کد خبر: 9565
1402/01/28 - 12:46


رئیس شورای اسلامی شهرستان طارم در نشست با خبرنگاران؛

نماینده مجلس با وعده باز شدن آب سد آیدوغموش،100 میلیارد تومان به طارمی‌ها خسارت زد!

محمد رحمانی: نماینده قوی در مجلس نداریم که از حق‌ مردم استان در بهره‌مندی از حق‌آبه دفاع کند!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی- رئیس شورای شهرستان طارم با اشاره به اینکه سخنان نماینده زنجان و طارم در مجلس موجب ضرر به مردم شد، گفت: وعده باز شدن آب سد آیدوغموش توسط نماینده 100 میلیارد تومان به شهرستان طارم خسارت وارد کرد چرا که با وعده نماینده مردم اقدام به کشت محصول کردند.

نشست خبری اعضای شورای شهرستان طارم با خبرنگاران استان زنجان روز یکشنبه (27 فروردین‌ماه 1402) برگزار شد.

در این نشست که در سالن جلسات انجمن کلیوی تشکیل شد، مشکلات و چالش‌های شهرستان طارم در حوزه آب، محیط زیست، کشاورزی از سوی اعضای شورای شهرستان طارم مطرح گردید.

** بنیاد «مسکن» نمانده و تبدیل به بنگاه «مسکن» شده است

«محمد رحمانی»، رئیس شورای شهرستان طارم در این جلسه با اشاره به اینکه بنیاد مسکنی نمانده و این دستگاه تبدیل به بنگاه مسکن شده است، اضافه کرد: مشکل زیرساختی در مناطقی که بنیاد مسکن به روستائیان ارائه داده است بیداد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت زیرساخت‌ها در پروژه‌های اقدام ملی هم وخیم است، عنوان کرد: آب و فاضلاب شهری می‌گوید نمی‌تواند آب تامین کند.

رحمانی با اشاره به اینکه منابع طبیعی در دورانی که آب نیست چرا زمین واگذار می‌کند، ادامه داد: خود واگذاری‌ها و واگذاری به اشخاص خود باید بررسی شود.

**اوقاف، طارمی‌ها را از «وقف» پشیمان کرده است

رئیس شورای شهرستان طارم با اشاره به اینکه اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم مردم را از وقف کردن پشیمان کرده است، اضافه کرد: مردم  خاطره خوشی از این مجموعه ندارند و با اقدامات و تصمیمات خود موجب رنجش مردم از اوقاف شدند که تنها یک مورد نیست و مصادیق زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه براساس سرشماری سال 1395 شهرستان طارم حدود 50 هزار نفر جمعیت دارد در حالی که جمعیت کنونی 100 هزار نفر است، خاطر نشان کرد: برای همین امکان دریافت بودجه از کشور به اندازه جمعیت وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در زمینه مشکل شبکه بهداشت طارم با رئیس مرکز بهداشت شهرستان نامه‌نگاری است، عنوان کرد: ولی کسی توجه نمی‌کند و تذکرهای لازم داده شده است.

** یک نماینده مجلس با وعده باز شدن آب سد آیدوغموش،100 میلیارد تومان به طارمی‌ها خسارت زد!

رئیس شورای اسلامی شهرستان طارم با اشاره به اینکه نیاز فعلی آب شهرستان طارم 350 میلیون مترمکعب به صورت سالانه است، ادامه داد: حق‌آبه کنونی شهرستان 142 میلیون مترمکعب است.

وی با اشاره به اینکه پساب زیتون در «آب‌بر» (مرکز شهرستان طارم) را دیگر مشکل بزرگ این شهرستان در کنار سایر مشکلات در تامین آب و نبود زیراسخت‌های کافی دانست و اظهار کرد: ناحیه صنعتی که سالیان سال بوده که احداث شده هنوز نتوانسته پساب خود را مدیریت کند و موجب آلودگی آب‌های زیرزمینی شهرستان شده است.

رحمانی با اشاره به اینکه در شهرستان طارم و استان زنجان نماینده قوی (نماینده مجلس) نداریم که از مردم دفاع کنند، اضافه کرد: متاسفانه در سطح استان، مسئول توانمندی هم برای گفتن حق و گرفتن حقوق مردم نداریم.

رئیس شورای شهرستان طارم با اشاره به اینکه سخنان نماینده زنجان و طارم در مجلس موجب ضرر به مردم شد، عنوان کرد: وعده باز شدن آب سد آیدوغموش توسط نماینده 100 میلیارد تومان به شهرستان طارم خسارت وارد کرد چرا که با وعده نماینده مردم اقدام به کشت محصول کردند.

رحمانی با اشاره به اینکه استاندار وقت با یک جلسه غیبت، حق‌آبه زنجان را به استان‌های دیگر واگذار کرد، ادامه داد: این یک ظلم در حق شهرستان و مردم آن است.

**آب با کیفیت و استاندارد در اختیار مردم طارم قرار نمی‌گیرد

«عمران جعفری»، سخنگوی شورای طارم نیز در این نشست خبری با اشاره به اینکه  اقتصاد طارم بر پایه کشاورزی است، اظهار کرد: اغلب مردم طارم، کشاورز هستند و بیش‌ترین دغدغه آن‌ها در این حوزه است.

سخنگوی شورای اسلامی طارم با اشاره به اینکه به نظر من هیچ کمکی از طرف جهاد کشاورزی در حوزه رفع مشکلات کشاورزان انجام می‌شود، اضافه کرد: حق‌آبه رودخانه قزل‌اوزن از استان خارج می‌شود و پشت سد منجیل می‌ماند.

جعفری با اشاره به اینکه شهرستان طارم22  رودخانه فصلی دارد که می‌تواند برای خود نگه دارد، ابراز کرد: مسئولان به ما بگویند برای مهار حداقل دو رودخانه چه کاری می‌توانند بکنند و چه کاری کرده‌اند.

سخنگوی شورای اسلامی طارم با اشاره به اینکه طارم با توجه به شرایط آب و هوایی در دنیا منحصر به فرد است، ادامه داد: مسئولان بگویند جواب مردم زحمت‌کش طارم را چگونه خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه روستای «هندی‌کندی» سه هفته است که آب ندارد، اضافه کرد: علت این قطعی را عدم پرداخت توسط دو سه نفر اعلام می‌کنند که کاری به دور از انصاف است.

جعفری خاطرنشان کرد: آب با کیفیت استاندارد در اختیار مردم قرار نمی‌گیرد و مردم در این زمینه معترض هستند و نسبت به کیفیت آب گلایه دارند.

**اداره محیط زیست کجاست؟

سخنگوی شورای شهر اسلامی طارم با اشاره به اینکه در حوزه محیط زیست طارم وضعیت مطلوب نیست، ادامه داد: 30 40  تن رها شدن پساب فرآوری زیتون در شهرستان موضوع کوچکی نیست و باید پرسید اداره محیط زیست کجاست و نقشش چیست؟

وی با اشاره به اینکه آب‌های منطقه‌ای طارم به رنگ قرمز درآمده است، خاطر نشان کرد: قول داده شد نواحی صنعتی را توسعه داده می‌شود و10 15  سال مرحله مطالعاتی باقی مانده است.

جعفری با اشاره به اینکه سرمایه‌های سرگردان در شهرستان طارم زیاد است، ادامه داد: این سرمایه‌ها در سایر استان‌ها جذب می‌شود.

** کلینیک «چورزق» 2 دستگاه آمبولانس دارد، ولی استفاده نمی‌شود!

در این نشست «جواد محمدی»، عضو شورای شهر چورزق نیز با اشاره به اینکه فرسودگی زیرساخت‌های شبکه آب شهر چورزق و مشکلات ناشی از آن ادامه داد: بخاطر یک ترکیدگی ساده ساعات طولانی آب قطع می‌ماند.

عضو شورای چورزق با بیان اینکه این شهر نیاز به سالن ورزشی دارد، اظهار کرد: چورزق یک سالن دارد ولی در حدی نیست که پاسخگوی نیاز جوانان باشد.

وی همچنین به نحوه خدمات به طارمی‌ها در حوزه سلامت عنوان کرد: این شهر یک کلینیک تازه تاسیس دارد که کمتر از 6 سال از عمر آن می‌گذرد و هم‌اکنون زمین آن در حال نشست است.

محمدی با اشاره به اینکه کلینیک چورزق حصار ندارد و کارکنان در زمینه امنیت مشکل دارند، اضافه کرد: به نظر نیروی کار ولی مشکل نداریم.

عضو شورای شهر چورزق با اشاره به اینکه کلینیک چورزق دو دستگاه آمبولانس دارد ولی استفاده نمی‌شود، عنوان می‌کرد: آمبولانس‌های این کلینیک بدون ‌راننده و تکنسین است.

وی با بیان اینکه وزیر بهداشت در سفر خود وعده ساخت بیمارستان 64 تخت خوابی آب‌بر را داده بود، ادامه داد: متاسفانه این وعده در مصوبات سفر نیامده است که نیاز منطقه است.

** مقصر90  درصد تصادفات طارم اداره راهداری است

«حکم‌علی حسنلو»، نائب رئیس شورای اسلامی شهرستان طارم نیز در این نشست خبری با اشاره به اینکه بهبود وضعیت راه‌های شهرستان طارم نیاز به تامین اعتبار دارد، عنوان کرد: ریزش کوه در فصل‌ها موجب خسارت به ماشین‌های ترددی در این محور می‌شود.

نائب رئیس شورای اسلامی شهرستان طارم با اشاره به نبود ماشین‌آلات راهداری در شهرستان طارم و ضعف در این بخش ادامه داد: 72  کیلومتر راه روستایی  شهرستان برای بهبود وضعیت نیاز به تامین اعتبار دارد.

وی اذعان کرد: مقصر90  درصد تصادفات طارم اداره راه بوده چرا که محورهای شهرستان فاقد شانه خاکی بوده و نصب سرعت‌گیر در محورهای طارم غیر اصولی است.

 

انتهای پیام/

 

 

 

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجانرئیس شورای اسلامی شهرستان طارم
sedayezanjannews.ir/nx9565


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»