگر هستند، زیرا ایران در قوانین کپی‌رایت خود سخت‌گیرانه عمل نمی‌کند. اما برای موفقیت نباید بهانه‌ای داشت، برای موفقیت باید سخت تلاش کرد تا به نتیجه رسید.

اوجاقلو در پایان خاطرنشان می‌کند: من به همسالانم توصیه می‌کنم در مسیر موفقیت خود از هیچ‌چیزی نترسند و کاملاً اعتمادبه‌نفس داشته باشند چراکه تنها چیزی که غیرممکن است همان خود غیرممکن است.

انتهای پیام/

 

خبرنگار: زهره میر عیسی خانی

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانخوانندهمبین اوجاقلو
sedayezanjannews.ir/nx8591


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»