کد خبر: 8994
1401/04/13 - 15:21


شرکت ملی آزادراه اقدامی برای بهسازی آسفالت آزادراه زنجان- تبریز انجام نداده است

مدیر کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: ۶۷ درصد روکش آسفالت باند شمالی و ۵۳ درصد روکش آسفالت باند جنوبی آزادراه زنجان - تبریز دچار خرابی شدید می باشد که شرکت ملی آزادراه قدمی برای بهسازی آسفالت این مسیر برنداشته است.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان - مدیر کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: ۶۷ درصد روکش آسفالت باند شمالی و ۵۳ درصد روکش آسفالت باند جنوبی آزادراه زنجان - تبریز دچار خرابی شدید می باشد که شرکت ملی آزادراه قدمی برای بهسازی آسفالت این مسیر برنداشته است.

جعفر قزوینیان افزود: ۲ قرارداد برای اجرای عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت آزادراه زنجان قزوین با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال منعقد و عملیات اجرایی آن از اردیبهشت ‌ماه سالجاری آغاز ‌شده است.

وی تاکید کرد: در مجموع ۲۰ قرارداد در حوزه نگهداری راه‌ها با اعتباری بیش از یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در دست اجرا است.

مدیر کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در سه ماهه نخست سال جاری ۲۴ هزار تن آسفالت جهت لکه‌گیری و روکش آسفالت راه‌های اصلی، فرعی و روستایی محورهای مواصلاتی استان و به‌ منظور ارتقا ایمنی راه‌ها استفاده ‌شده است.

قزوینیان به وضعیت روکش آسفالت در آزادراه زنجان - تبریز اشاره کرد و ادامه داد: ۶۷ درصد روکش آسفالت باند شمالی و ۵۳ درصد روکش آسفالت باند جنوبی این آزادراه دچار خرابی شدید است.

وی یادآوری کرد: این مساله موجب نارضایتی کاربران جاده و به خطر افتادن ایمنی آنها شده و با توجه به اهمیت این آزادراه در کریدور شرق به غرب کشور وضعیت آسفالت آن به هیچ وجه مناسب نبوده و نیازمند بهسازی اساسی است.

 مدیر کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: شرکت ملی آزادراه ها به عنوان متولی فعلی نگهداری آزادراه زنجان تبریز بر اساس قانونی باید بعد از ۱۲ سال از بهره برداری آن نسبت به بهسازی روکش آسفالت این مسیر اقدام کند.

قزوینیان متذکر شد: تاکنون با وجود مکاتبه ها و درخواست های بسیار زیاد، هیچ اقدام موثری درخصوص بهسازی روکش آسفالت آزاد راه توسط شرکت ملی آزادراه ها انجام نشده واین مسیر به حد بحران رسیده و مقامات قضایی استان نیز به این قضیه ورود پیدا کرده اند.

وی به وضعیت خرابی روکش آسفالت در آزادراه زنجان- قزوین اشاره کرد و ادامه داد: با بررسی‌های به‌عمل‌آمده، وضعیت حدود ۳۵ درصد از رویه آسفالت در آزادراه زنجان قزوین درباند جنوبی و ۲۴ درصد درباند شمالی  به ‌صورت طولی دچار خرابی بسیار شدید است که باید ترمیم شود.

مدیر کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت:  سال گذشته و سه ماه نخست سالجاری لکه‌گیری و روکش آسفالت هفت کیلومتر در باند جنوبی با ۱۷ هزار تن و لکه‌گیری و روکش آسفالت باند شمالی ۱۲ کیلومتر نیز با ۲۸ هزار تن  آسفالت انجام ‌شده است.

قزوینیان اظهارداشت: پیش ‌بینی می‌شود جهت بهسازی این آزادراه در باند جنوبی۲۳۲ هزار تن و در باند شمالی نیز ۱۹۳ هزار تن آسفالت نیاز باشد.

 وی تاکید کرد: با توجه به شرایط آب ‌وهوایی استان زنجان و کوتاه بودن فصل اجرای پروژه‌های راهداری، تخصیص اعتبارات به ‌موقع و پرداخت مطالبات پیمانکاران می‌تواند کمک شایان توجهی به روند اجرای پروژه‌ها داشته باشد.

۷۸ دستگاه نظارت تصویری(رفت و برگشت) و ۶۰ دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.

مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به ۳۲ سامانه ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان قزوین و پنج سامانه توزین در حال حرکت(WIM) در محورهای مواصلاتی استان است.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان حدود پنج هزارو ۸۴۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

 

انتهای پیام

 

منبع:صدای زنجان


صدای زنجانآزادراه زنجان- تبریزمدیر کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان زنجان
sedayezanjannews.ir/nx8994


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»