کد خبر: 9805
1402/03/31 - 10:31


رییس اتاق بازرگانی زنجان در جلسه مشترک با سفیر ایران در بلاروس تاکید کرد؛

تولید ثروت و توسعه اقتصاد از اهداف اصلی اتاق بازرگانی زنجان در برگزاری جلسات با سفرا است

جلسه مشترک فعالان اقتصادی استان با سفیر محترم ایران در کشور بلاروس در سالن جلسات شهید شهریاری اتاق بازرگانی زنجان برگزار شد.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ جلسه مشترک فعالان اقتصادی استان با سفیر محترم ایران در کشور بلاروس در سالن جلسات شهید شهریاری اتاق بازرگانی زنجان برگزار شد.

صمد یوسفی اصل رئیس اتاق بازرگانی زنجان در ابتدای این جلسه با بیان اینکه استان در بخش‌های تولیدی و صادراتی دارای توانمندی های بسیاری است، اظهار کرد: توانمندی‌های ما  در چند بخش از جمله روی، برق و تجهیزات آن، نساجی و مس بالا بوده و به عنوان قطب تولیدات این محصولات در کشور شناخته می شود.

وی با بیان اینکه کارخانجات بزرگی در استان زنجان در بخش های مذکور حضور و فعالیت دارند، ابراز کرد: با توجه به بررسی های اتاق بازرگانی زنجان در بخش واردات کشور بلاروس، زمینه‌هایی چون آهن، فولاد، کاغذ، مقوا، محصولات دارویی، لاستیک، لوکوموتیو و تجهیزات آن احصا شد که در بخش های مذکور، واحدهای تولیدی و صادراتی خوبی در استان زنجان فعالیت دارند.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با تاکید بر اینکه می‌توان همکاری های دو طرف را در بخش های مذکور و دیگر بخش ها به شکل مطلوبی گسترش داد، تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در اتاق بازرگانی زنجان گسترش همکاری های تجاری اقتصادی با کشورهای مختلف در دستور کار قرار دارد و از این رو تلاش داریم تا در بخش های مختلف به صورت اختصاصی با کشورهای هدف روابط تجاری و اقتصادی برقرار شود.

وی با دعوت از سفیر بلاروس در ایران و تجار و بازرگانان این کشور برای سفر به استان زنجان، از آمادگی پذیرش و میزبانی آنها خبر داد و گفت: تلاش و برنامه ریزی براین است تا با پذیرش و اعزام هیأت های تجاری و اقتصادی و توسعه اقتصاد، برای استان زنجان تولید ثروت صورت گیرد.

یوسفی اصل با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی زنجان در محوریت توسعه روابط تجاری و اقتصادی استان با کشورهای دیگر قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: میزبانی و برگزاری جلسات مشترک اتاق بازرگانی زنجان با سفرای ایران در کشورهای مختلف به صورت هفتگی ادامه داشته و با هدف افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی استان زنجان با کشورهای طرف و همچنین آشنایی تجار با نحوه ورود و تجارت با آن کشور پیگیری می شود.

علیرضا صانعی سفیر ایران در کشور بلاروس نیز در این جلسه با بیان اینکه معرفی خوبی از سوی اتاق بازرگانی زنجان در توانمندی‌های صادراتی و فرصت‌های سرمایه گذاری استان آماده شده بود که جای تقدیر دارد، تصریح کرد: با توجه به فعالیت های بلاروس در بخش‌های چون ماشین آلات، یکی از زمینه های همکاری استان زنجان با کشور بلاروس می‌تواند ماشین آلات معدنی باشد.

 وی با اشاره به مراودات تجاری که بین کشور بلاروس و برخی از استان های ایران شکل گرفته است، اظهار کرد: با توجه به لزوم آشنایی برای تجارت با هر کشوری، مجموعه شرکت های تولیدی و صادراتی و همچنین بازرگانان و تاجرانی که سابقه فعالیت و همکاری در کشورهای منطقه همچون روسیه را داشته اند میتوانند به صورت بهتری با کشور بلاروس نیز مراودات تجاری داشته باشند.

سفیر ایران در بلاروس با بیان اینکه آبزیان، میگو و ماهی می تواند زمینه های مناسب دیگر همکاری دو طرف باشد، گفت: طی ماه‌های اخیر ۵ سند همکاری بین ایران و بلاروس در زمینه هایی چون عسل، گوشت مرغ، تخم مرغ و لبنیات و ... به امضا رسیده و الزامات بهداشتی و استانداردها نیز مورد توافق دو طرف است، ابراز کرد: اکنون بستر تجارت با کشور بلاروس برای تاجران ایرانی فراهم است و ما نیز در سفارت راهنمایی، تسهیل نقل و انتقالات بانکی و فراهم‌سازی زمینه ها را دنبال می‌کنیم.

صانعی با بیان اینکه مبحث ترانزیتی بین ایران و بلاروس در حال شکل گیری است، از برنامه ریزی برقراری پرواز مستقیم بین تهران و مینسک خبر داد و افزود: یکی از بخش هایی که جای کار بسیاری در آن وجود دارد صادرات دارو می باشد.

سفیر ایران در بلاروس با بیان اینکه یکی از راهکارهای عبور و دور زدن تحریم‌ها می‌تواند موضوع تهاتر بین دو طرف باشد، ابراز کرد: نمایشگاه کالاهای تخصصی ایران مرداد ماه سال جاری در مینسک بلاروس برگزار می‌شود که فعالان اقتصادی استان زنجان نیز می توانند در آن حضور پیدا کنند.

 وی با اشاره به حضور برخی از کشورها چون آذربایجان، چین، ترکیه و ازبکستان در بازار کشور بلاروس، ابراز کرد: مناسبات تجاری و اقتصادی بین دو طرف می‌تواند با حضور، آشنایی و جلسات بین دو طرف هر چه بیشتر گسترش پیدا کند.

 

انتهای پیام/


صدای زنجانرییس اتاق بازرگانی زنجاناتاق بازرگانی زنجان
sedayezanjannews.ir/nx9805


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»