کد خبر: 8738
1401/02/31 - 14:32


بحران تازه در انتظار رستوران داران

رئیس اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف سرویس‌های تهران گفت: با توجه به افزایش نرخ کالاهای اساسی شامل مرغ، تخم‌مرغ، روغن و لبنیات به خصوص افزایش حدود ۳ درصدی نرخ روغن مدیریت بحران را داشتم اما شعبده بازی که امکان‌پذیر نیست!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رئیس اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف سرویس‌های تهران گفت: با توجه به افزایش نرخ کالاهای اساسی شامل مرغ، تخم‌مرغ، روغن و لبنیات به خصوص افزایش حدود ۳ درصدی نرخ روغن مدیریت بحران را داشتم اما شعبده بازی که امکان‌پذیر نیست!

افزایش قیمت کالاهای اساسی

رویداد۲۴ با اعلام خبر گرانی ۴ کالای اساسی شامل مرغ، تخم‌مرغ، روغن و لبنیات پیش‌بینی می‌شود اوضاع رستوران‌ها بهم ریخته شود. اگر کنار این موارد هزینه حمل‌ونقل و دستمزد کارگران نیز بیاید شاهد قیمت‌های نجومی خواهیم بود. هرچند که اکنون نیز با نگاهی به منو رستوران‌ها افزایش قیمتی نامحسوس حس می‌شود. دولت سیزدهم مدعی است که نمی‌گذارد مردم از گرانی‌ها آسیب ببینند، اما واقعیت چیز دیگری را نشان می‌دهد.

مردم هاج و واج از گرانی هایی که هر روز اعلام می‌شود و شوکی تازه که به بازار وارد می‌شود. کمبود و گرانی کالای اساسی در  ایران تازگی ندارد اما با توجه به مشکلات اقتصادی مردم و گرانی مواد اولیه تغییر نرخ رستوران‌ها می‌تواند به چالشی بزرگ تبدیل شود. چالشی که یا با حسرت غذای بیرون سپری می‌شود یا مگس پرانی رستوران ها!

در خصوص تغییر نرخ منو رستوران‌ها و زمان اعلام آن به واحدهای صنفی با سید علی اصغر میرابراهیمی، رئیس اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف سرویس‌های تهران پرداختیم.

میرابراهیمی در خصوص اعلام نرخ جدید پس از افزایش نرخ ۴ کالای اساسی اظهارکرد: رستوران‌ها فعلا افزایش قیمتی در نرخ‌های خود نداده‌اند تا بازار به ثبات برسد. اما قطعا با افزایش نرخ مواد اولیه و سایر هزینه‌های جاری، نرخ جدید برای رستوران داران تعیین و اعلام می‌شود که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری خواهد داشت.

شعبده بازی امکان‌پذیر نیست!

وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به افزایش نرخ کالاهای اساسی شامل مرغ، تخم‌مرغ، روغن و لبنیات به خصوص افزایش حدود ۳ درصدی نرخ روغن مدیریت بحران را داشتم اما شعبده بازی که امکان‌پذیر نیست! تا کی میتوان به این مدیریت ادامه داد؟ با وجود افزایش نرخ روغن، گوشت، مرغ، برنج تا پیاز و سیب زمینی وضعیت اداره رستوران‌ها بسیار سخت و بحرانی شده است. هر روز نرخ مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه غذای رستوران‌ها گران و گران تر می‌شود و رستوران داران هیچ حمایتی از سوی دولت نمی‌شود.

رئیس اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف سرویس‌های تهران در خصوص افزایش نرخ در منو برخی از رستوران‌ها بیان کرد: افزایش نرخ تا حدودی داشتیم اما نرخ مشخصی توسط اتحادیه فعلا اعلام نشده است. تا زمانیکه بازار حباب دارد امکان تصمیم گیری نیست.

سهمیه روغن بدهید

میرابراهیمی همچنین پیرامون تخصیص یارانه مرغ و روغن به واحدهای صنفی گفت: طی نامه‌ای به بازرگانی اتاق اصناف درخواست خود را مبنی بر تخصیص سهمیه مرغ، روغن و گوشت مطرح کردیم. فعلا تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است.

وی با توجه به گرانی‌های اخیر پیش‌بینی خود از آینده رستوران‌ها را مطرح کرد و افزود: مردم سردرگم هستند که چه کنند؟ قدرت خرید پایین آمده است. با توجه به وضعیت اقتصادی مردم افزایش نرخ آسیب زننده است اما باتوجه به گرانی‌های اخیراحتمال افزایش نرخ در رستوران‌ها و سلف سرویس‌ها زیاد است. پس از فروکش مرگ و میرهای ناشی از کرونا و پایان قرنطینه امید به بازگشت رونق به رستوران‌ها بیشتر شد، اما متأسفانه فعالان صنفی با افزایش قیمت‌ها مواجه شده‌اند.

قیمت‌ها لحظه‌ای شده است

رئیس اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف سرویس‌های تهران در پایان پیرامون رسیدگی به شکایات مردم اظهارکرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهده گرانفروشی و کیفیت پایین شکایت خود را به اتحادیه اعلام کنند. اما فعلا کاری از دست ما بر نمی‌آید چون قیمت‌ها لحظه‌ای شده است.

 

انتهای پیام

 

منبع:رویداد24


صدای زنجانحذف ارز ترجیحیافزایش قیمت محصولات پروتئینی
sedayezanjannews.ir/nx8738


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»