کد خبر: 10469
1402/07/12 - 11:10


دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان در واکنش به تجهیزات ناکافی کارگران خط تولید «مجتمع آندیا فولاد» ایجرود اعلام کرد؛

سکوت در قبال تضییع حقوق کارگران، جایز نیست

اصغر نجاری: کارگران بدون ماسک و لباس ویژه و با کمترین امکانات در کوره «مجتمع آندیا فولاد» ایجرود کار می‌کنند که نسبت به وضعیت سلامتی آن‌ها نگرانیم!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی: تعدادی از کارگران «مجتمع آندیا فولاد» واقع در روستای «کوسه‌لر» ایجرود با کمترین امکانات، مقابل کوره مشغول به کارند که مستندات آن نیز در اختیار صدای زنجان قرار گرفته است. دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان هم با تائید این وضعیت ضمن ابراز نگرانی از وضعیت سلامت کارگران این واحد از مسئولان ذیربط می‌خواهد تا بندهای قانون یک به یک در این واحد متعلق به سرمایه‌گذاران چینی جاری و ساری شود.

اصغر نجاری، دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به عوامل فیزیکی زیان‌آور در محیط‌های کاری مختلف از جمله صنایع آهن و فولاد که می‌توانند تأثیر سوء بر کارکنان داشته باشند، از وضعیت کارگران خط تولید «مجتمع آندیا فولاد زنجان» واقع در روستای «کوسه‌لر» شهرستان ایجرود با سرمایه‌گذاری چینی، ابراز نگرانی کرد.

نجاری با اشاره به فعالیت کارگران کوره این واحد بدون لباس، ماسک و کفش استاندارد و ویژه از مسئولان اداره کار خواست تا در چارچوب قانون به وظایف خود عمل کنند تا کارگران در محیطی امن مشغول تولید شوند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان با بیان اینکه سکوت در قبال وضعیت اسفناک کارگران در هیچ یک از واحدهای صنعتی و تولیدی جایز نیست از پیگیری‌ها برای ورود دلسوزانه مسئولان ذیربط از طریق اداره کل صنعت، معدن و تجارت، اداره کل کار، فرمانداری و استانداری خبر داد و گفت: وظیفه خانه کارگر، شناسایی ضعف‌ها و مشکلات و ارجاع آن به ارگان‌های اجرایی برای مرتفع کردم مسائل و موانع پیش روی کارگران است و امیدواریم مسئولان نیز با جدیت در صدد رفع آن برآیند و مدافع حق و حقوق کارگر باشند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان در ادامه اظهار کرد: اثرات صدای زیاد علاوه بر افت شنوایی، عوارضی مثل افزایش ضربان قلب، افزایش ریتم تنفس و افزایش فشارخون داشته و علاوه بر کاهش تمرکز می‌تواند اثرات روانی زیادی بر کارگران خط تولید داشته باشد که به نوعی حوادث ناشی از کار محسوب می‌شوند.

نجاری بر لزوم توجه کارفرمایان واحدهای دارای فعالیت حساس بر لزوم استفاده کارگران و نیروهای کار خط تولید از انوع تجهیزات جهت کنترل صدا در محیط کار از توجه به تعمیر قطعات معیوب، ایجاد فاصله تا منبع صدا، کنترل‌های مدیریتی مانند کاهش زمان مواجهه و تماس با سروصدا با برنامه چرخش کاری و جابجایی، استفاده از گوشی‌های حفاظتی تاکید کرد.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجاندبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجانمجتمع آندیا فولاد
sedayezanjannews.ir/nx10469


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»