کد خبر: 9842
1402/04/06 - 15:17


معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی و فاضلاب کشور در زنجان:

تامین آب پایدار برای ۴ میلیون و ۶۲۰ هزار نفر در کشور

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور در سفر به استان زنجان و در جمع مدیران و معاونین شرکت آب و فاضلاب این استان گفت: امسال در قالب جهاد آبرسانی ۱۰ هزار روستا در سراسر کشور با جمعيتی بالغ بر ۴ میلیون و ۶۲۰ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار می شوند.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور در سفر به استان زنجان و در جمع مدیران و معاونین شرکت آب و فاضلاب این استان گفت: امسال در قالب جهاد آبرسانی ۱۰ هزار روستا در سراسر کشور با جمعيتی بالغ بر ۴ میلیون و ۶۲۰ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار می شوند.

مجید آقازاده اظهار کرد: در همین راستا بیش از ۱۴ هزار کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع، ۸۷۲ هزار مترمکعب مخزن ذخیره سازی آب ، ۴ باب تصفیه خانه با ظرفیت ۲۹۰ لیتر در ثانیه و ۷۴۷ حلقه چاه، ۱۰ هزار ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۳۴۰ هزار لیتر در ثانیه احداث و ۱۰ هزار و ۶۰۰ لیتر بر ثانیه منابع تولید ايجاد می شود.

وی افزود: از ۱۰ هزار روستایی که در قالب جهاد آبرسانی از نعمت آب آشامیدنی برخوردار می‌شوند بالغ بر ۷هزار روستا توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و ۳ هزار روستا نیز توسط شرکت های آب و فاضلاب اجرا می گردد.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور بیان داشت: امسال ردیف های اعتباری مناسبی برای طرح های آبرسانی روستایی اختصاص یافته که در همین راستا ۲۴ هزار و ۹۰۰ میلیون تومان از طریق معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری برای بخش های آب، مسکن و راه در نظر گرفته شده که امیدواریم منابع خوبی برای تامین آب روستایی اختصاص یابد.

این مسئول تصریح کرد: ۱۵ هزار میلیارد تومان نیز از طریق قرارگاه محرومیت زدایی برای تامین آب شرب روستایی اختصاص یافته است که باید توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) هزینه شود.

آقازاده گفت: ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیز تا هفته آینده از محل ردیف های اعتباری ملی برای توسعه آبرسانی روستایی توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه تلاش می شود ۱۰ هزار روستای دیگر نیز به این تعداد افزوده شود، تاکید کرد: این طرح ها در راستای گفتمان انقلاب اسلامی و عدالت اجتماعی بعنوان سیاست اصولی دولت سیزدهم برای حل مشکلات روستاییان انجام می شود.

 

انتهای پیام/

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجان
sedayezanjannews.ir/nx9842


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»