کد خبر: 9667
1402/02/30 - 12:53


اثر هنرمند زنجانی در جایزه کتاب سال البرز شایسته تقدیر شد

کتاب «یاربست» «سید ضیا موسوی»، هنرمند زنجانی در پنجمین دوره جایزه کتاب سال البرز شایسته تقدیر شد.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز / زهره میرعیسی‌خانی - کتاب «یاربست» «سید ضیا موسوی»، هنرمند زنجانی در پنجمین دوره جایزه کتاب سال البرز شایسته تقدیر شد.

کتاب «یاربست» سروده «سیدضیا موسوی» که به همت حوزه هنری زنجان و توسط نشر شانی به چاپ رسانده است، از میان 150 اثر ارسالی به این جشنواره انتخاب و به عنوان شایسته تقدیر پنجمین دوره جایزه کتاب سال البرز معرفی شد. این مجموعه  شامل ۴۰ غزل آزاد با مضامین عاشقانه و اجتماعی است که غزل‌های این مجموعه در واقع برگزیده‌ای از غزل‌های دهه ۹۰ این شاعر است.

به گفته «سید ضیا موسوی»، شاعر این مجموعه شعر، این جشنواره امسال با رشد حدودا ۱۰۰ درصدی ارسال آثار رو به رو بوده است و انتشارات شانی که در استان البرز واقع است، کتاب «یاربست» را به این جشنواره ارسال کرده بود که پس از بررسی کیفی ۱۵۰ اثر ارسالی توسط داوران، ۲۱ اثر به مرحله دوم راه پیدا کرده و در نهایت شش اثر برگزیده و هفت اثر شایسته تقدیر شناخته شدند که «یاربست» توانست در این جشنواره در میان شایستگان تقدیر قرار گیرد.

موسوی ادامه داد: این کتاب پیش از این توانسته بود که در میان آثار شایسته تقدیر هفدهمین دوره جشنواره شعر فجر  کشور قرار گیرد و خود را اثبات کند.

وی در این باره به صدای زنجان گفت: «یاربست» منتخبی از 40 غزل عاشقانه سروده‌شده در دهه 90 من است که در 86 صفحه از سوی انتشارات شانی و با حمایت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنان در اوایل سال 1400 چاپ و منتشر شده است.
موسوی با اشاره به اینکه «یاربست» نخستین اثر جدی منتشرشده از وی است، گفت: 13 سال پیش شعرهای دوران نوجوانی من در کتابی به نام «پرسه‌های شیدایی» چاپ شده بود ولی «یاربست» را می‌توانم نخستین اثر جدی و قابل اعتنا از خود بدانم.

این شاعر در خصوص دلیل نام‌گذاری این کتاب به عنوان «یاربست» می‌گوید: به دنبال واژه‌ای برای نام‌گذاری این کتاب بودم که در کنار تازگی، اصالت هم داشته باشد و در این میان با در نظر گرفتن اینکه واژه «بست» در ادبیات ما تاکنون با «یار» ترکیب نشده است، با شکل‌گیری این کلمه توانستم به آن موضوعی که مدنظرم بود، اشاره کنم. ضمن اینکه «یاربست» جزو کلماتی است که از ترکیب‌های ذهنی خودم است که به فضای کتاب می‌خورد و در مشورت با دوستانم نیز نظر آنها را جلب کرد.

گفتنی است، سیدضیاء موسوی، شاعر زنجانی متولد ۱۳۶۸ در شهر زنجان است و در زمینه سرودن غزل به دو زبان فارسی و ترکی فعالیت دارد. وی دارای چند رتبه در جشنواره‌های کشوری است و در سال 1395 موفق به کسب عنوان شاعر شایسته استان شده و در جشنواره بین‌المللی رضوی و کنگره ملی شعر فاطمی هم مقام نخست را کسب کرده است.

 

انتهای پیام/

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجانسید ضیا موسویکتاب «یاربست»
sedayezanjannews.ir/nx9667


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»