کد خبر: 9556
1402/01/24 - 12:0


رئیس اتحادیه مشاوران املاک زنجان با اشاره به قیمت‌های نامتعارف مسکن مطرح کرد؛

بازار مسکن ناظر ندارد!

حسن لطفی: عامل اصلی وضعیت نامطلوب بازار مسکن، سایت «دیوار» است!/ چندین بار به مسئولان قضایی و اجرایی استان هم اعلام کرده‌ایم اما تا به امروز نتیجه‌ای نداشته است!

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز / لیلا محمدی- رئیس اتحادیه مشاوران املاک زنجان با اشاره به قیمت‌های نامتعارف مسکن، «نبود ناظر» را عامل اصلی در نابسامانی این بازار اعلام کرد.
حسن لطفی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان وضعیت بازار خرید و فروش مسکن را راکد اعلام کرد و در مورد بازار اجاره‌بها گفت: میزان اجاره بها نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 2 برابر افزایش یافته، همین الان آپارتمان 50 متری فاقد آسانسور و امکانات با 29 سال عمر، به قیمت 1.5 میلیارد تومان برای فروش اعلام شده است! درست است که وضعیت اقتصادی چندان مطلوب نیست و موجران نیز دست به افزایش اجاره بها زده‌اند اما به جرات می‌توانم عرض کنم که عامل اصلی بهم ریختگی در بازار مسکن اعم از خرید و فروش و اجاره، سایت‌های مجازی نظیر دیوار است. 
لطفی با اشاره به مکاتبات اتحادیه مشاوران املاک زنجان با دستگاه‌های اجرایی و قضایی استان برای کنترل بازار مسکن که البته تا به امروز نتایج محسوسی نداشته است، ادامه داد: متاسفانه بازار مسکن ناظر ندارد! امیدوارم ناظران استانی برای بهبود این بازار وارد عمل شوند.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک زنجان در پاسخ به صدای زنجان مبنی بر اینکه «طبق قانون نظام صنفی، نظارت بر فعالیت زیرمجموعه، یکی از وظایف اتحادیه‌ها است، اتحادیه مشاوران املاک برای کنترل بازار مسکن چه اقدامی کرده است»، ابراز کرد: اتحادیه به وظیفه نظارتی خود عمل کرده است، نمی‌خواهم بگویم تمامی مشاوران املاک قانون‌مدار هستند، اما به جرات می‌گویم 95 درصد آن‌ها به صورت سنتی مشغول ارائه خدمت هستند و کاری به فضای مجازی ندارند و از این بستر هم استفاده نمی‌کنند تا بگوییم عاملان و مسببان قیمت‌های آنچنانی در سایت دیوار آن‌ها هستند.
لطفی ادامه داد: 5 درصد بنگاهی‌های که در بستر مجازی فعالیت دارند، قیمت‌های توافقی را اعلام می‌کنند، به شخصه با چند نفر از افرادی که در سایت دیوار خود را بنگاهی معرفی کرده‌اند، به صورت تلفنی صحبت کرده‌ام، آن‌ها صراحتا گفتند که بنگاهی نیستند و به صورت سیار در این حوزه فعالیت دارند! امیدوارم این دلالان بی‌هویت و سوداگران مسکن که تعدادشان بیشتر از واحدهای دارای مجوز هم هست، تحت پیگرد مجموعه قضایی و اجرایی استان قرار گیرند.
به گزارش صدای زنجان و به گفته اتحادیه مشاوران املاک زنجان، حدود 950 مشاور املاک دارای مجوز در سطح شهرستان زنجان مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجانبازار مسکنرئیس اتحادیه مشاوران املاک زنجان
sedayezanjannews.ir/nx9556


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»