کد خبر: 9789
1402/03/27 - 10:21


رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان خبر داد:

صادرات استان زنجان به مقصد 35 کشور جهان

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان گفت: استان زنجان به مقصد 35 کشور جهان صادرات دارد.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ مهدی رنگ رونا رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طی سال گذشته صادرکنندگان استان بالغ بر ۵۸۰ میلیون دلار صادرات داشته‌اند، اظهار کرد: عمده اقلام صادراتی استان نیز شامل شمش روی، ترانسفورماتور ، پروفیل ، مفتول مسی و ... بوده که به بیش از ۳۵ کشور صادر شده است.

وی با بیان اینکه عمده کشورهای طرف معامله استان نیز شامل ترکیه، عراق، امارات، پاکستان و هند بوده است، تصریح کرد: سهم صادرات استان از اشل کشوری به میزان ۱.۲ درصد است که بر اساس آماری است که سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرده است.

رنگ رونا با بیان اینکه خوشبختانه وضعیت صادرات ما بر اساس برنامه‌ریزی که از سنوات گذشته صورت گرفته روند روبه رشدی را تجربه کرده است که باید آن را حفظ و در راستای افزایش آن از لحاظ ارزش آوری و صادرات کالای با ارزش افزوده بالاتر تلاش شود، گفت: طی چند سال گذشته برنامه صادراتی استان در قالب نقشه راه تجارت خارجی تدوین شده بود که این نقشه هر ساله نیازمند اصلاح و به روز رسانی با توجه به وضعیت همان سال است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با بیان اینکه در آن نقشه راه به صورت کامل کشورهای جدید صادراتی ما با توجه به ظرفیت و پتانسیلی که در استان وجود دارد دیده شده تا در راستای عملیاتی کردن آن گام برداشته شود، افزود: اپیدمی کرونا و بسته بودن مرزها و محدودیت ها و ممنوعیت ها در کشور های هدف صادراتی طی چند سال گذشته روند عملیاتی کردن نقشه راه را کند کرده بود که خوشبختانه در حال حاضر این موارد بسیار کاهش پیدا کرده و صادرات روند خود را ادامه می دهد.

رنگ رونا با بیان اینکه اتحادیه صادرکنندگان اعزام هیات تجاری یه کشور هند را که به عنوان یکی از کشورهای هدف ما است را در دستور کار دارد، اظهار کرد: ما به دنبال افزایش سهم تجارت با کشور هند هستی که با توجه به جمعیت بالای آن یک بازار مصرف خوب بوده و کالاهای صادراتی استان نیز در آن کشور مقبول است که با یک بازاریابی و حضور موفق می تواند صادرات ما به آن کشور افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به برنامه های افزایش صادرات و توسعه مراودات تجاری استان که اتحادیه صادرکنندگان در سال جاری برنامه ریزی کرده است، گفت: امید است با گشایش های مختلفی که در حوزه تجارت و صادرات صورت گرفته است ، در راستای افزایش میزان صادرات قدم برداریم.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با بیان اینکه  تلاش بر این است تا با حفظ بازارهای فعلی نسبت به صادرات کالا به کشورهای جدید و بازارهای جدید با شناسایی و بازاریابی مطلوب حضور پیدا کنیم، گفت: بازارهای مختلفی مدنظر است که بر اساس اولویت بندی و نقشه راهی که تدوین شده باید اقدام و حرکت کرد.

رنگ رونا با بیان ایگه شناسایی بازارهای هدف صادراتی افزون بر افزایش میزان صادرات، میتواند صادرکنندگان جدیدی را معرفی و کالاهای بالقوه که در بازارهای جدید حضور پیدا می‌کنند را شناسایی و در میزان افزایش صادرات استان نقش آفرین باشد، خاطرنشان کرد: به صورت سنتی برخی از کالاهای خاص ما به کشورهای خاص صادر می شود که باید تلاش شود تا کالاهای جدیدی که ظرفیت حضور در بازارهای جدید دارند شناسایی شوند.

وی ادامه داد: این مهم نیازمند برنامه‌ریزی دقیقی است که در ابتدا کالاها باید مشخص و به صادرکننده ها و محصول آن تولیدی کمک شود تا در بازار جدید حضور پیدا کنند که در این راستا یکی از برنامه های اتحادیه در سال جدید اضافه کردن کالاهای جدید صادراتی به سبد کالایی صادرات استان و در کنار آن معرفی واحد‌های جدید صادراتی نیز به بازارهای صادرات استان است.

 

انتهای پیام/


صدای زنجانرئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان
sedayezanjannews.ir/nx9789


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»