کد خبر: 8981
1401/04/12 - 11:58


بخش خصوصی زیر بار افزایش حقوق کارگران نمی‌رود

دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان گفت: بخش خصوصی زیر بار افزایش حقوق کارگران نمی‌رود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان - دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان گفت: بخش خصوصی زیر بار افزایش حقوق کارگران نمی‌رود.

اصغر نجاری با اشاره به اینکه بخش خصوصی به ظاهر افزایش ۵۷.۴ درصدی حقوق را پذیرفته است، اظهار کرد: بخش خصوصی در عمل با قطع کردن اضافه‌کاری و مزایای دیگر، نارضایتی و کارشکنی خود را به نوعی نشان می‌دهد.

وی با انتقاد از عملکرد برخی از کارفرمایان، افزود: کارفرمایان بخش خصوصی طوری رفتار کردند که دریافتی سال گذشته و امسال کارگران عملاً هیچ تغییری نکند. به علاوه اینکه طی این یک سال پول دریافتی و حقوق کارگران ارزش خود را به میزان قابل توجهی از دست داده است.

این فعال صنفی همچنین با انتقاد از عملکرد دولت در برخورد با قانون‌شکنان، اضافه کرد: دولت به جای اینکه با قانون‌شکنان برخورد کند، خودش قانون‌گریزی دارد. سیاست یک بام و دو هوای دولت، بخش خصوصی را مکلف کرده که افزایش حقوق ۵۷.۴ را اجرایی کند اما پیمانکارانی که به بدنه دولت وصل هستند، تنها به اعمال ۱۰ درصدی افزایش حقوق‌ها بسنده می‌کنند.

نجاری با بیان اینکه تنها دولت می‌تواند در این مسئله ورود پیدا کند، ادامه داد: دولت می‌تواند با تسهیل‌گری در اخذ مالیات از بنگاه‌های خصوصی و سیاست‌های حمایتی دیگر، کارفرمایان را به حمایت از کارگران تشویق کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان با اشاره به اینکه کارگران، طبقه زحمت‌کش و مولد جامعه بوده و پیشگام در تولید هستند و نباید کرامت این قشر را نادیده گرفت، خاطرنشان کرد: سیاست‌های دولت در مصوبه‌های مربوط به حق مسکن کارگری نیز از قانون گریزی‌های دولت تبعیت می‌کند، این در حالی است که دولت باید همان مبلغ حق مسکن را ابلاغ کند.


انتهای پیام

 

منبع:ایسنا


صدای زنجانکارگراناصغر نجاری
sedayezanjannews.ir/nx8981


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»