کد خبر: 9607
1402/02/09 - 11:37


رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان تاکید کرد؛

لزوم هدف‌گذاری صادراتی در بخش گردشگری استان زنجان

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان بر لزوم هدف‌گذاری صادراتی در بخش گردشگری استان زنجان با هدف افزایش ارزآوری تاکید کرد.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان بر لزوم هدف‌گذاری صادراتی در بخش گردشگری استان زنجان با هدف افزایش ارزآوری تاکید کرد.

برنامه ریزی اعزام هیات تجاری اقتصادی به کشور هند با محوریت اتحادیه صادرکنندگان استان و همکاری اتاق مشترک،  ایده های تجاری و صادراتی از سوی اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان حمایت خواهد شد

نخستین جلسه هیأت رئیسه اتحادیه با دستور بررسی برنامه های سال ۱۴۰۲ در محل اتحادیه و با حضور حداکثری اعضا برگزار شد.

مهدی رنگ رونا رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با اشاره به برنامه‌های سال گذشته از جمله دیدار با رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: خوشبختانه در آن جلسه مباحث خوبی مورد توجه و بررسی قرار گرفت که با همکاری رئیس کمیسیون صنایع و معادن و پیگیری‌های اتحادیه و همچنین همکاری مطلوب اداره کل امور مالیاتی استان مشکل استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان که مشکل شده بود رفع گردید.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری نیز برگزاری جلسات با مسئولان رده بالای استان و همچنین مسئولان کشوری در راستای رفع مشکلات و پیگیری دغدغه ها و موضوعات صادرکنندگان و مسائل صادراتی ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: برنامه اعزام هیأتی تجاری با محوریت اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان و همکاری اتاق مشترک با هدف افزایش صادرات و آشنایی هرچه بیشتر صادرکنندگان با بازار کشورهای مختلف به بازارهای هدف امسال انجام خواهد گرفت که از آن جمله می‌توان به برنامه‌ریزی برای اعزام هیات تجاری با حضور فعالان سراسر کشور با همکاری اتاق مشترک ایران و هند به کشور هند اشاره کرد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با بیان اینکه تعامل و همکاری با بخش دولتی استان به ویژه مدیران حوزه اقتصاد نیز از جمله برنامه‌های اتحادیه صادر کنندگان در سال جاری در راستای حل مشکلات و دغدغه ها و پیگیری های لازم در خصوص صادرات و صادر کنندگان خواهد بود، افزود: برخی از بخش‌ها همچون گردشگری که کمتر به آن توجه شده نیز می‌تواند ارزآوری خوبی داشته باشد و به نوعی صادرات محسوب می‌شود چون دارای ارزآوری می باشد و این موضوع در برنامه‌های همکاری اتحادیه صادرکنندگان و اداره کل صنایع دستی میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان خواهد بود.

رنگ رونا با بیان اینکه همکاری ویژه با اداره کل صمت استان نیز امسال در کار خواهد بود، خاطرنشان کرد: امسال در موضوع اطلاع رسانی و همکاری های رسانه‌ای نیز برنامه‌های اتحادیه صادرکنندگان استان گسترش و پوشش بیشتری پیدا خواهد کرد.

وی از برنامه‌ریزی برگزاری تور صنعتی با حضور خبرنگاران در رابطه با معرفی ظرفیت‌های صادراتی از جمله مرکز نوآوری صادرات و توسعه و زیرساخت های آن خبر داد و گفت: در همین راستا از تجار سراسر کشور نیز دعوت خواهد شد تا در رابطه با ایده های نو صادراتی مشارکت داشته باشند و اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان نیز از این مهم استقبال و حمایت خواهد کرد و زیر ساخت‌ها نیز فراهم است.

در ادامه این جلسه صمد علی‌پور، عضو هیأت رئیسه اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان نیز با بیان اینکه برنامه اعزام به کشور هند می‌تواند برای توسعه اقتصادی استان زنجان و همچنین کشور موثر باشد، ابراز کرد: هیأت باید با یک برنامه خاصی و با حضور تجار صادرکننده و وارد کننده در بخش های اختصاصی که میتوان با کشور هند همکاری داشت مشتکل و اعزام شود.

در ادامه نریمان نژاد، عضو دیگر هیئت رئیسه اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه با توجه به مشکلات تأمین دارو و کمبود برخی از اقلام آن در کشور همکاری با کشور هند در تامین این موضوع می‌تواند مورد توجه و مثمر باشد.

عبدالله اسماعیلیان عضو دیگر هیأت رئیسه اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان نیز با اشاره به برنامه ریزی اعزام به کشور هند، اظهار کرد: زمینه های همکاری با کشور هند بررسی و در بخش های مختلف صورت گیرد که مثمرثمر باشد و خروجی کار ملموس شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت ها و زیرساخت‌های صادراتی در استان زنجان هرچه بیشتر در حال انجام است، خاطرنشان کرد: از این ظرفیت های باید استفاده کرد تا صادرات استان زنجان نیز افزایش پیدا کند.

اسماعیلیان با بیان اینکه باید به ایده‌های جوانان و افراد اهل فن که به رونق صادرات استان زنجان کمک می‌نماید توجه ویژه‌ای شود، ابراز کرد: در این بخش نیز اتحادیه می تواند ورود داشته و به این مهم کمک نماید.

وی با اشاره به اینکه همکاری با بخش اقتصادی استان بسیار مهم می‌باشد، گفت: اتحادیه امسال در کمک به صادرات جدید و افراد جوان دارای ایده و یا طرح به صورت ویژه ورود خواهد کرد و با همکاری اتحادیه در بحث صادرات تلاش می نماید تا این افراد را در مرکز توسعه و نوآوری صادرات استان مستقر نماید.

 

انتهای پیام/

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجانرئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجانمهدی رنگ‌رونا
sedayezanjannews.ir/nx9607


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»