کد خبر: 9570
1402/01/29 - 13:16


جشنواره «شتردوانی» در منطقه زنجانرود برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: هشتم اردیبهشت‌ماه 1402 جشنواره «قره اوغلانلو» با هدف برپایی مسابقات شتردوانی و معرفی ظرفیت‌های مختلف مناطق روستایی و عشایری در منطقه زنجانرود برگزار می‌شود.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: هشتم اردیبهشت‌ماه 1402 جشنواره «قره اوغلانلو» با هدف برپایی مسابقات شتردوانی و معرفی ظرفیت‌های مختلف مناطق روستایی و عشایری در منطقه زنجانرود برگزار می‌شود.

«سیدسعید صفوی»، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به برگزاری جشنواره ای در حوزه عشایری تحت عنوان«قره اوغلانلو» در بخش زنجانرود اظهار کرد: این جشنواره با هدف معرفی ظرفیت‌های مختلف گردشگری، فرهنگی و اقتصادی مناطق روستایی و عشایری استان در روستای «قره اوغلانلو» (واقع در ۸۵ کیلومتری جاده قدیم زنجان تبریز ) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره مذکور از ۸ اردیبهشت‌ماه 1402 به مدت ۴ روز در روستای«قره اوغلانلو» برگزار می‌شود ادامه داد: اجرای ‌بازی‌های بومی و محلی، مسابقه شتر‌دوانی و همچنین پخت غذاهای محلی این روستا نظیر نان محلی و آش با سبزی محلی از برنامه‌های جانبی این جشنواره است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان افزود: این جشنواره با همکاری بخشداری زنجانرود، اداره ورزش و جوانان شهرستان زنجان و بسیج برپا خواهد شد و مردم می‌توانند با حضور در این روستا، علاوه بر شرکت در بازی‌های مختلف و تماشای مسابقه شتردوانی از فضای طبیعی و نمایشگاه محصولات روستاییان استفاده کنند.

 

انتهای پیام/

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجانجشنواره «شتردوانی» در منطقه زنجانرود
sedayezanjannews.ir/nx9570


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»