کد خبر: 9099
1401/05/09 - 12:48


کاهش ۷ درصدی تورم در زنجان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: تورم ۱۲ ماهه منتهی به مرداد پارسال در استان از نرخ ۴۹.۵ درصد به نرخ ۴۲ درصد در خرداد امسال کاهش پیدا کرده است.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: تورم ۱۲ ماهه منتهی به مرداد پارسال در استان از نرخ ۴۹.۵ درصد به نرخ ۴۲ درصد در خرداد امسال کاهش پیدا کرده است.

خلیل قاسم‌لو با اشاره به برخی شاخص‌های اقتصادی، اظهار کرد: شاخص‌های اقتصاد کلان نشان‌دهنده روند تغییرات اقتصادی در قیمت کالاها و خدمات، میزان تغییر اشتغال، رشد اقتصادی و افزایش ظرفیت‌های اقتصادی و نحوه توزیع درآمد در بین گروه‌های مختلفی از شهروندان بوده و با توجه به اینکه همه استان‌های کشور در محیط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی یکسانی فعالیت می‌کنند، تغییر جایگاه استان‌ها متاثر از نحوه مدیریت عالی آن استان است.

وی با بیان اینکه شاخص قیمت کالاها و خدمات، یکی از شاخص‌های اندازه‌گیری اقتصاد است، افزود: با تورم نزدیک به ۵۰ درصد در شروع دولت سیزدهم در استان زنجان و جایگاه بسیار بد استان در ماه‌های اول استقرار مدیریت جدید در بین استان‌های کشور، فشار زیادی را از طرف مردم و رسانه‌ها بر تیم مدیریتی جدید در استان وارد کرده بود، به طوری در در دومین ماه از استقرار استاندار جدید در استان، رتبه دوم گران‌ترین استان‌های کشور مربوط به استان زنجان بود.

این مسئول ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شامل بازرسی‌های هدفمند و موثر، گسترش بازارهای موازی (بازگشایی جمعه‌بازار زنجان و ساماندهی وانت‌بارها، گسترش بازار روز در شهرستان‌ها)، اهتمام نمایشگاه بین‌المللی استان مبنی بر برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا اتفاق افتاد که تاثیر آن در بازار قابل مشاهده است.

قاسم‌لو با اشاره به دیگر اقدامات انجام‌ شده، تصریح کرد: رصد نحوه فعالیت‌ بانک‌های استان در نحوه تسهیلات‌دهی و هدایت منابع به سمت پایان طرح‌های اقتصادی نیمه‌تمام و با پیشرفت فیزیکی بالا، تکمیل زنجیره‌های تامین و تولید در فعالیت‌های دارای مزیت نسبی و رقابتی، فعال کردن ظرفیت‌های بیکار و بلااستفاده دارای توجیه اقتصادی و دارای توان تولید محصولات قابل رقابت و شناسایی بازارهای جدید و ارتقای توان صادراتی استان در کنار اقدامات مثبت دولت در محیط اقتصاد کلان کشور، تورم به نسبت در استان کنترل شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان یادآور شد: بر اساس نتایج طرح شاخص قیمت کالاها و خدمات مرکز آمار ایران، تورم ۱۲ ماهه منتهی به مرداد پارسال در استان از نرخ ۴۹.۵ درصد به نرخ ۴۲ درصد در خرداد امسال کاهش پیدا کرده و جایگاه استان زنجان از رتبه دوم استان‌های گران کشور، به رتبه نهم بهبود یافته است.

 

انتهای پیام

 

منبع: عباس رضازاده


صدای زنجانتورم در زنجان
sedayezanjannews.ir/nx9099


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»