کد خبر: 10438
1402/07/08 - 12:4


معاون وزیر میراث فرهنگی:

وزارت میراث، بین المللی شدن رویدادهای فرهنگی زنجان را پیگیری می‌کند

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: این وزارتخانه ثبت بین المللی رویدادهای فرهنگی زنجان را پیگیری می کند.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ شانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هفدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی شامگاه جمعه با حضور معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مسوولان استانی در محل نمایشگاه‌های بین المللی کاسپین گشایش یافت که رویدادی به وسعت ایران و تبلور عینی فرهنگ قومیت‌های مختلف بود.

علی اصغر شالبافیان  در آیین افتتاحیه شانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هفدهمین نمایشگاه صنایع دستی در استان افزود: برگزاری رویدادهای اهمیت دارد اما انتشار جلوه ها باید بیشتر مد نظر قرار گیرد.

این مسوول با بیان اینکه زنجان برای ایران افتخار آفرین است، ادامه داد: طی یکسال اخیر در ۲ رویداد مختلف در این استان حضور داشتم که در تقویم کشوری نیز ثبت شده است.

وی اضافه کرد: ریشه و جوهره ۲ رویداد کنونی مهمان نوازی و مهربانی مردم این استان است.

شالبافیان با شعار "زنجان میزبان مهربان" را یادآور شد و افزود: می توان استان زنجان را در صدر استان هایی قرارداد که برگزار کننده رویدادهای مختلف کشوری هستند.

وی با بیان اینکه رویدادهای متعدد در این استان برگزار می شود که تحقق آنها وابسته به علاقمندی مهمان است، گفت: این استان در ایام اوج سفر کمترین نارضایتی مسافران را داشته است.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه در حوزه گردشگری نیز اقداماتی در ۲ سال اخیر انجام شده است، گفت: این اتفاقات ریشه در همدلی مسوولان دارد.

وی اظهارکرد: طی بازدید های میدانی و مقایسه شهرها و استان های کشور، همدلی در این استان نمود دارد.

شالبافیان افزود: با اضافه شدن پروژه سبزه میدان و تاسیسات گردشگری به شهر زنجان بطور کامل یک محور گردشگری با استانداردهای بین المللی ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای افزودن شده سهم مسافران بین المللی به این استان باید اقداماتی انجام گیرد گفت: این استان ظرفیت های بی بدیلی به ویژه در حوزه آثار متعدد تاریخی و طبیعی و شخصیت های برجسته دارد.

این مسوول با تاکید بر اینکه زنجان به دلیل برخورداری از این ظرفیت ها می تواند رویدادهای مختلفی را برگزار کند، گفت: میهمان نوازی، جاذبه های تاریخی فرهنگی، کشاورزی و غیره موید این مساله است.

وی با بیان اینکه این جاذبه ها باید بیش از گذشته به عموم معرفی و از طرفی زیرساخت ها نیز تقویت شود، گفت: خوشبختانه این استان از جمله استان های است که در طول ۲ سال گذشته بیشترین توجه شورای برنامه ریزی به حوزه گردشگری را دریافت کرده است.

حضور ۱۸۰ هنرمند در ۱۵۳ غرفه نمایشگاه کاسپین زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان هم با بیان اینکه در هفدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی که همزمان با جشنواره آش ایرانی در نمایشگاه‌های بین المللی کاسپین زنجان برگزار می‌شود ۱۸۰ هنرمند در ۱۵۳ غرفه حضور یافته اند.

سید سعید صفوی افزود: برگزاری جشنواره‌های مختلف در زنجان، شهر را تبدیل به شهر جشنواره‌ها کرده، به طوری که جشنواره آش به عنوان بزرگترین رویداد شهر در تقویم رویدادهای کشور ثبت شده است.

وی، با بیان اینکه سه رویداد زنجان در تقویم رویدادها به ثبت رسیده است، اضافه کرد: جشنواره آش ایرانی، نمایشگاه ملی صنایع دستی و جشنواره بین‌المللی غذای اکو به ثبت ملی رسیده و پنج پروانه نیز آماده است تا در شورای ملی ثبت شود اما در عمل شهر زنجان به عنوان شهر رویدادهای ملی و جشنواره‌ها شناخته خواهد شد.

این مسوول ادامه داد: تفاوت جشنواره صنایع دستی امسال با سال‌های گذشته در این است که علاوه بر ۳۰ استان، شهرها و روستاهای جهانی نیز در این نمایشگاه حضور دارند و ۹ شهر و یک روستای جهانی صنایع دستی آثار خود را عرضه کرده اند.

صفوی با بیان اینکه تفاوت دیگر این رویداد با جشنواره سال های قبل آن است که همزمان سوغات و خوراک‌های استان‌های شرکت کننده نیز عرضه شده است، گفت: سال گذشته تاکید مسوولان این بود که این ۲ رویداد به صورت اقتصادی برگزار شود و امسال، این امر از طریق مجری بخش خصوصی انجام شد.

منبع: ایرنا

 

 

 


صدای زنجانجشنواره آشنمایشگاه کاسپین زنجانزنجان میزبان مهربان
sedayezanjannews.ir/nx10438


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»