کد خبر: 10868
1402/09/13 - 12:31


معاون استاندار زنجان:

ایجاد فضای مناظره زمینه مشارکت دانشجویان در بیان مشکلات را فراهم می‌کند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: ایجاد فضای مناظره زمینه مشارکت قشر دانشجو در بیان مشکلات را فراهم می‌کند و باید از چنین فرصت‌هایی برای شنیدن معضلات و تلاش برای رفع آنها استفاده کرد.

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ ابوالفضل رفیعی در مراسم پایانی مناظرات دانشجویی نشانه خواجه‌ نصیر طوسی در مرحله استانی در دانشگاه زنجان، افزود: در مناظرات با فضای تضارب آرا می‌توان شاهد رشد و تعالی جامعه بود و برای رفع نارسایی‌ها و عقب‌افتادگی‌ها تلاش کرد .
وی اضافه کرد: انجام این مهم در گرو آن است که همه نظرات را در حوزه‌های مختلف بشنویم و با ارائه راهکار برای بهبود وضعیت تلاش کنیم.
معاون استاندار افزود: در مناظرات دانشجویی گزاره‌های مطرح شده قطعا مخالفان و موافقان خود را در سطح جامعه و بین دانشجویان دارد و باید از این ظرفیت به‌درستی بهره برد و افزایش برگزاری چنین برنامه‌هایی را مدنظر قرار داد.
رفیعی با تاکید بر اینکه هر ایرانی دوست دارد که کشورش رشد و توسعه داشته باشد، ادامه داد: برای رسیدن به این هدف باید موارد و مشکلات از زوایای مختلف بیان و برای آنها راهکار پیدا شود.
وی افزود: چنین فضاهایی می‌تواند گام نخست این کار باشد؛ چرا که دانشجویان قشر روشن‌ فکر جامعه به‌شمار می‌آیند که با روحیه مطالبه‌گری خود می‌توانند بسیاری از موانع را در مسیر رشد کشور بردارند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: بنا به گفته مقام معظم رهبری دانشگاه باید سیاسی‌ترین مکان باشد و باید تلاش شود در این مسیر نخبگان فکری و اجرایی به اجماع برای پیشرفت کشور برسند.
وی افزود: مسابقات مناظره دانشجویی زمینه‌ساز جامعه پذیری نسلی است که در آینده در کسوت‌های مختلف برای آبادانی و سربلندی ایران عزیز نقش‌آفرینی می‌کنند و سکان‌دار اداره کشور خواهند بود.
این مسئول با بیان اینکه برای شکوفایی و پیشرفت بیشتر، نیازمند عزم عمومی و ملی هستیم، گفت: ویژگی ملت،‌ فقط زندگی در یک سرزمین و قلمرو مشخص نیست بلکه مهم، داشتن اهداف و آرمان‌های مشترک و تلاش آحاد مردم برای رسیدن به اهداف است.
وی به فرارسیدن روز دانشجو نیز اشاره کرد و یادآور شد: در دانشگاه‌ها می‌توان طرح مساله داشت و برای آنها راهکار پیدا کرد.
رفیعی افزود: دانشجو قشری است که از همان ابتدا به‌دنبال بیان مشکلات بود، ولی معتقدیم دانشجویان نباید استقلال فکری خود را فراموش کنند.
مرحله استانی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران به همت جهاد دانشگاهی استان زنجان و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه زنجان در سالن روزبه دانشکده علوم انسانی دانشگاه زنجان برگزار شد.
اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجاندانشجومناظرات دانشجوییبیان مشکلات
sedayezanjannews.ir/nx10868


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»