کد خبر: 109
1396/05/29 - 19:46


معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت:

کاهش نرخ تورم زنجان در تیرماه امسال

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت: نرخ تورم استان زنجان در تیرماه امسال نسبت به ماه گذشته سه‌دهم درصد کاهش داشته است.

پایگاه خبری صدای زنجان

حسین امیدمقدم اظهار کرد: تورم به عنوان یکی ازشاخص‌های کلان اقتصادی محسوب می‌شود که از اساسی‌ترین وظایف و اهداف دولت‌ها، کنترل آن است و مقادیر این شاخص از بررسی مستمر تغییرات قیمت کالاها و خدمات در دوره‌های زمانی ماهانه و سالانه و در سطوح استان‌ها و کشور محاسبه می‌شود.

به گزارش ایسنا این مسئول ادامه داد: بر اساس آخرین گزارش اعلام شده توسط مرکز آمار ایران، نرخ تورم استان در تیرماه امسال، (درصد تغییر دوازده ماه منتهی به تیرماه امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل) معادل 3/9 درصد بوده که نسبت به ماه گذشته سه‌دهم درصد کاهش یافته است.

وی افزود: نرخ تورم کشور در همین ماه معادل 6/7 درصد بوده است که نسبت به ماه گذشته 2 دهم درصد افزایش یافته است.

امیدمقدم خاطرنشان کرد: بررسی روند نرخ تورم طی یک سال اخیر (تیرماه پارسال تا تیرماه امسال) نشان می‌دهد این نرخ در استان تا خردادماه امسال با شیب ملایم در حال افزایش بوده و در تیرماه برخلاف روند یازده ماه اخیر، نرخ تورم استان کاهش یافته است و بر اساس نرخ تورم استان در تیرماه پارسال معادل 7 درصد بوده که در تیرماه امسال به 9.3 درصد افزایش یافته است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان، یادآور شد: بررسی نرخ تورم استان و مقایسه با کشور در طی یک سال اخیر نشان می‌دهد که در تیرماه پارسال نرخ تورم استان معادل 2 درصد پایین‌تر از نرخ تورم کشور بوده و از روند افزایشی نرخ تورم استان این فاصله کاهش یافته تا اینکه در آبان‌ماه پارسال به کم‌ترین مقدار خود یعنی 2 دهم درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: آذرماه پارسال نرخ تورم استان نسبت به کشور بیشتر شده به نحوی که در خردادماه امسال نرخ تورم استان معادل 2.2 درصد بیشتر از نرخ تورم کشور بوده است و با این حال از تیرماه امسال مجددا روند کاهشی نرخ تورم استان شروع شده به نحوی که نرخ تورم استان در تیرماه امسال نسبت به ماه قبل از آن 3 دهم درصد کاهش یافته است.

این مسئول با بیان اینکه نرخ تورم در گروه خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات در استان 3 دهم درصد کاهش داشته است، گفت: 3 دهم درصد کاهش نسبت به خردادماه امسال برابر با 13.7 درصد بوده که این نرخ در کشور با 6 دهم درصد افزایش نسبت به خردادماه امسال معادل 11 درصد شده است.

 

#روزنامه صدای زنجان، کاهش نرخ تورم ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی

اقدام کننده: روزنامه صدای زنجان

sedayezanjannews.ir/nx109


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»