کد خبر: 9392
1401/10/26 - 10:40


صدای زنجان رکود پروژه مسکن ملی در مهرآرای زنجان را پیگیری می‌کند:

معمای مسکن ملی در مهرآرا

متقاضیان: بالغ‌بر 7 تا 8 ماه است که پروژه راکد مانده است!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان/ زهره میرعیسی خانی: پروژه‌ مسکن ملی از زمان آغاز خود در استان زنجان با چالش‌های گوناگونی مواجه بوده و غیر از پروژه‌های غرب زنجان به جرات می‌توان گفت که در بقیه موارد با نارضایتی جدی متقاضیان مواجه است.

در این میان قرار است 1300 واحد از واحدهای مسکن ملی زنجان در کوی مهرآرا به مساحت 9 هکتار احداث شود اما این بخش از مسکن ملی در زنجان در کنار اعتراض متقاضیان بابت رکود طولانی‌مدت پروژه، با ابهامات دیگری نیز در حوزه مالی و اجرایی نیز مواجه است که نیازمند شفاف‌سازی کارگزار و پیمانکار پروژه و مدیران اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان نیز هست.

درحالی‌که در تاریخ 7 شهریور سال 1401 مسعود بیات منش، مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان زنجان در آئین کلنگ زنی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان زنجان، گفته بود که سهم استان زنجان از ۵۰ هزار واحد مسکن اقدام ملی به ۷۰ هزار واحد افزایش‌یافته است و این تعداد واحد مسکونی طی چهار سال ساخته می‌شود اما باگذشت حدود 4 ماه از آغاز برخی از این پروژه‌ها اقدام قابل‌توجهی در برخی پروژه‌ها انجام‌نشده که یکی از این پروژه‌ها، پروژه مسکن 1300 واحدی مهر آرای زنجان است.

از مجموع 11400 واحد مسکونی که قرار است در سطح استان ساخته‌شده و در اختیار متقاضیان قرار گیرد، تعداد 7000 واحد مسکونی به‌عنوان سهمیه شهرستان زنجان قلمداد می‌گردند که قرار است تعداد 1300 واحد آن در کوی مهر آرا به مساحت 9 هکتار احداث شود. گفته می‌شود مشاور و ناظر پروژه «شرکت طرح توسعه و عمران شهر خمسه» و پیمانکار آن «شرکت دانش آب زنگان» است.

طبق اطلاعات موجود از «شرکت دانش آب زنگان»؛ این شرکت در سال 1381 تأسیس‌شده و در ابتدا کار خود را در حوزه خطوط انتقال آب و سد، مهندسی رودخانه، نقشه‌برداری و معدن شروع کرده و از سال 1386 تاکنون شروع به طراحی، اجرا و سرمایه گزاری پروژه‌های ساختمانی اعم از ساختمان‌های مسکونی تجاری، اداری و تفریحی کرده است.

پیمانکار از پروژه عقب است، نه کار جلو می‌رود و نه حقوق کارکنان پرداخت می‌شود!

در روزهای اخیر برخی از متقاضیان مسکن در مهر آرا که از روند پروژه‌های جهش تولید مسکن  ناراضی بودند در محل پروژه اجتماع کردند و نسبت به‌کندی روند این پروژه‌ها اعتراض داشتند. چند تن از شهروندان طی تماس با صدای زنجان ضمن شکایت از وضعیت موجود گفتند: پیمانکار آقای معروفی در زنجان است. مردم دو قسط هم وارد کردند، منتهی کار اصلاً جلو نمی‌رود.

یکی از آن‌ها ادامه می‌دهد: پیمانکار عقب است و به برخی از کارکنانش حتی حقوقشان را پرداخت نکرده است. آن‌ها هم که بیشترشان آرماتوربند بوده و اکنون بالغ‌بر چند ماه است بیکار هستند. نه حقوقشان را می‌دهد و نه اجاره می‌دهد که بروند.

وی ادامه می‌دهد: در این وضعیت بد اقتصادی درحالی‌که حقوقمان حتی کفاف اجاره‌بها و  روزمرگی‌های زندگی را نمی‌دهد اندک پس‌انداز خود را به امید صاحب‌خانه شدن در اینجا هزینه می‌کنیم، اما هنوز بعد از گرفتن دو قسط هیچ خبری از پیشرفت پروژه نیست

مسئولین چرا هیچ نظارتی بر پروژه‌ها ندارند

یکی دیگر از شهروندان نیز به صدای زنجان می‌گوید: ما خودمان اینجا کار می‌کنیم و پیمانکار هم هستیم. هفت هشت ماه است که کار خوابیده است و هیچ کاری صورت نمی‌گیرد. این پیمانکاری که برای این پروژه انتخاب کردند سابقه قابل‌تأملی و حالا هم در این پروژه چند ماه است که خوابیده است.

وی ادامه می‌دهد: خود ما هم در این پروژه واحد داریم. به خودمان گفتیم که هم در پروژه‌ای که در آن به‌عنوان پیمانکار هستیم واحد برمی‌داریم تا بالاسر کار باشیم، اما با این وضعیت کار اصلاً پیش نمی‌رود. از دو جهت ضرر کرده‌ایم. نه حقوقمان را می‌دهند و نه حتی پروژه پیش می‌رود.

این پیمانکار با اشاره به اینکه چرا کسی در این زمینه پاسخگو نیست، اظهار کرد: الآن 7 ماه است که پروژه خوابیده و هیچ‌کدام از مسئولین در این زمینه کاری انجام نمی‌دهند. چرا کسی بر این پروژه‌ها نظارت ندارد؟ چرا مسئولین درزمینهٔ عقب بودن این پروژه جوابگو نیستند؟

پاسخی به سؤالات داده نشد

صدای زنجان برای پیگیری این مسئله با سعید شاهین فر، معاون مسکن و ساختمان مدیرکل راه‌ و شهرسازی زنجان تماس گرفت که علیرغم پیگیری‌های متعدد در خصوص این موضوع، ایشان پاسخگو نبودند. این در حالی است که در چند روز گذشته با تماس‌های برخی متقاضیان در این پروژه، بر ابهامات مسکن ملی در مهر آرای زنجان افزوده‌شده که نیازمند شفاف‌سازی کارگزار و مسئولان دولتی است.

انتهای پیام/

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمسکن ملیمهرآرا
sedayezanjannews.ir/nx9392


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»