کد خبر: 9852
1402/04/07 - 13:36


استاندار زنجان در دیدار با سفیر ایران در بلغارستان تاکید کرد؛

لزوم گسترش تعاملات بین المللی زنجان برای افزایش صادرات

لزوم گسترش تعاملات بین المللی زنجان برای افزایش صادرات

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ استاندار زنجان گفت: گسترش تعاملات بین المللی این استان برای افزایش صادرات و تولید ثروت در دستور کار است.

محسن افشارچی در دیدار با سفیر جدید ایران در بلغارستان بر لزوم توجه به ظرفیت استان ها در توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای مختلف اشاره کرد و افزود: برای شناساندن ظرفیت های استان زنجان در این خصوص دیدارهای متعددی را با سفرای ایران در دیگر کشورها داشتیم و از تعدادی از سفرا نیز برای حضور در استان و بازدید از ظرفیت ها دعوت کردیم.

وی گسترش تعاملات بین المللی استان زنجان در حوزه تجاری و اقتصادی را از اهداف عمده برشمرد و اظهار داشت: در زمان حاضر میزان صادرات استان حدود ۶۵۰ میلیون دلار است و افزایش این رقم هدف گذاری شده است.

 افشارچی به ضرورت معرفی مطلوب ظرفیت های استان اشاره کرد و ادامه داد: معرفی داشته ها باید در قالب و محتوای مناسب انجام شود.

بلغارستان ظرفیت تبدیل شدن به هاب صادراتی محصولات ایران را دارد

سفیر ایران در بلغارستان نیز در این دیدار گفت: بلغارستان ظرفیت تبدیل شدن به هاب صادراتی برای کالاها و محصولات ایران را دارد و طرف‌های بلغاری آماده همکاری در این زمینه هستند

علیرضا ایروش افزود: بخش دولتی و فعالان اقتصادی بلغارستان تمایل خوبی برای همکاری های تجاری و اقتصادی با ایران دارند.

وی با اشاره به تعدد مسیرهای ترانزیتی صادرات کالاها به بلغارستان و اهمیت آن، گفت: گذرگاه خلیج فارس و دریای سیاه از جمله مسیرهای بالقوه ترانزیت کالاها به سمت بلغارستان و اروپا است.

ایروش در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مانع اصلی توسعه نیافتن تعاملات بین المللی در حوزه های تجاری و اقتصادی، ناآشنایی دوطرف از همدیگر است، افزود: ترسیم و طراحی مناسب روابط تجاری و اقتصادی در گرو شناخت درست و مطلوب از ظرفیت ها است.

وی اظهار کرد: شناخت دقیق و عمیق از یکدیگر، فواید زیادی دارد و تعاملات طرفین را واقعی‌تر و عملی‌تر می‌کند.

سفیر ایران در بلغارستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه زنجان جزو قطب های صنعتی و تولیدی کشور است، گفت: وجود دفاتر وزارت امور خارجه در استان ها موجب توسعه ارتباط خارجی است و از این ظرفیت باید بیشتر بهره گرفت.

 


صدای زنجاناستاندار زنجانسفیر ایران در بلغارستانصادرات
sedayezanjannews.ir/nx9852


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»