کد خبر: 9420
1401/11/10 - 0:33


در نشست خبری سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان مطرح شد؛

ادغام کانون پرورش فکری با نهاد کتابخانه‌ها فعلاً منتفی است

سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان در پاسخ به سؤالی در خصوص «منحل شدن کانون شماره 4 زنجان» اظهار کرد: این مرکز، مرکز کودکان استثنایی و با نیازهای ویژه کانون پرورش فکری کودک و نوجوان بود که ساختمان این مرکز به‌صورت استیجاری بود و به‌هرحال با پس دادن این ساختمان، با توجه به وضعیت تورم ما نتوانستیم ساختمانی را جایگزین آن کنیم! ضمن اینکه امکانات و نیروی انسانی آموزش‌دیده این کانون همچنان موجود هستند و اگر ارگانی این همت را داشته باشد که یک ساختمان در اختیار ما قرار بدهد بلافاصله می‌توانیم این مرکز را راه‌اندازی کنیم، چراکه کودکان با نیازهای ویژه نمی‌توانند داخل هر ساختمانی شوند و باید شرایط برای رفت‌وآمد این گروه از کودکان در این مرکز فراهم شود

پایگاه خبری صدای زنجان

صدای زنجان/ زهره میرعیسی‌ خانی: سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان در پاسخ به سؤالی در خصوص «منحل شدن کانون شماره 4 زنجان» اظهار کرد: این مرکز، مرکز کودکان استثنایی و با نیازهای ویژه کانون پرورش فکری کودک و نوجوان بود که ساختمان این مرکز به‌صورت استیجاری بود و به‌هرحال با پس دادن این ساختمان، با توجه به وضعیت تورم ما نتوانستیم ساختمانی را جایگزین آن کنیم! ضمن اینکه امکانات و نیروی انسانی آموزش‌دیده این کانون همچنان موجود هستند و اگر ارگانی این همت را داشته باشد که یک ساختمان در اختیار ما قرار بدهد بلافاصله می‌توانیم این مرکز را راه‌اندازی کنیم، چراکه کودکان با نیازهای ویژه نمی‌توانند داخل هر ساختمانی شوند و باید شرایط برای رفت‌وآمد این گروه از کودکان در این مرکز فراهم شود.

 نشست خبری سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان 9 بهمن 1401 در سالن جلسات این اداره برگزار شد و در این جلسه شیرین دارایی ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر بابیان اینکه هدف بزرگداشت دهه فجر تنها یادآوری و گرامیداشت خاطره انقلاب اسلامی نیست، اظهار کرد:  اصل مراسم این دهه باهدف استمرار انقلاب برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: دهه فجر فرصت مغتنمی برای جست‌وجو در تاریخ انقلاب است. انقلابی که با تلاش، مجاهدت انقلابیون و روشن‌فکران به ثمر نشست و به این طریق طاغوت شکست خورد.

به گفته این مسئول دستاورد انقلاب اسلامی به‌اندازه‌ای بزرگ بوده که بعد ۴۴ سال می‌توانیم در سایه حکومت اسلامی زندگی کرده و پیروزی انقلاب را جشن بگیریم. ضمن اینکه به‌شخصه معتقدم که حفظ انقلاب مهم‌تر از انقلاب است و نسل امروز دنبال کننده راه کسانی هستند که انقلاب را به ثمر رساندند.

این مسئول بابیان اینکه برنامه‌های کانون در ایام دهه فجر باهدف آگاه‌سازی کودکان و نوجوانان و جلب مشارکت حداکثری مردم، فعالان اجتماعی و فرهنگی برگزار می‌شود، افزود: به‌عنوان کمیته کودک و نوجوان دهه فجر وظایفی داریم که در راستای آن جلساتی نیز برگزار کرده و وظایف را اعلام کرده‌ایم.

برنامه‌های دهه فجر کانون پرورش فکری کودک و نوجوان

وی اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه‌های مختلفی برگزار خواهد کرد که برگزاری کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی در همه مراکز ثابت، سیار و مدارسی که دعوت می‌کنند، نصب بنر، پوستر و فضاسازی محیطی، نمایشگاهی با محوریت زندگی امام راحل(ره) و انقلاب اسلامی، معرفی شهدای شاخص ۸ سال دفاع مقدس با همکاری اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بنیاد شهید استان، ویژه‌برنامه بهار آزادی (جشن پیروزی انقلاب) بخشی از برنامه‌ها هستند.

دارایی، مدعی شد که اجرای قصه‌گویی با محوریت انقلاب اسلامی، تجدید میثاق با شهدای انقلاب اسلامی، گرامیداشت روز فناوری فضایی، برگزاری ایستگاه‌های کانون در شهرستان‌ها و مناطق مرکز دار کانون در روز راهپیمایی 22 بهمن، نقد و بررسی کتاب «خوشه‌های سمی»، دیدار با خانواده شهدا یا ایثارگران، اجرای برنامه در بخش مکاتبه‌ای (برای اعضایی که نمی‌توانند در مراکز حضور یابند، فعالیت‌های ادبی کانون در قالب نامه‌هایی ارسال می‌شود) کانون، نشست کودکان سایبری با پلیس فتا، محافل انس با قرآن، اجرای طرح کشوری کانون مدرسه، اجرای سرزمین من برای معرفی کشور، معرفی شهدای شاخص انقلاب و دوران دفاع مقدس نیز بخشی دیگر از برنامه‌های تدارک دیده برای دهه فجر است.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان بابیان اینکه در حال حاضر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان ۱۶ مرکز ثابت و ۱۲ کتابخانه سیار دارد، اظهار کرد: یکی از مراکز طی سال گذشته به دلیل مشکلاتی که درزمینهٔ استیجاری بودن این مرکز وجود داشت تعطیل شد که جای بسی تأسف است.

وی ادامه داد: همچنین دو سال شیوع ویروس کرونا، کانون جزو اولین سازمان‌هایی بود که سامانه مجازی خود را آغاز کرد و بیش از ۹۰۰ فیلم سه‌دقیقه‌ای نیز توسط نیروهای کانون استان در این ایام تولید شد که در این ایام به کمک کودکان و نوجوانان آمد و باعث شد در این ایام در خانه مهارت‌هایی را نیز بیاموزند.

به دنبال یک ساختمان برای مرکز شماره 4 هستیم

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص «منحل شدن کانون شماره 4» اظهار کرد: این مرکز، مرکز کودکان استثنایی و با نیازهای ویژه کانون پرورش فکری کودک و نوجوان بود که ساختمان این مرکز به‌صورت استیجاری بود و به‌هرحال با پس دادن این ساختمان ، با توجه به وضعیت تورم ما نتوانستیم ساختمانی را جایگزین آن کنیم! ضمن اینکه امکانات و نیروی انسانی آموزش‌دیده این کانون همچنان موجود هستند و اگر ارگانی این همت را داشته باشد که یک ساختمان در اختیار ما قرار بدهد بلافاصله می‌توانیم این مرکز را راه‌اندازی کنیم، چراکه کودکان با نیازهای ویژه نمی‌توانند داخل هر ساختمانی شوند و باید شرایط برای رفت‌وآمد این گروه از کودکان در این مرکز فراهم شود.

ادغام کانون پرورش فکری کودک و نوجوان با نهاد کتابخانه عمومی فعلاً منتفی است

دارایی همچنین در پاسخ به سؤال اینکه «سرانجام ماجرای ادغام کانون پرورش فکری کودک و نوجوان با نهاد کتابخانه عمومی چه شد؟» اظهار کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی ارگان بسیار ارزشمندی است و به جهت گستردگی فعالیت‌های بسیار خوبی را اجرا می‌کند ولی فعلاً این قضیه منتفی است و یک‌بخشی از همکاران قراردادی ما باتدبیر مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان کشور و رایزنی‌های صورت گرفته بنا است به آموزش‌وپرورش منتقل شوند که هنوز زمانش هم مشخص نیست ولی به‌هرحال می‌دانیم که این اتفاقی که می‌افتد هم به نفع کانون هست و هم به نفع مجموعه آموزش‌وپرورش!

با بالابردن سطح مهارت‌هایمان در جذب مخاطب بیشتر می‌توانیم تأثیرگذار باشیم

به گفته سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان، پس از دوران کرونا، مدت‌زمانی نیست که اعضا به مراکز بازگشته‌اند و اکنون نزدیک 10 تا 11 ماه است که حضور اعضا را در مراکز داریم و در این مدت تمام تلاشمان بر این بوده است که برای جذب مخاطب تلاش کنیم.

وی افزود:  در این زمینه تابستان پرباری را گذراندیم و اعضا به دلیل خستگی که در دوران کرونا در فضای مجازی داشتند علاقه‌مند به برگزاری کارگاه‌های حضوری بودند. ولی اتفاقی که در کانون افتاده است؛ این است که علاوه برجذب حداکثری کودکان تعداد نوجوانان نیز بیشتر شود؛ در کنار این کار اعلام آمادگی کردیم که تجربیات خود را در اختیار سایر ارگان‌های فرهنگی قرار بدهیم و از تجربیات آن‌ها استفاده کنیم و معتقدیم که اگر سطح توانایی خود و مربیانمان را بالا ببریم یقیناً بیشتر در جذب مخاطب می‌توانیم تأثیرگذار باشیم.

انتهای پیام/

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانکانون پرورش فکریشیرین دارایی
sedayezanjannews.ir/nx9420


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»