کد خبر: 9234
1401/07/23 - 9:42


مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری زنجان درباره خبر قطع درختان گفت:

قرار نیست مردم در آرامستان درخت بکارند

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری زنجان درزمینهٔ قطع درختچه‌های موجود در آرامستان به صدای زنجان گفت: پیش‌ازاین به مردم درزمینهٔ عدم کاشت درخت و درختچه توصیه‌هایی شده بود و حتی از مردم در این زمینه تعهد گرفته‌شده بود، متأسفانه برخی از شهروندان به این موضوعات توجه نداشتند و خودشان در این زمینه اقدام به کاشت درخت کردند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- زهره میر عیسی خانی/ مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری زنجان درزمینهٔ قطع درختچه‌های موجود در آرامستان به صدای زنجان گفت: پیش‌ازاین به مردم درزمینهٔ عدم کاشت درخت و درختچه توصیه‌هایی شده بود و حتی از مردم در این زمینه تعهد گرفته‌شده بود، متأسفانه برخی از شهروندان به این موضوعات توجه نداشتند و خودشان در این زمینه اقدام به کاشت درخت کردند که نباید این اتفاق می‌افتد چراکه این آرامستان طرح جامع دارد و ما برحسب طرح جامع مصوب کار را پیش می‌بریم.

چند روزی است در فضای مجازی گزارش‌هایی مبنی بر قطع و حذف نهال‌هایی که توسط مردم در فضای ارامستان کاشته شده بود، مطرح شد که برحسب این گزارش‌های مردمی، درختان و درختچه‌هایی که در آرامستان زنجان توسط مردم و در ردیف‌های مشخص کاشته شده بود، توسط عوامل شهرداری و آرامستان حذف شدند.

یکی از شهروندان در این زمینه در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به اینکه این موضوع در حالی اتفاق افتاد که این درختان در ردیف‌های منظم در کنار هم کاشت شده بود، اظهار کرد: این درختان را مردم در کنار قبور عزیزان خود کاشته بودند تا علاوه بر زیبایی که به محیط می‌دهد نقشی در ایجاد فضای سبز این آرامستان داشته باشند.

وی ادامه داد: آبیاری این درختان توسط خود مردم و با سختی و در شرایطی که آب در استان با  کمبودهایی روبه‌رو است صورت می‌گرفت و جای تأسف دارد که مسئولین در این زمینه بدون توجه به این مسائل اقدام به حذف این درختان کرده‌اند.

 در این زمینه اما، مجید دوستی؛ مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری زنجان تأکید کرد که ما در قسمت‌های پایینی آرامستان در حال فعالیت هستیم و آن قسمت را پیور گذاری و جدول‌کشی می‌کنیم و این قطعات محل عابر پیاده خواهند شد.

وی بابیان اینکه این «پیور گذاری» در جهت تسهیل عبور و مرور همشهریان در حال انجام است، افزود: درختانی که در این منطقه کاشته شده بودند در محل خط بریل عابر پیاده قرار داشتند و از همین رو ما ناچار به حذف این درختان شدیم.

دوستی با اشاره به اینکه  ما در بحث شهرسازی باید مناسب‌سازی را هم مدنظر داشته باشیم، اظهار کرد: خط بریل وسط پیاده‌روها برای نابینایان و عابران پیاده را لحاظ می‌شود و این جزو قوانین شهرسازی است و ما موظف به رعایت این موارد هستیم و در بحث شهرسازی حتی‌الامکان باید این کار را انجام دهیم.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری زنجان با اشاره به اینکه ما در کنار قطعات، فضایی را برای باغچه پیش‌بینی کردیم که جدول‌کشی خواهد شد؛ اظهار کرد: با جدول‌کشی این مکان فضایی برای کاشت گل و درختچه فراهم خواهد شد تا شهرداری با مشارکت شهروندان در اینجا گل و گیاه بکارد.

وی با اشاره به اینکه پیش‌ازاین به مردم درزمینهٔ عدم کاشت درخت و درختچه توصیه‌هایی شده بود و حتی از مردم در این زمینه تعهد گرفته‌شده بود، اظهار کرد: متأسفانه شهروندان به این موضوعات توجه نداشتند و خودشان در این زمینه اقدام به کاشت درختان کردند که نباید این اتفاق می‌افتد چراکه این آرامستان طرح جامع دارد و ما برحسب طرح جامع مصوب کار را پیش می‌بریم.

این مسئول افزود: اتفاقی که در سال 1401 افتاد؛ این است که کل سطح مجموعه بهشت‌زهرا را در حال «پیور گذاری» هستیم و این امر هم در راستای تسهیل رفت آمد مردم اعم از سالمندان و معلولین که ممکن بود در این زمینه دچار مشکلاتی شوند، است تا با شروع فصل بارندگی در این زمینه مشکلی ایجاد نشود.

وی افزود: کارهای عمرانی که در این قبرستان به پایان رسید ما با هماهنگی سازمان شهرداری به موضوع فضای سبز این آرامستان ورود خواهیم کرد و کشت  گل و گیاه را در فضای اختصاص‌یافته به این مسئله انجام خواهیم داد.

 

انتهای پیام/

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانآرامستان زنجانمجید دوستیشهرداری زنجان
sedayezanjannews.ir/nx9234


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»