کد خبر: 9963
1402/04/27 - 9:2


مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان:

سلایق مدیریتی شوراها و شهرداران یکسان نیست

سعید خلجی: پس از دو سال اکنون سلایق مدیریتی شوراها و شهرداری‌ها همخوان نیستند و این موضوع باعث شده است که شوراها به سمت برکناری و عزل شهردارها حرکت کنند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ زهره میرعیسی‌خانی: موضوع عزل و نصب‌ شهرداران در برخی شهرهای قیدار، ابهر و صائین‌قلعه از سوی شوراهای شهر سبب شده تا افکار عمومی از مسئولان استانداری زنجان بخواهند تا برای جلوگیری از دست رفتن فصل کاری، هدر رفت سرمایه و انرژی دستگاه به موضوع ورود کنند.

بعد از گذشت 2 سال از فعالیت ششمین دوره شورا و شهرداری‌ها و ورود به سومین سال فعالیت، عزل و انتصاب شهرداران توسط شوراهای شهر برخی مناطق استان نظیر صائین قلعه، ابهر (در شهرستان ابهر) و قیدار (شهرستان خدابنده) حاشیه‌هایی را داشته است.

هم‌اکنون پست شهرداری صائین قلعه پس از گذشت ماه‌ها، همچنان بدون شهردار باقی مانده است. اخیرا شهردار قیدار (سیدمصطفی موسوی) توسط اعضای شورای شهر استیضاح شده و تصمیم نهایی در این زمینه منوط به رای هیئت تطبیق است. شهردار عزل شده ابهر (علیرضا عباس‌نیا) نیز پیگیر است تا با رای دیوان عدالت اداری به دفتر کار خود بازگردد.

برخی معتقدند که استانداری زنجان باید به عنوان ارگان بالادستی، پیگیرعزل‌ونصب های برخی اعضای شورا در تعدادی از شهرهای استان باشد چرا که هر گونه معطلی شهر به بهانه عزل شهردار، انتخاب سرپرست شهرداری و در نهایت انتخاب شهردار که زمان‌بر است، چیزی جز معطلی شهر و از بین رفتن اعتماد عمومی و نارضایتی شهروندان ندارد.

«سعید خلجی»، مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به ورود به سومین سال فعالیت شوراها عنوان کرد: وضعیت کنونی شورا و شهرداری‌‌ها در سطح استان نسبت به دولت مشابه قبل (دوره چهارم و پنجم)  مطلوب است و این دوره استیضاح کمتری داشتیم. در حقیقت، در عرض این 2 سال تنها 2 مورد عزل شهردار در 21 شهر استان وجود داشته است. با توجه به خبرهایی که از دیگر استان‌ها نیز شنیده می‌شود، این آمار، آماری نیست که تقابل شوراها و شهرداری‌ها را برای آن به کار ببریم.

وی با بیان اینکه موضوعاتی پیش آمده است و عمده این موضوعات به جهت این است که شوراهای اسلامی دو سال فعالیت شهرداران را دیده‌ و نسبت به عملکرد شهردار آگاهی یافته است، اظهار کرد: پس از دو سال اکنون سلایق مدیریتی شوراها و شهرداری‌ها همخوان نیستند و این موضوع باعث شده است که شوراها به سمت برکناری و عزل شهردارها حرکت کنند.

به گفته این مسئول، نگاه عمده مدیریتی استان این است که ضمن رعایت قوانین و مقررات و حفظ جایگاه حقیقی شوراها و شهرداران سعی کنیم از افرادی که توانمند و تلاش گر و جهادی هستند حمایت کنیم، اظهار کرد: نظام شورایی، نظامی مبنی بر قانون و مقررات و برخواسته از آرای مردم است. از همین رو طبق قوانین اعضای شورای اسلامی شهردار را انتخاب می‌کنند و شهرداران منتخب شوراها هستند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان در این خصوص افزود: استمرار بر نظارت فعالیت شهرداران هم طبق قانون بر عهده شوراها گذاشته شده است و ما هم سعی می‌کنیم این احترام به جایگاه شوراها را حفظ کنیم. و شوراها طبق قوانین و مقررات جایگاهشان مشخص است. ضمن اینکه همواره توصیه شده است که دوستان فرآیند تغییرات مدیری را آرام و بدون حاشیه انجام بدهند و تغییر مدیران شهری به گونه‌ای نباشد که مسائل شهری را تحت تاثیر قرار بدهد.

 

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجانمدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجانسعید خلجیعزل و نصب شهرداران
sedayezanjannews.ir/nx9963


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»