کد خبر: 9111
1401/05/15 - 12:22


در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری رخ داد:

جاخالی بانک‌ها به جلسه استانداری

افشارچی: در جلسه‌ای که باید همه روسای بانک‌ها حضور می‌یافتند تنها یکی از روسا حضور یافته و بقیه معاونان خود را فرستاده‌اند و به همین دلیل جلسه منحل اعلام می‌شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- استاندار زنجان به روسای بانک‌های استان اخطار داد که تا آخر مردادماه جاری باید درصد پرداختی تسهیلات تبصره ۱۸ که مربوط به حوزه اشتغال و سرمایه گذاری است، از ۵۵ درصد به ۸۵ درصد برسد و در غیر این صورت با رئیس بانک مربوطه برخورد جدی می‌کند.

محسن افشارچی صبح امروز (شنبه 15 مردادماه 1401) در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری با اشاره به آمار تسهیلات پرداختی از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در استان که از ۴۲ درصد به 55.8 درصد رسیده بود اظهار کرد: قرار بود تعدادی از بانک ها تا آخر تیرماه سالجاری تمامی پرداختی ها را داشته باشند ولی متأسفانه بانک ها همکاری لازم را در این خصوص نداشتند.

وی با اشاره به حضور تنها یکی از روسای بانک‌های استان در جلسه بیان کرد: متأسفانه در این جلسه مهم مابقی بانک‌ها در سطح معاونان حضور دارند که مورد قبول نیست و به دلیل حضور نیافتن رؤسای بانک‌ها، جلسه منحل اعلام می‌شود.

استاندار زنجان تأکید کرد: از این بعد اگر در جلسه تبصره ۱۸ (اشتغال و سرمایه گذاری) روسای بانک‌ها حضور نداشته باشند، از ورود معاونان آنها ممانعت می‌کنیم. 

افشارچی گفت: دلمان خوش است به ۱۰۰ میلیاردی که از محل تبصره ۱۸ به صنایع استان تعلق می‌گیرد در حالی که تبصره ۱۸ را دولت کارسازی میکند. آیا غیر از این است؟

وی با بیان اینکه در صورت عدم همکاری بانک ها نمی توان به پیشبرد برنامه های استان امیدوار بود، اخطار داد: تا آخر مرداد سالجاری باید درصد پرداختی ها از ۵۵ درصد به ۸۵ درصد برسد در غیر اینصورت با رئیس بانک برخورد جدی می کنم.

طبق اعلام آخرین وضعیت پرداختی تسهیلات به تفکیک بانکها تسهیلات بانکی از محل تبصره ۱۸ در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری شنبه ۱۵مرداد؛ بانک صنعت و معدن از ۲۱ طرح معرفی شده به ۱۳ طرح مبلغ ۹۷۵ میلیون ریال پرداخت کرده است، بانک کشاورزی نیز در حوزه تسهیلات کشاورزی از ۲۴۳ طرح معرفی شده به ۹۵ طرح مبلغ یک هزار و ۱۸۰میلیارد ریال تاکنون پرداخت کرده است و همچنین بانک مسکن نیز از ۵۲۴ طرح حوزه بازآفرینی شهری به ۱۲۰ طرح مبلغ ۲۰۵ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

خبرنگار: زهرا نوری


انتهای پیام/

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمحسن افشارچیاستاندار زنجانبانک های زنجان
sedayezanjannews.ir/nx9111


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»