کد خبر: 9819
1402/04/03 - 11:13


رییس اتاق بازرگانی زنجان در مراسم افتتاح دفتر ارتباط اتاق بازرگانی زنجان در خدابنده خبر داد؛

لزوم نوآوری در تولیدات کشاورزی شهرستان خدابنده

دفتر اتاق بازرگانی زنجان در شهرستان خدابنده با حضور مسئولان در شهرستان خدابنده برگزار شد.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ دفتر اتاق بازرگانی زنجان در شهرستان خدابنده با حضور مسئولان در شهرستان خدابنده برگزار شد.

صمد یوسفی اصل، رییس اتاق بازرگانی زنجان در این آئین با بیان اینکه اتاق به دنبال توسعه اقتصادی استان و توسعه مراودات تجاری است، اظهار کرد: در این زمینه اتاق بازرگانی زنجان به صورت هفتگی برنامه جلسات با سفرا را در دست اجرا دارد.

وی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی زنجان برای توسعه شهرستان های استان به صورت جدی وارد شده است، تصریح کرد: خوشبختانه با نگاه مسولان استان و شهرستان خدابنده دفتر ارتباط اتاق بازرگانی زنجان در این شهرستان از امروز آغاز به کار خواهد کرد که حرکت مثبتی در توسعه اقتصادی استان خواهد بود و این گام نخست ما می باشد.

رییس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه نوآوری و مکانیزاسیون در تولیدات شهرستان خدابنده مورد توجه باشد، گفت: شرکت های توانمند این حوزه می‌توانند با محوریت اتاق در شهرستان خدابنده حضور پیدا کنند و مباحث مربوط به این بخش رو دنبال کنند.

یوسفی اصل یا بیان اینکه در کشور ما استعدادها و امکانات بالایی وجود دارد که شکوفایی این مهم نیازمند همت و اراده بالا در راستای توسعه اقتصادی است، افزود: یکی از برنامه های اتاق بازرگانی زنجان ایجاد انجمن های تخصص در سطح کشور برای تولیدات استان است.

رییس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه بهره‌وری و استفاده از تجارب کشورهای دیگر در این زمینه می‌توانند در کشور و استان زنجان نیز مورد توجه باشد، ابراز کرد: در همه حوزه ها نیاز به بهره‌وری به معنای واقعی کلمه وجود دارد که توجه به این مهم تاثیر خود در توسعه اقتصادی را نیز بیش از پیش نماینگر می‌کند.

وی با اشاره به نیاز به حضور صنایع تبدیلی در حوزه استان و همچنین در سطح ملی، خاطرنشان کرد: اتاق در این زمینه برنامه و ورود جدی خواهد داشت.

یوسفی اصل در پایان اظهار کرد: ایجاد این دفتر آغاز همکاری و کمک به اقتصاد شهرستان و استان زنجان است.

**اتاق بازرگانی زنجان می‌تواند حلقه مفقوده توسعه اقتصادی شهرستان خدابنده باشد

سید البرز حسینی، نماینده خدابنده در مجلس هم با بیان اینکه ایجاد دفتر ارتباط اتاق بازرگانی زنجان در شهرستان خدابنده یک رویکرد بسیار مثبت و ارزنده از اتاق است، اظهار کرد: شهرستان خدابنده پر از استعداد و ظرفیت اقتصادی بوده که ناشناخته مانده است.

وی با بیان اینکه اتاق های بازرگانی به عنوان یکی از ارکان اصلی توسعه مراودات و تجارت خارجی شناخته می‌شود، تصریح کرد: در همین راستا حضور اتاق بازرگانی در شهرستان خدابنده می‌تواند موجب اشاعه فرهنگ تجارت و توسعه اقتصاد شود.

نماینده خدابنده در مجلس با تاکید بر اینکه معرفی شهرستان خدابنده و ظرفیت های اقتصادی منطقه می‌تواند از سوی اتاق بازرگانی زنجان در این بخش دنبال شود، گفت: توسعه فرهنگ اقتصاد و تجارت در شهرستان خدابنده می‌تواند در زمینه رونق منطقه نیز مثمرثمر باشد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه معادن، کشاورزی، گردشگری و ... ظرفیت بسیار بالایی در خدابنده وجود دارد که در این بخش مطالعات لازم برای توسعه آن باید مورد توجه باشد، بیان کرد: بستر آماده‌ای در شهرستان برای توسعه اقتصادی و کمک به آن با محوریت اتاق بازرگانی زنجان وجود دارد.

نماینده خدابنده در مجلس با تاکید بر اینکه یکی از برنامه‌های آتی می‌تواند همایشی در راستای معرفی ظرفیت های اقتصادی خدابنده باشد، افزود: دسترسی استان زنجان و نزدیکی به ۴۵ درصد بازار مصرف در نزدیکی خود ، استان ما را مهیای توسعه اقتصادی کرده است.

حسینی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در شهرستان خدابنده دارای تسهیلات و مشوق های مختلف است، گفت: اتاق بازرگانی زنجان میتواند حلقه مفقوده توسعه شهرستان خدابنده قلمداد شود.

وی با اشاره به ظرفیت ها و بسترهای لازم برای تولید، صادرات و توسعه اقتصادی استان با شهرستان خدابنده، تصریح کرد: گلخانه، پوشاک ، دام و دامپروری و کشاورزی از زمینه های دارای ظرفیت این شهرستان است.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی برگزاری دوره‌های آموزشی تجاری اقتصادی برای فعالان اقتصادی شهرستان را مورد اشاره قرار داد و افزود: معرفی ظرفیت ها و توانمندی های خدابنده یکی از ضرورت های مورد نیاز توسعه این شهرستان است.

** توسعه اقتصادی شهرستان خدابنده با همکاری اتاق بازرگانی محقق‌شدنی است

جواد تاراسی، فرماندار خدابنده هم با اشاره به همکاری های اتاق بازرگانی زنجان و جلسات در راستای توسعه اقتصادی این شهرستان، اظهار کرد: شهرستان خدابنده دارای رتبه های برتر کشاورزی و توانمندی های بالایی در حوزه های تولیدات غذایی و تامین امنیت غذایی است که می‌تواند با کمک اتاق شکوفا شود.

وی با بیان اینکه مشکل عمده واحد‌های تولیدی شهرستان خدابنده در مبحث  بازرگانی و داد و ستد بوده است، ابراز کرد:صنایع تبدیلی در خدابنده بسیار کم بوده و این شهرستان عمده محصولات خود را به صورت خام فروشی عرضه کرده است.

وی با بیان اینکه توسعه مکانیزاسیون موجب افزایش بهره وری تولیدات در شهرستان خدابنده خواهد شد، تصریح کرد:گندم لوبیا و سایر محصولات در شهرستان خدابنده عرضه می‌شود و کشاورزان پیشرویی در این زمینه فعالیت دارند.

فرماندار خدابنده با بیان اینکه صنایع تبدیلی داد و ستد و بازرگانی عمده مشکلات شهرستان خدابنده هستند، گفت: ایجاد دفتر اتاق بازرگانی استان زنجان در شهرستان خدابنده اتفاق خوبی در راستای توسعه اقتصاد و تجارت این شهرستان است که از اتاق بازرگانی زنجان در این زمینه تقدیر می‌شود.

 

انتهای پیام/

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجان
sedayezanjannews.ir/nx9819


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»